(Bloomberg) — Największa chińska rafineria rozważa kreatywną strategię, która pomoże pozbyć się Azji od utrzymującego się nadmiaru oleju napędowego — zupełnie nowych supertankowców zwykle zarezerwowanych dla ropy naftowej. Unipec, ramię handlowe największej chińskiej rafinerii ropy naftowej Sinopec Group, zatrudniło nowo wybudowany, bardzo duży przewoźnik ropy naftowej, który załaduje olej napędowy o niskiej zawartości siarki w Azji z dostawą do Europy. W normalnych okolicznościach statek popłynąłby pusty ze swojej stoczni w Azji Północno-Wschodniej na Bliski Wschód lub do Afryki Zachodniej, gdzie po raz pierwszy miałby odebrać ropę z dostawą do klientów na całym świecie. Podczas gdy supertankowce są budowane do transportu brudnych paliw, takich jak ropa naftowa, ropy naftowej, w swój dziewiczy rejs mogą przewozić czystsze produkty, takie jak benzyna i olej napędowy. Unipec zamierza regularnie czarterować zupełnie nowe statki, aby przewozić więcej oleju napędowego do Europy, usuwając w ten sposób rozdęte zapasy paliwa w Azji, jak twierdzi dwóch handlarzy zaznajomionych ze sprawą, którzy prosili o zachowanie anonimowości ze względu na charakter informacji prywatnych. tradycyjnie był eksporterem oleju napędowego do Europy i Afryki, przy czym przepływy handlowe zmieniały się w zależności od cen względnych. Różnica polega teraz na tym, że nowe supertankowce pozwalają handlarzom co najmniej dwukrotnie zwiększyć wielkość ładunków w porównaniu ze statkami dalekiego zasięgu, zwykle największymi, zarezerwowanymi dla paliw rafinowanych. „To zdecydowanie dobra wiadomość dla azjatyckich rafinerii. Wyprowadzenie tych beczek z Azji zawęzi dostawy i wesprze regionalne marże” – powiedziała Serena Huang, starszy analityk w Vortexa Ltd. „To powiedziawszy, inwestorzy będą przesuwać baryłki tylko wtedy, gdy arbitraż będzie dla nich pozytywny”. Unipec nie jest sam. Według handlowca i dwóch maklerów okrętowych co najmniej dwa do czterech świeżych supertankowców wyczarterowanych przez domy handlowe i główne firmy naftowe będzie przewozić olej napędowy na zachód od Kanału Sueskiego w listopadzie. Stało się tak po tym, jak w trzecim kwartale odbyło się dziewicze rejsy około siedmiu destylatów w porównaniu z czterema w drugim kwartale, jak wykazały dane Braemar ACM Shipbroking. W październiku na supertankowce kursujące na wschód do Rosji załadowano łącznie około 2.24 miliona baryłek oleju napędowego. Według danych Vortexa, liczba tych pierwszych dostaw wzrośnie w nadchodzących miesiącach, a stocznie dostarczą od października 20 nowo wybudowanych supertankowców na zachód. Według handlowców od 1 do 31 marca, powiedział Anoop Singh, który kieruje badaniami tankowców na wschód od Suezu w Braemar. Unipec wysyła w pełni załadowany VLCC Yuan Hua Yang do Rotterdamu po odebraniu wielu ładunków w drodze transferu między statkami w całej Azji, według handlowców i maklerzy okrętowi. Na początku tego roku firma zatrudniła firmę VLCC Elandra Kilimanjaro na podstawie umowy czarterowej na czas i wysyłała swoje ładunki do Europy, Afryki Zachodniej i Ameryki Łacińskiej, powiedział handlowiec posiadający wiedzę w tej sprawie. W sumie od 2017 r. firma zatrudni osiem nowych supertankowców do transportu oleju napędowego z Azji na zachód. Oprócz Yuan Hua Yang na wodach wokół Afryki Zachodniej i Afryki Zachodniej pływają obecnie co najmniej cztery kolejne VLCC załadowane paliwami typu średniego destylatu. Europa. Yuan Kun Yang płynie do miejsca przeładunku ze statku na statek u wybrzeży Wielkiej Brytanii Wybrzeże. Babilon, obecnie u wybrzeży Bahamów, niedawno częściowo wyładował swój ładunek. W tym roku Azja była pełna destylatów w związku z nierównomiernym ożywieniem po pandemii. W azjatyckim centrum handlowym, Singapurze, w tygodniu zakończonym w listopadzie zapasy średnich destylatów – w tym oleju napędowego – osiągnęły najwyższy poziom od ponad dziesięciu lat. Według danych rządowych, przepływ handlu ze wschodu na zachód na VLCC przyczynił się do ożywienia marży azjatyckiej rafinacji oleju napędowego. Według danych Bloomberg Fair Value cena baryłki wzrosła do ponad 4 dolarów za baryłkę z niecałych 2 dolarów pod koniec września. „Oczekujemy, że azjatycki rynek oleju napędowego, który nadal zajmuje długie pozycje, będzie w dalszym ciągu musiał wypychać nadwyżki na rynek europejski” – powiedział Eugene Lindell, starszy analityk ds. badań w JBC Energy.
