(Opinia Bloomberga) — W normalnych czasach globalne grupy logistyczne, takie jak Deutsche Post AG, FedEx Corp. i United Parcel Service Inc. spokojnie podtrzymuj gospodarkę w dobrej kondycji. Covid-19 nadał tę skromną rolę w bardziej heroicznym świetle. Kiedy historia pandemii zostanie napisana, branża logistyczna będzie zasługiwała na tom. „Pracownicy UPS to niezbędni pracownicy” – Stany Zjednoczone powiedziała niedawno inwestorom szefowa firmy, Carol Tome. Ich najważniejsze zadanie — szybkie i bezpieczne dostarczenie miliardów dawek szczepionki przeciwko koronawirusowi na całym świecie — wciąż stoi przed nimi. Ogromny popyt i bardzo niskie temperatury wymagane do przechowywania niektórych obiecujących kandydatów na szczepionki (w tym tej opracowanej przez firmę Pfizer Inc. i BioNTech SE) będzie stanowić bezprecedensowe wyzwanie logistyczne. Dzięki wczesnym przygotowaniom i dużym inwestycjom firmy uważają, że są w dobrej kondycji, aby sobie z nim poradzić. Na szczęście dla akcjonariuszy wysiłki związane ze szczepionką mogą jeszcze bardziej wpłynąć na dobre niedawne zyski branży i zachowanie cen akcji. Grupy logistyczne znajdują się pod ogromną presją, więc trudno im życzyć szczęścia. Dostawy masowe zostały dotknięte na początku pandemii, kiedy firmy i fabryki były zamknięte, więc kurierzy nagle musieli dostarczać więcej pod adresy mieszkalne, co było droższe. Kiedy granice lądowe zostały zamknięte, a samoloty pasażerskie uziemione, wezwano także branżę, aby zaopatrzyła się w odzież ochronną i wentylatory tam, gdzie były potrzebne. Obecnie firmy skupiają się na ratowaniu Świąt Bożego Narodzenia. W tym roku przez Internet zostanie zakupiona niespotykana dotąd liczba prezentów świątecznych. Dział przesyłek ekspresowych DHL Deutsche Post spodziewa się, że w okresie świątecznym wolumen przesyłek ekspresowych będzie o ponad 50% wyższy niż w 2019 r. Ponieważ osoby nie wychodzące z domu „kupują więcej rzeczy”, duże sieci paczek wykorzystały wyjątkową okazję, zatrudniając dziesiątki tysięcy pracowników. Większość firm nałożyła na klientów dodatkowe opłaty, aby odzwierciedlić trudności w dostawie w czasie pandemii. Ze względu na duże koszty stałe sieci dostaw ekspresowych zarabiają więcej, gdy przepływa przez nie więcej paczek. Zysk operacyjny Deutsche Post wzrósł w okresie od lipca do września o prawie połowę rok do roku. Niemiecka firma spodziewa się, że całoroczne wolne przepływy pieniężne przekroczą 2 miliardy euro (2.4 miliarda dolarów), a zysk operacyjny wyniesie aż 4.4 miliarda euro, co będzie rekordem. Od marcowego minimum jego akcje podwoiły się. Usługi FedEx wzrosły prawie trzykrotnie. Transport lotniczy stał się szczególnie dochodowy. Większość światowego ładunku lotniczego zwykle podróżuje w kadłubach samolotów pasażerskich, które zostały uziemione. Deutsche Post i FedEx czerpią korzyści z ich nieobecności, ponieważ każda firma posiada setki wyspecjalizowanych przewoźników lotniczych. W niedawnym badaniu Deutsche Post oszacowało, że wysyłka szacunkowo 10 miliardów dawek szczepionki spowoduje jeszcze większe zapotrzebowanie na transport lotniczy i będzie wymagać około 15,000 1 lotów w ciągu najbliższych dwóch lat.(XNUMX) Niektóre potencjalne szczepionki będą musiały być przechowywane w bardzo niskich temperaturach. , co wykorzystuje mocne strony dużych dostawców usług logistycznych. UPS zainwestował w dwie gigantyczne „farmy zamrażalnicze” w Kentucky i Holandii, zdolne do przechowywania milionów dawek w temperaturze sięgającej -80 stopni Celsjusza. FedEx posiada ponad 90 obiektów łańcucha chłodniczego na całym świecie i planuje więcej. W połączeniu z istniejącym niedoborem możliwości przewozu towarów drogą lotniczą, rygorystyczne wymagania dotyczące obsługi mogą zawyżać koszty wysyłki. Detlef Trefzger, dyrektor generalny Kuehne + Nagel International AG, dużego spedytora, powiedział niedawno, że jego firma nie jest organem rządowym i dlatego „będzie obowiązywać stawka rynkowa”. Analitycy firmy Berenberg twierdzą, że dostawa szczepionek może zapoczątkować okres „nadzwyczajnych” zysków w logistyce. Teoretycznie, gdy szczepionka stanie się powszechnie dostępna, korzystna dynamika cen wspierająca branżę nieco się unormuje. Akcje Deutsche Post, FedEx i UPS spadły w poniedziałek pomimo wzrostów na giełdzie. Jednak zmiana w handlu elektronicznym prawdopodobnie będzie trwała, a analitycy twierdzą, że rynki frachtu lotniczego mogą pozostać trudne przez co najmniej kilka lat. Jeśli szczepionka doprowadzi do zwiększonych przepływów handlowych, grupy logistyczne na tym skorzystają. Podobnie jak w przypadku Amazon.com Inc., branża dostaw ryzykuje reakcję, jeśli okaże się, że osiągnęła nadmierne zyski na pandemii. Jeśli jednak szczepionki zostaną dostarczone bezpiecznie, a nasze prezenty świąteczne dotrą na czas, firmy zasłużą na naszą wdzięczność i proporcjonalną nagrodę.(1) Szacunkowa dawka wynosząca 10 miliardów opiera się na założeniu, że 70% światowej populacji wymaga szczepień w celu uzyskania odporności stadnej i średnio 1.8 dawki na odbiorcę. Kolumna ta niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji lub Bloomberg LP i jej właścicieli. Chris Bryant jest felietonistą Bloomberg Opinion opisującym firmy przemysłowe.
