(Bloomberg) — Alibaba Group Holding Ltd. przewiduje, że w tym roku jego dział usług chmurowych po raz pierwszy osiągnie rentowność, co będzie kamieniem milowym w trwającej od dziesięciu lat działalności, która podkreśla, że największa azjatycka korporacja spodziewa się powrotu do poziomów sprzed pandemii w miarę ożywienia chińskiej gospodarki. Akcje Alibaby wzrosły w tym roku aż o 4%. Hongkong – największy dzienny wzrost od ponad miesiąca. Jej działalność związana z komputerami internetowymi rośnie o około 60%, a roczne przychody wynoszą około 7 miliardów dolarów, powiedziała inwestorom dyrektor finansowa Maggie Wu na dorocznej konferencji firmowej. Jednostka powinna zacząć przynosić zyski w roku kończącym się w marcu – dodała. Cainiao, usługa logistyczna, którą Alibaba w pełni włączyła do swojego szerszego imperium w 2017 r., powinna generować dodatnie przepływy pieniężne na poziomie operacyjnym w tym samym okresie – dodała. korporacja zainwestowała miliardy w hosting komputerów dla korporacji w chmurze, budując jednocześnie ogólnokrajową sieć logistyczną, która może obsłużyć miliardy przesyłek wysyłanych przez jej dział handlu elektronicznego. Osiągnięcie rentowności wzmocni Alibabę, która będzie próbowała ożywić wzrost wraz z ożywieniem w szerzej rozumianej chińskiej gospodarce. Gigant handlu elektronicznego odnotowuje wzrost wydatków konsumenckich – zwłaszcza internetowych – w kraju, który jako jeden z pierwszych wyzdrowiał z Covid-19. „Zazwyczaj spędzamy od 8 do 10 lat na inkubowaniu, pielęgnowaniu i rozwijaniu nowego biznesu”, dyrektor Dyrektor wykonawczy Daniel Zhang powiedział inwestorom. „Nadal uważamy, że znajdujemy się w początkowej fazie globalnej ery chmury.” Podobnie jak Amazon.com Inc., usługa chmurowa Alibaba wyłoniła się z mocy obliczeniowej potrzebnej do obsługi miliardów transakcji zakupów online, aby stać się jedną z najszybszych… rosnące inicjatywy. Chińska firma dziś stawia na usługę, która globalnie konkuruje z Amazon Web Services, Microsoft Corp. i Google, aby wesprzeć zarówno swoją globalną ekspansję, jak i wejście na nowsze obszary, takie jak transmisja na żywo.Przeczytaj więcej: Alibaba reklamuje odbicie po wirusie podczas oglądania „Fluid” USCo mówi Bloomberg Intelligence Chińskie inwestycje w nową infrastrukturę — w tym sieci 5G i centra danych — mógłby osiągnąć 8–10 bilionów juanów w swoim 14. planie pięcioletnim, odwracając uwagę od tradycyjnych projektów, które w dalszym ciągu mogą stanowić ponad 80% wydatków na infrastrukturę. Podwójny impuls rozwojowy mógłby wesprzeć gospodarkę, kładąc jednocześnie podwaliny pod długoterminowy wzrost oparty na technologii. Denise Wong, analitykKliknij tutaj, aby zapoznać się z badaniem.Działalność Alibaby w chmurze nadal rosła podczas światowych przestojów związanych z Covid-19 w tym roku. Według badacza branżowego Canalys, firma miała wiodący udział w całkowitych wydatkach na usługi w chmurze w Chinach wynoszący 40.1% w czerwcowym kwartale, czyli ponad dwukrotnie więcej niż najbliżsi konkurenci. Nawet gdy gospodarki zaczną się ożywiać, firma zamierza wykorzystać tę zmianę, aby przenieść więcej korporacyjnej infrastruktury IT do chmury i pobudzić współpracę w chmurze w pracy, powiedział Zhang inwestorom w środę. Sprzedaż detaliczna w największym na świecie przedsiębiorstwie Gospodarka 2 wzrosła po raz pierwszy w tym roku w sierpniu, po złagodzeniu ograniczeń związanych z wirusem. Powrót wydatków konsumenckich pozwolił Alibabie na dalszą ekspansję imperium wartego 700 miliardów dolarów, które obejmuje już sprzedaż detaliczną online, dostawę żywności i przetwarzanie danych przez Internet. Jest właścicielem jednej trzeciej Ant Group, chińskiego giganta finansowego realizującego potencjalnie największą na świecie pierwszą ofertę publiczną, a ostatnio przedstawił plany stworzenia nowej linii biznesowej poprzez modernizację fabryk. Z wyłączeniem udziałów w Ant, strategiczne inwestycje Alibaba są obecnie wyceniane na 45 miliardów dolarów, powiedział w środę inwestorom