(Opinia Bloomberga) — Covid-19 wstrząsnął branżą rozrywkową w sposób, który grozi pozostawieniem trwałego śladu. Teraz korporacyjni giganci, tacy jak Comcast Corp. i AT&T Inc. które związały swoją przyszłość z tą przestrzenią – od telewizji i kina po parki rozrywki i wydarzenia sportowe – stoją przed niewygodnym wyborem: wycofać się lub utrzymać kurs wbrew rosnącemu potępieniu inwestorów. Comcast, gigant telewizji kablowej, który przejął sieci telewizyjne NBCUniversal, film studio i parki tematyczne w 2013 roku, jest obecnie celem aktywisty-akcjonariusza, Trian Fund Management Nelsona Peltza. Fundusz hedgingowy znany jest z tego, że namawia do niepotrzebnego i nieporęcznego przedsiębiorstwa, aby odchudzało się poprzez pozbywanie się najsłabszych aktywów. W tym przypadku będą to NBCUniversal oraz Sky, niedawno nabyta przez Comcast europejska jednostka telewizji satelitarnej. W zeszłym roku AT&T pozyskała także aktywistę Elliott Management Corp., zaniepokojonego trajektorią własnej telewizji satelitarnej i aktywów Hollywood. Tym, co wydaje się łączyć obie kampanie, jest chęć lepszego zrozumienia mieszaniny przedsiębiorstw przechodzących wstrząsy sejsmiczne, które od tego czasu boleśnie dotknęły pandemię. Disney, rywal Universalu w parkach rozrywki, powiedział we wtorek, że zwolni 28,000 XNUMX pracowników ze swoich Stanów Zjednoczonych Wszystko dzieje się, gdy potentaci medialni, którzy wznieśli potężne konglomeraty branżowe, schodzą ze sceny. Wieloletni lider AT&T, Randall Stephenson (60 l.), przekazał stery swojemu numerowi XNUMX w firmie. 2 w lipcu, podczas gdy 69-letni Bob Iger z Walt Disney Co. ustąpił ze stanowiska w lutym. Jednym godnym uwagi wyjątkiem jest dyrektor generalny Comcast Brian Roberts; ma 61 lat i nie mówi się jeszcze o jego przejściu na emeryturę. Fundusz Trian może hałasować lub grzecznie sugerować w nadziei, że wpłynie to na strategię Comcast, ale rzeczywistość jest taka, że Roberts jest nietykalny. Został mianowany dożywotnim dyrektorem generalnym Comcast – tak głosi niezwykle nietypowy statut firmy: Prezesem będzie pan. Brian L. Roberts, jeśli chce i jest gotowy służyć. … Dyrektorem generalnym będzie pan. Brian L. Roberts, jeśli chce i jest gotowy służyć. Tak długo jak p. Brian L. Roberts będzie dyrektorem generalnym, będzie także prezesem korporacji. Te prawnie wiążące warunki są wzmocnione przez dwuklasową strukturę akcji Comcast. Daje to Robertsowi 33% głosów w stosunku do wartego 214 miliardów dolarów kolosa, który zaczynał jako mały system telewizji kablowej w Mississippi pod rządami jego zmarłego ojca, Ralpha Robertsa. Problem w tym, że pandemia ucierpiała na budowaniu imperium młodszego Robertsa. Koronawirus sprawia, że ludzie znacznie mniej chętnie odwiedzają kina i parki tematyczne. W ankiecie Morning Consult przeprowadzonej w tym miesiącu 37% Amerykanów dorośli twierdzili, że potrzeba więcej niż sześciu miesięcy, aby ponownie poczuć się komfortowo w kinie, a 42% stwierdziło to samo w przypadku parków rozrywki. Covid-19 zakłócił także funkcjonowanie lig sportowych, przełożył igrzyska olimpijskie oraz utrudnił kręcenie i dotrzymywanie terminów nowych programów telewizyjnych i filmów. Spadł także popyt ze strony reklamodawców. Pośród tego wszystkiego nadal toczą się wojny o streaming, a nowa aplikacja Peacock stacji NBC ustępuje miejsca Netflix Inc. i Disney+. Sky, z którym Comcast walczył z Disneyem i Foxem niecałe dwa lata temu, również rozczarowało. Craig Moffett, analityk MoffettNathanson LLC, szacuje, że majątek Sky jest obecnie wart 10.5 miliarda dolarów, czyli około jedną piątą kwoty, jaką