(Opinia Bloomberga) — W wielu przypadkach pandemia przyczyniła się do ugruntowania istniejących wcześniej zwycięzców i przegranych w sektorze detalicznym. Sieci takie jak Macy's Inc. i Kohl's Corp., stojące przed poważnymi wyzwaniami już przed kryzysem zdrowia publicznego, nie są bliższe zmiany sytuacji. Walmart Inc. Tymczasem Target Corp. umocniły swoją dominację dzięki zwiększonej sprzedaży. Na tym tle najnowsze kwartalne wyniki finansowe Bed Bath & Beyond Inc. wyróżniają się, ponieważ pokazują, że cierpiący od dawna łańcuch towarów domowych znajduje się w trybie powrotu. Bed Bath & Beyond, która jest także właścicielem sklepów takich jak Buybuy Baby i World Market, podała w czwartek, że porównywalna sprzedaż wzrosła o 6% w ciągu trzech miesięcy zakończonych w sierpniu w porównaniu z rokiem poprzednim, co stanowi pierwszy wzrost w tym zakresie od końca 2016 roku. Podczas telekonferencji dyrektorzy powiedzieli, że tendencja ta utrzymywała się aż do września, co sugeruje, że spółka utrzymuje dynamikę w miarę zbliżania się kluczowego sezonu świątecznego. Pomimo odnotowania 89% wzrostu sprzedaży cyfrowej – co może obniżyć rentowność zaciskania ze względu na koszty wysyłki – sprzedawcy detalicznego udało się zapewnić wyższą skorygowaną marżę brutto niż rok temu. Ulepszenia spowodowały, że w czwartek rano akcje wzrosły o ponad 30%. Bed Bath & Beyond z pewnością czerpie korzyści z czynników od niego niezależnych. Pandemia sprawiła, że ludzie spędzają więcej czasu w domu, co zachęciło ich do popisywania się projektami dekoracyjnymi i naczyniami kuchennymi. Prawdopodobnie pomogło także to, że w obliczu utrzymujących się obaw związanych z bezpieczeństwem wizyt w sklepach stacjonarnych niektórzy z kluczowych konkurentów firmy, HomeGoods i HomeSense należące do TJX Cos, nie oferują handlu elektronicznego. Ale to coś więcej. Wydaje się, że dyrektor generalny Mark Tritton, który pracuje na tym stanowisku od niecałego roku, udaje mu się posprzątać bałagan, który jego poprzednik, Steven Temares, zajął ponad dekadę. Tritton dokonał przeglądu kadry kierowniczej, mianując nowych liderów ds. wszystkiego, od merchandisingu, przez technologię, po łańcuch dostaw. Rozpoczął zamykanie nierentownych sklepów i unowocześnianie oferty internetowej. Pokazało to, jak szybko zaczął wprowadzać zamówienia w sklepach stacjonarnych i odbierać je przy krawężniku – coś, co sprzedawca i tak powinien był zrobić – na początku pandemii. Usługi te stanowią obecnie 15% sprzedaży cyfrowej. Firma podała również, że odnotowała w tym kwartale niższy wydatek na kupony, co sugeruje, że pracuje nad skuteczniejszą strategią promocyjną niż zwykłe nękanie ludzi kuponami „20% zniżki”. I pomimo bardzo niepewnej sytuacji, w której studenci przenieśli się do akademika, sprzedawcy udało się zapewnić 21% wzrost sprzedaży swoich produktów przeznaczonych dla osób wracających do college'u, co świadczy o poprawie merchandisingu i marketingu. Oczekuje się, że Tritton przedstawi bardziej szczegółowe plany naprawcze jeszcze w tym miesiącu podczas prezentacji dla inwestorów, która powinna dać jaśniejszy obraz tego, czy firma będzie w stanie utrzymać postęp w dłuższej perspektywie. Jednak na razie poprawa sugeruje, że starcie z inwestorami-aktywistami w 2019 r., mimo że było siniaki, mogło uratować tę firmę. Koalicja aktywistów – grupa złożona z Legion Partners, Macellum Advisors i Ancora Advisors – wezwała do radykalnych zmian, w tym zwolnienia dyrektora generalnego i zmiany zarządu. To utorowało drogę do przybycia Trittona, byłego głównego kupca w Target Corp. który jest dobrze przygotowany do zadania naprawy Bed Bath & Beyond. Podobnie jak Best Buy Co. udało mu się znaleźć sposób na rozwój w Amazon.com Inc. Będąc w swojej epoce specjalistą w dziedzinie elektroniki, firma Bed Bath & Beyond mogła zrobić to samo w kategorii artykułów gospodarstwa domowego. Czwartkowe wyniki sugerują, że jest już o krok bliżej takiej transformacji. Artykuł ten niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji czy Bloomberg LP i jej właścicieli. Sarah Halzack jest felietonistką Bloomberg Opinion zajmującą się branżą konsumencką i detaliczną.