Wu, dodając, że firma będzie nadal inwestować w technologię i badania. W zeszłym roku Alibaba zgłosiła udziały w swoim globalnym portfelu inwestycji o wartości 83 miliardów dolarów, które obejmowały 33% udziałów w gigantze z branży fintech. Zhangowi przypisuje się zorganizowanie ostatniego dużego wejścia Alibaba na nową arenę, wraz z przejściem do sprzedaży detalicznej stacjonarnej — stanowi częściowo reakcję na nasilającą się konkurencję na wielu frontach. Pinduoduo Inc. zwabił kupujących z małych miast tańszymi okazjami, podczas gdy tradycyjny wróg JD.com Inc. odważyła się wyjść poza swoją tradycyjną siłę w dziedzinie elektroniki użytkowej i zająć się artykułami spożywczymi – kategorią, która wysunęła się na pierwszy plan podczas ogólnokrajowych blokad. Nawet firmy z mediów społecznościowych, takie jak ByteDance Ltd. oraz Tencent Holdings Ltd. coraz częściej docierają do klientów za pośrednictwem transmisji strumieniowej na żywo – ścieżki, którą Alibaba zapoczątkowała dzięki Taobao Live – po tym, jak Covid-19 napędzał rozrywkę online. Podczas gdy konkurencyjne aplikacje wideo, takie jak Kuaishou wspierany przez Tencent i Douyin z ByteDance, zazwyczaj kierują ruch na platformy Alibaba, teraz starają się samodzielnie obsługiwać transakcje. Konkurencja w dostawie żywności utrzymuje się. Ele.me należąca do Alibaba, oprócz pudełek śniadaniowych, kieruje teraz kwiaty, gospodynie domowe i masażystów do domu, podczas gdy wspierana przez Tencent Meituan Dianping próbuje swoich sił na produktach kosmetycznych i smartfonach. Z ponad miliardem aktywnych konsumentów rocznie, Alibaba wygenerowała towary brutto o wartości ponad 1 biliona dolarów wartości w ciągu 1 miesięcy zakończonych w czerwcu, powiedział Wu. Wydatki na platformy Alibaby stanowiły około 18% całkowitej sprzedaży detalicznej w Chinach, w porównaniu z około 10% w 2015 r. „Konsumpcja krajowa, przetwarzanie w chmurze i analityka danych oraz globalizacja – to trzy motory wzrostu dla przyszłości Alibaby” – powiedział Zhang.
(Bloomberg) — Alibaba Group Holding Ltd. przewiduje, że w tym roku jego dział usług chmurowych po raz pierwszy osiągnie rentowność, co będzie kamieniem milowym w trwającej od dziesięciu lat działalności, która podkreśla, że największa azjatycka korporacja spodziewa się powrotu do poziomów sprzed pandemii w miarę ożywienia chińskiej gospodarki. Akcje Alibaby wzrosły w tym roku aż o 4%. Hongkong – największy dzienny wzrost od ponad miesiąca. Jej działalność związana z komputerami internetowymi rośnie o około 60%, a roczne przychody wynoszą około 7 miliardów dolarów, powiedziała inwestorom dyrektor finansowa Maggie Wu na dorocznej konferencji firmowej. Jednostka powinna zacząć przynosić zyski w roku kończącym się w marcu – dodała. Cainiao, usługa logistyczna, którą Alibaba w pełni włączyła do swojego szerszego imperium w 2017 r., powinna generować dodatnie przepływy pieniężne na poziomie operacyjnym w tym samym okresie – dodała. korporacja zainwestowała miliardy w hosting komputerów dla korporacji w chmurze, budując jednocześnie ogólnokrajową sieć logistyczną, która może obsłużyć miliardy przesyłek wysyłanych przez jej dział handlu elektronicznego. Osiągnięcie rentowności wzmocni Alibabę, która będzie próbowała ożywić wzrost wraz z ożywieniem w szerzej rozumianej chińskiej gospodarce. Gigant handlu elektronicznego odnotowuje wzrost wydatków konsumenckich – zwłaszcza internetowych – w kraju, który jako jeden z pierwszych wyzdrowiał z Covid-19. „Zazwyczaj spędzamy od 8 do 10 lat na inkubowaniu, pielęgnowaniu i rozwijaniu nowego biznesu”, dyrektor Dyrektor wykonawczy Daniel Zhang powiedział inwestorom. „Nadal uważamy, że znajdujemy się w początkowej fazie globalnej ery chmury.” Podobnie jak Amazon.com Inc., usługa chmurowa Alibaba wyłoniła się z mocy obliczeniowej potrzebnej do obsługi miliardów transakcji zakupów online, aby stać się jedną z najszybszych… rosnące inicjatywy. Chińska firma dziś stawia na usługę, która globalnie konkuruje z Amazon Web Services, Microsoft Corp. i