zapłacił Comcast. Inaczej jest w przypadku dotychczasowej działalności Comcast. Rosnące wykorzystanie usług przesyłania strumieniowego wideo i rosnąca liczba inteligentnych urządzeń w gospodarstwie domowym sprawiają, że coraz więcej osób szuka usług internetowych i większej prędkości. W pierwszej połowie roku Comcast pozyskał 800,000 815,000 abonentów Internetu, co niemal zrównoważyło utratę XNUMX XNUMX klientów płatnej telewizji na cele mieszkaniowe w tym okresie. Jednostka ta wygenerowała 61% przychodów Comcast w czerwcowym kwartale i 77% skorygowanej Ebitdy. Akcjonariusze naprawdę lubią ten biznes, tak samo jak wolą bezprzewodowe operacje AT&T od HBO Max. Obie firmy próbują argumentować, że pomiędzy dwiema stronami ich działalności – komunikacją i rozrywką – istnieje symbioza, ale nie jest to aż tak przekonujące. Jednak potentaci medialni w dążeniu do władzy nie mogą przestać kupować rzeczy, których nie potrzebują. Jedną z opcji jest wydzielenie NBCUniversal i Sky, uwolnienie ich od części długu – który może udźwignąć kabel Comcast – i umożliwienie im swobodnego inwestowania w treści i streaming. Comcast byłby wówczas w stanie wydać więcej na odkup akcji i być może rozszerzyć swoją działalność na mobilną usługę 5G. Ten rok przypomniał, jak ważną rolę odgrywa rozrywka w życiu ludzi i jak bardzo za nią tęsknimy, gdy nie możemy jej mieć. Mimo to teraźniejszość i przyszłość branży są niepokojące. Być może nadszedł czas, aby Comcast opisał napisy końcowe do swojego hollywoodzkiego filmu — ale życzę powodzenia w przekonywaniu Robertsa. Ta kolumna niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji lub Bloomberg LP i jej właścicieli. Tara Lachapelle jest felietonistką Bloomberg Opinion zajmującą się tą branżą rozrywki i telekomunikacji, a także szersze oferty.
(Opinia Bloomberga) — Covid-19 wstrząsnął branżą rozrywkową w sposób, który grozi pozostawieniem trwałego śladu. Teraz korporacyjni giganci, tacy jak Comcast Corp. i AT&T Inc. które związały swoją przyszłość z tą przestrzenią – od telewizji i kina po parki rozrywki i wydarzenia sportowe – stoją przed niewygodnym wyborem: wycofać się lub utrzymać kurs wbrew rosnącemu potępieniu inwestorów. Comcast, gigant telewizji kablowej, który przejął sieci telewizyjne NBCUniversal, film studio i parki tematyczne w 2013 roku, jest obecnie celem aktywisty-akcjonariusza, Trian Fund Management Nelsona Peltza. Fundusz hedgingowy znany jest z tego, że namawia do niepotrzebnego i nieporęcznego przedsiębiorstwa, aby odchudzało się poprzez pozbywanie się najsłabszych aktywów. W tym przypadku będą to NBCUniversal oraz Sky, niedawno nabyta przez Comcast europejska jednostka telewizji satelitarnej. W zeszłym roku AT&T pozyskała także aktywistę Elliott Management Corp., zaniepokojonego trajektorią własnej telewizji satelitarnej i aktywów Hollywood. Tym, co wydaje się łączyć obie kampanie, jest chęć lepszego zrozumienia mieszaniny przedsiębiorstw przechodzących wstrząsy sejsmiczne, które od tego czasu boleśnie dotknęły pandemię. Disney, rywal Universalu w parkach rozrywki, powiedział we wtorek, że zwolni 28,000 XNUMX pracowników ze swoich Stanów Zjednoczonych Wszystko dzieje się, gdy potentaci medialni, którzy wznieśli potężne konglomeraty branżowe, schodzą ze sceny. Wieloletni lider AT&T, Randall Stephenson (60 l.), przekazał stery swojemu numerowi XNUMX w firmie. 