(Opinia Bloomberga) — W wielu przypadkach pandemia przyczyniła się do ugruntowania istniejących wcześniej zwycięzców i przegranych w sektorze detalicznym. Sieci takie jak Macy's Inc. i Kohl's Corp., stojące przed poważnymi wyzwaniami już przed kryzysem zdrowia publicznego, nie są bliższe zmiany sytuacji. Walmart Inc. Tymczasem Target Corp. umocniły swoją dominację dzięki zwiększonej sprzedaży. Na tym tle najnowsze kwartalne wyniki finansowe Bed Bath & Beyond Inc. wyróżniają się, ponieważ pokazują, że cierpiący od dawna łańcuch towarów domowych znajduje się w trybie powrotu. Bed Bath & Beyond, która jest także właścicielem sklepów takich jak Buybuy Baby i World Market, podała w czwartek, że porównywalna sprzedaż wzrosła o 6% w ciągu trzech miesięcy zakończonych w sierpniu w porównaniu z rokiem poprzednim, co stanowi pierwszy wzrost w tym zakresie od końca 2016 roku. Podczas telekonferencji dyrektorzy powiedzieli, że tendencja ta utrzymywała się aż do września, co sugeruje, że spółka utrzymuje dynamikę w miarę zbliżania się kluczowego sezonu świątecznego. Pomimo odnotowania 89% wzrostu sprzedaży cyfrowej – co może obniżyć rentowność zaciskania ze względu na koszty wysyłki – sprzedawcy detalicznego udało się zapewnić wyższą skorygowaną marżę brutto niż rok temu. Ulepszenia spowodowały, że w czwartek rano akcje wzrosły o ponad 30%. Bed Bath & Beyond z pewnością czerpie korzyści z czynników od niego niezależnych. Pandemia sprawiła, że ludzie spędzają więcej czasu w domu, co zachęciło ich do popisywania się projektami dekoracyjnymi i naczyniami kuchennymi. Prawdopodobnie pomogło także to, że w obliczu utrzymujących się obaw związanych z bezpieczeństwem wizyt w sklepach stacjonarnych niektórzy z kluczowych konkurentów firmy, HomeGoods i HomeSense należące do TJX Cos, nie oferują handlu elektronicznego. Ale to coś więcej. Wydaje się, że dyrektor generalny Mark Tritton, który pracuje na tym stanowisku od niecałego roku, udaje mu się posprzątać bałagan, który jego poprzednik, Steven Temares, zajął ponad dekadę. Tritton dokonał przeglądu kadry kierowniczej, mianując nowych liderów ds. wszystkiego, od merchandisingu, przez technologię, po łańcuch dostaw. Rozpoczął zamykanie nierentownych sklepów i unowocześnianie oferty internetowej. Pokazało to, jak szybko zaczął wprowadzać zamówienia w sklepach stacjonarnych i odbierać je przy krawężniku – coś, co sprzedawca i tak powinien był zrobić – na początku pandemii. Usługi te stanowią obecnie 15% sprzedaży cyfrowej. Firma podała również, że odnotowała w tym kwartale niższy wydatek na kupony, co sugeruje, że pracuje nad skuteczniejszą strategią promocyjną niż zwykłe nękanie ludzi kuponami „20% zniżki”. I pomimo bardzo niepewnej sytuacji, w której studenci przenieśli się do akademika, sprzedawcy udało się zapewnić 21% wzrost sprzedaży swoich produktów przeznaczonych dla osób wracających do college'u, co świadczy o poprawie merchandisingu i marketingu. Oczekuje się, że Tritton przedstawi bardziej szczegółowe plany naprawcze jeszcze w tym miesiącu podczas prezentacji dla inwestorów, która powinna dać jaśniejszy obraz tego, czy firma będzie w stanie utrzymać postęp w dłuższej perspektywie. Jednak na razie poprawa sugeruje, że starcie z inwestorami-aktywistami w 2019 r., mimo że było siniaki, mogło uratować tę firmę. Koalicja aktywistów – grupa złożona z Legion Partners, Macellum Advisors i Ancora Advisors – wezwała do radykalnych zmian, w tym zwolnienia dyrektora generalnego i zmiany zarządu. To utorowało drogę do przybycia Trittona, byłego głównego kupca w Target Corp. który jest dobrze przygotowany do zadania naprawy Bed Bath & Beyond. Podobnie jak Best Buy Co. udało mu się znaleźć sposób na rozwój w Amazon.com Inc. Będąc w swojej epoce specjalistą w dziedzinie elektroniki, firma Bed Bath & Beyond mogła zrobić to samo w kategorii artykułów gospodarstwa domowego. Czwartkowe wyniki sugerują, że jest już o krok bliżej takiej transformacji. Artykuł ten niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji czy Bloomberg LP i jej właścicieli. Sarah Halzack jest felietonistką Bloomberg Opinion zajmującą się branżą konsumencką i detaliczną.
,