Google, aby wesprzeć zarówno swoją globalną ekspansję, jak i wejście na nowsze obszary, takie jak transmisja na żywo.Przeczytaj więcej: Alibaba reklamuje odbicie po wirusie podczas oglądania „Fluid” USCo mówi Bloomberg Intelligence Chińskie inwestycje w nową infrastrukturę — w tym sieci 5G i centra danych — mógłby osiągnąć 8–10 bilionów juanów w swoim 14. planie pięcioletnim, odwracając uwagę od tradycyjnych projektów, które w dalszym ciągu mogą stanowić ponad 80% wydatków na infrastrukturę. Podwójny impuls rozwojowy mógłby wesprzeć gospodarkę, kładąc jednocześnie podwaliny pod długoterminowy wzrost oparty na technologii. Denise Wong, analitykKliknij tutaj, aby zapoznać się z badaniem.Działalność Alibaby w chmurze nadal rosła podczas światowych przestojów związanych z Covid-19 w tym roku. Według badacza branżowego Canalys, firma miała wiodący udział w całkowitych wydatkach na usługi w chmurze w Chinach wynoszący 40.1% w czerwcowym kwartale, czyli ponad dwukrotnie więcej niż najbliżsi konkurenci. Nawet gdy gospodarki zaczną się ożywiać, firma zamierza wykorzystać tę zmianę, aby przenieść więcej korporacyjnej infrastruktury IT do chmury i pobudzić współpracę w chmurze w pracy, powiedział Zhang inwestorom w środę. Sprzedaż detaliczna w największym na świecie przedsiębiorstwie Gospodarka 2 wzrosła po raz pierwszy w tym roku w sierpniu, po złagodzeniu ograniczeń związanych z wirusem. Powrót wydatków konsumenckich pozwolił Alibabie na dalszą ekspansję imperium wartego 700 miliardów dolarów, które obejmuje już sprzedaż detaliczną online, dostawę żywności i przetwarzanie danych przez Internet. Jest właścicielem jednej trzeciej Ant Group, chińskiego giganta finansowego realizującego potencjalnie największą na świecie pierwszą ofertę publiczną, a ostatnio przedstawił plany stworzenia nowej linii biznesowej poprzez modernizację fabryk. Z wyłączeniem udziałów w Ant, strategiczne inwestycje Alibaba są obecnie wyceniane na 45 miliardów dolarów, powiedział w środę inwestorom Wu, dodając, że firma będzie nadal inwestować w technologię i badania. W zeszłym roku Alibaba zgłosiła udziały w swoim globalnym portfelu inwestycji o wartości 83 miliardów dolarów, które obejmowały 33% udziałów w gigantze z branży fintech. Zhangowi przypisuje się zorganizowanie ostatniego dużego wejścia Alibaba na nową arenę, wraz z przejściem do sprzedaży detalicznej stacjonarnej — stanowi częściowo reakcję na nasilającą się konkurencję na wielu frontach. Pinduoduo Inc. zwabił kupujących z małych miast tańszymi okazjami, podczas gdy tradycyjny wróg JD.com Inc. odważyła się wyjść poza swoją tradycyjną siłę w dziedzinie elektroniki użytkowej i zająć się artykułami spożywczymi – kategorią, która wysunęła się na pierwszy plan podczas ogólnokrajowych blokad. Nawet firmy z mediów społecznościowych, takie jak ByteDance Ltd. oraz Tencent Holdings Ltd. coraz częściej docierają do klientów za pośrednictwem transmisji strumieniowej na żywo – ścieżki, którą Alibaba zapoczątkowała dzięki Taobao Live – po tym, jak Covid-19 napędzał rozrywkę online. Podczas gdy konkurencyjne aplikacje wideo, takie jak Kuaishou wspierany przez Tencent i Douyin z ByteDance, zazwyczaj kierują ruch na platformy Alibaba, teraz starają się samodzielnie obsługiwać transakcje. Konkurencja w dostawie żywności utrzymuje się. Ele.me należąca do Alibaba, oprócz pudełek śniadaniowych, kieruje teraz kwiaty, gospodynie domowe i masażystów do domu, podczas gdy wspierana przez Tencent Meituan Dianping próbuje swoich sił na produktach kosmetycznych i smartfonach. Z ponad miliardem aktywnych konsumentów rocznie, Alibaba wygenerowała towary brutto o wartości ponad 1 biliona dolarów wartości w ciągu 1 miesięcy zakończonych w czerwcu, powiedział Wu. Wydatki na platformy Alibaby stanowiły około 18% całkowitej sprzedaży detalicznej w Chinach, w porównaniu z około 10% w 2015 r. „Konsumpcja krajowa, przetwarzanie w chmurze i analityka danych oraz globalizacja – to trzy motory wzrostu dla przyszłości Alibaby” – powiedział Zhang.
,