2 w lipcu, podczas gdy 69-letni Bob Iger z Walt Disney Co. ustąpił ze stanowiska w lutym. Jednym godnym uwagi wyjątkiem jest dyrektor generalny Comcast Brian Roberts; ma 61 lat i nie mówi się jeszcze o jego przejściu na emeryturę. Fundusz Trian może hałasować lub grzecznie sugerować w nadziei, że wpłynie to na strategię Comcast, ale rzeczywistość jest taka, że Roberts jest nietykalny. Został mianowany dożywotnim dyrektorem generalnym Comcast – tak głosi niezwykle nietypowy statut firmy: Prezesem będzie pan. Brian L. Roberts, jeśli chce i jest gotowy służyć. … Dyrektorem generalnym będzie pan. Brian L. Roberts, jeśli chce i jest gotowy służyć. Tak długo jak p. Brian L. Roberts będzie dyrektorem generalnym, będzie także prezesem korporacji. Te prawnie wiążące warunki są wzmocnione przez dwuklasową strukturę akcji Comcast. Daje to Robertsowi 33% głosów w stosunku do wartego 214 miliardów dolarów kolosa, który zaczynał jako mały system telewizji kablowej w Mississippi pod rządami jego zmarłego ojca, Ralpha Robertsa. Problem w tym, że pandemia ucierpiała na budowaniu imperium młodszego Robertsa. Koronawirus sprawia, że ludzie znacznie mniej chętnie odwiedzają kina i parki tematyczne. W ankiecie Morning Consult przeprowadzonej w tym miesiącu 37% Amerykanów dorośli twierdzili, że potrzeba więcej niż sześciu miesięcy, aby ponownie poczuć się komfortowo w kinie, a 42% stwierdziło to samo w przypadku parków rozrywki. Covid-19 zakłócił także funkcjonowanie lig sportowych, przełożył igrzyska olimpijskie oraz utrudnił kręcenie i dotrzymywanie terminów nowych programów telewizyjnych i filmów. Spadł także popyt ze strony reklamodawców. Pośród tego wszystkiego nadal toczą się wojny o streaming, a nowa aplikacja Peacock stacji NBC ustępuje miejsca Netflix Inc. i Disney+. Sky, z którym Comcast walczył z Disneyem i Foxem niecałe dwa lata temu, również rozczarowało. Craig Moffett, analityk MoffettNathanson LLC, szacuje, że majątek Sky jest obecnie wart 10.5 miliarda dolarów, czyli około jedną piątą kwoty, jaką zapłacił Comcast. Inaczej jest w przypadku dotychczasowej działalności Comcast. Rosnące wykorzystanie usług przesyłania strumieniowego wideo i rosnąca liczba inteligentnych urządzeń w gospodarstwie domowym sprawiają, że coraz więcej osób szuka usług internetowych i większej prędkości. W pierwszej połowie roku Comcast pozyskał 800,000 815,000 abonentów Internetu, co niemal zrównoważyło utratę XNUMX XNUMX klientów płatnej telewizji na cele mieszkaniowe w tym okresie. Jednostka ta wygenerowała 61% przychodów Comcast w czerwcowym kwartale i 77% skorygowanej Ebitdy. Akcjonariusze naprawdę lubią ten biznes, tak samo jak wolą bezprzewodowe operacje AT&T od HBO Max. Obie firmy próbują argumentować, że pomiędzy dwiema stronami ich działalności – komunikacją i rozrywką – istnieje symbioza, ale nie jest to aż tak przekonujące. Jednak potentaci medialni w dążeniu do władzy nie mogą przestać kupować rzeczy, których nie potrzebują. Jedną z opcji jest wydzielenie NBCUniversal i Sky, uwolnienie ich od części długu – który może udźwignąć kabel Comcast – i umożliwienie im swobodnego inwestowania w treści i streaming. Comcast byłby wówczas w stanie wydać więcej na odkup akcji i być może rozszerzyć swoją działalność na mobilną usługę 5G. Ten rok przypomniał, jak ważną rolę odgrywa rozrywka w życiu ludzi i jak bardzo za nią tęsknimy, gdy nie możemy jej mieć. Mimo to teraźniejszość i przyszłość branży są niepokojące. Być może nadszedł czas, aby Comcast opisał napisy końcowe do swojego hollywoodzkiego filmu — ale życzę powodzenia w przekonywaniu Robertsa. Ta kolumna niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji lub Bloomberg LP i jej właścicieli. Tara Lachapelle jest felietonistką Bloomberg Opinion zajmującą się tą branżą rozrywki i telekomunikacji, a także szersze oferty.
,