(Bloomberg) — Największa chińska rafineria rozważa kreatywną strategię, która pomoże pozbyć się Azji od utrzymującego się nadmiaru oleju napędowego — zupełnie nowych supertankowców zwykle zarezerwowanych dla ropy naftowej. Unipec, ramię handlowe największej chińskiej rafinerii ropy naftowej Sinopec Group, zatrudniło nowo wybudowany, bardzo duży przewoźnik ropy naftowej, który załaduje olej napędowy o niskiej zawartości siarki w Azji z dostawą do Europy. W normalnych okolicznościach statek popłynąłby pusty ze swojej stoczni w Azji Północno-Wschodniej na Bliski Wschód lub do Afryki Zachodniej, gdzie po raz pierwszy miałby odebrać ropę z dostawą do klientów na całym świecie. Podczas gdy supertankowce są budowane do transportu brudnych paliw, takich jak ropa naftowa, ropy naftowej, w swój dziewiczy rejs mogą przewozić czystsze produkty, takie jak benzyna i olej napędowy. Unipec zamierza regularnie czarterować zupełnie nowe statki, aby przewozić więcej oleju napędowego do Europy, usuwając w ten sposób rozdęte zapasy paliwa w Azji, jak twierdzi dwóch handlarzy zaznajomionych ze sprawą, którzy prosili o zachowanie anonimowości ze względu na charakter informacji prywatnych. tradycyjnie był eksporterem oleju napędowego do Europy i Afryki, przy czym przepływy handlowe zmieniały się w zależności od cen względnych. Różnica polega teraz na tym, że nowe supertankowce pozwalają handlarzom co najmniej dwukrotnie zwiększyć wielkość ładunków w porównaniu ze statkami dalekiego zasięgu, zwykle największymi, zarezerwowanymi dla paliw rafinowanych. „To zdecydowanie dobra wiadomość dla azjatyckich rafinerii. Wyprowadzenie tych beczek z Azji zawęzi dostawy i wesprze regionalne marże” – powiedziała Serena Huang, starszy analityk w Vortexa Ltd. „To powiedziawszy, inwestorzy będą przesuwać baryłki tylko wtedy, gdy arbitraż będzie dla nich pozytywny”. Unipec nie jest sam. Według handlowca i dwóch maklerów okrętowych co najmniej dwa do czterech świeżych supertankowców wyczarterowanych przez domy handlowe i główne firmy naftowe będzie przewozić olej napędowy na zachód od Kanału Sueskiego w listopadzie. Stało się tak po tym, jak w trzecim kwartale odbyło się dziewicze rejsy około siedmiu destylatów w porównaniu z czterema w drugim kwartale, jak wykazały dane Braemar ACM Shipbroking. W październiku na supertankowce kursujące na wschód do Rosji załadowano łącznie około 2.24 miliona baryłek oleju napędowego. Według danych Vortexa, liczba tych pierwszych dostaw wzrośnie w nadchodzących miesiącach, a stocznie dostarczą od października 20 nowo wybudowanych supertankowców na zachód. Według handlowców od 1 do 31 marca, powiedział Anoop Singh, który kieruje badaniami tankowców na wschód od Suezu w Braemar. Unipec wysyła w pełni załadowany VLCC Yuan Hua Yang do Rotterdamu po odebraniu wielu ładunków w drodze transferu między statkami w całej Azji, według handlowców i maklerzy okrętowi. Na początku tego roku firma zatrudniła firmę VLCC Elandra Kilimanjaro na podstawie umowy czarterowej na czas i wysyłała swoje ładunki do Europy, Afryki Zachodniej i Ameryki Łacińskiej, powiedział handlowiec posiadający wiedzę w tej sprawie. W sumie od 2017 r. firma zatrudni osiem nowych supertankowców do transportu oleju napędowego z Azji na zachód. Oprócz Yuan Hua Yang na wodach wokół Afryki Zachodniej i Afryki Zachodniej pływają obecnie co najmniej cztery kolejne VLCC załadowane paliwami typu średniego destylatu. Europa. Yuan Kun Yang płynie do miejsca przeładunku ze statku na statek u wybrzeży Wielkiej Brytanii Wybrzeże. Babilon, obecnie u wybrzeży Bahamów, niedawno częściowo wyładował swój ładunek. W tym roku Azja była pełna destylatów w związku z nierównomiernym ożywieniem po pandemii. W azjatyckim centrum handlowym, Singapurze, w tygodniu zakończonym w listopadzie zapasy średnich destylatów – w tym oleju napędowego – osiągnęły najwyższy poziom od ponad dziesięciu lat. Według danych rządowych, przepływ handlu ze wschodu na zachód na VLCC przyczynił się do ożywienia marży azjatyckiej rafinacji oleju napędowego. Według danych Bloomberg Fair Value cena baryłki wzrosła do ponad 4 dolarów za baryłkę z niecałych 2 dolarów pod koniec września. „Oczekujemy, że azjatycki rynek oleju napędowego, który nadal zajmuje długie pozycje, będzie w dalszym ciągu musiał wypychać nadwyżki na rynek europejski” – powiedział Eugene Lindell, starszy analityk ds. badań w JBC Energy.
,