(Opinia Bloomberga) — W normalnych czasach globalne grupy logistyczne, takie jak Deutsche Post AG, FedEx Corp. i United Parcel Service Inc. spokojnie podtrzymuj gospodarkę w dobrej kondycji. Covid-19 nadał tę skromną rolę w bardziej heroicznym świetle. Kiedy historia pandemii zostanie napisana, branża logistyczna będzie zasługiwała na tom. „Pracownicy UPS to niezbędni pracownicy” – Stany Zjednoczone powiedziała niedawno inwestorom szefowa firmy, Carol Tome. Ich najważniejsze zadanie — szybkie i bezpieczne dostarczenie miliardów dawek szczepionki przeciwko koronawirusowi na całym świecie — wciąż stoi przed nimi. Ogromny popyt i bardzo niskie temperatury wymagane do przechowywania niektórych obiecujących kandydatów na szczepionki (w tym tej opracowanej przez firmę Pfizer Inc. i BioNTech SE) będzie stanowić bezprecedensowe wyzwanie logistyczne. Dzięki wczesnym przygotowaniom i dużym inwestycjom firmy uważają, że są w dobrej kondycji, aby sobie z nim poradzić. Na szczęście dla akcjonariuszy wysiłki związane ze szczepionką mogą jeszcze bardziej wpłynąć na dobre niedawne zyski branży i zachowanie cen akcji. Grupy logistyczne znajdują się pod ogromną presją, więc trudno im życzyć szczęścia. Dostawy masowe zostały dotknięte na początku pandemii, kiedy firmy i fabryki były zamknięte, więc kurierzy nagle musieli dostarczać więcej pod adresy mieszkalne, co było droższe. Kiedy granice lądowe zostały zamknięte, a samoloty pasażerskie uziemione, wezwano także branżę, aby zaopatrzyła się w odzież ochronną i wentylatory tam, gdzie były potrzebne. Obecnie firmy skupiają się na ratowaniu Świąt Bożego Narodzenia. W tym roku przez Internet zostanie zakupiona niespotykana dotąd liczba prezentów świątecznych. Dział przesyłek ekspresowych DHL Deutsche Post spodziewa się, że w okresie świątecznym wolumen przesyłek ekspresowych będzie o ponad 50% wyższy niż w 2019 r. Ponieważ osoby nie wychodzące z domu „kupują więcej rzeczy”, duże sieci paczek wykorzystały wyjątkową okazję, zatrudniając dziesiątki tysięcy pracowników. Większość firm nałożyła na klientów dodatkowe opłaty, aby odzwierciedlić trudności w dostawie w czasie pandemii. Ze względu na duże koszty stałe sieci dostaw ekspresowych zarabiają więcej, gdy przepływa przez nie więcej paczek. Zysk operacyjny Deutsche Post wzrósł w okresie od lipca do września o prawie połowę rok do roku. Niemiecka firma spodziewa się, że całoroczne wolne przepływy pieniężne przekroczą 2 miliardy euro (2.4 miliarda dolarów), a zysk operacyjny wyniesie aż 4.4 miliarda euro, co będzie rekordem. Od marcowego minimum jego akcje podwoiły się. Usługi FedEx wzrosły prawie trzykrotnie. Transport lotniczy stał się szczególnie dochodowy. Większość światowego ładunku lotniczego zwykle podróżuje w kadłubach samolotów pasażerskich, które zostały uziemione. Deutsche Post i FedEx czerpią korzyści z ich nieobecności, ponieważ każda firma posiada setki wyspecjalizowanych przewoźników lotniczych. W niedawnym badaniu Deutsche Post oszacowało, że wysyłka szacunkowo 10 miliardów dawek szczepionki spowoduje jeszcze większe zapotrzebowanie na transport lotniczy i będzie wymagać około 15,000 1 lotów w ciągu najbliższych dwóch lat.(XNUMX) Niektóre potencjalne szczepionki będą musiały być przechowywane w bardzo niskich temperaturach. , co wykorzystuje mocne strony dużych dostawców usług logistycznych. UPS zainwestował w dwie gigantyczne „farmy zamrażalnicze” w Kentucky i Holandii, zdolne do przechowywania milionów dawek w temperaturze sięgającej -80 stopni Celsjusza. FedEx posiada ponad 90 obiektów łańcucha chłodniczego na całym świecie i planuje więcej. W połączeniu z istniejącym niedoborem możliwości przewozu towarów drogą lotniczą, rygorystyczne wymagania dotyczące obsługi mogą zawyżać koszty wysyłki. Detlef Trefzger, dyrektor generalny Kuehne + Nagel International AG, dużego spedytora, powiedział niedawno, że jego firma nie jest organem rządowym i dlatego „będzie obowiązywać stawka rynkowa”. Analitycy firmy Berenberg twierdzą, że dostawa szczepionek może zapoczątkować okres „nadzwyczajnych” zysków w logistyce. Teoretycznie, gdy szczepionka stanie się powszechnie dostępna, korzystna dynamika cen wspierająca branżę nieco się unormuje. Akcje Deutsche Post, FedEx i UPS spadły w poniedziałek pomimo wzrostów na giełdzie. Jednak zmiana w handlu elektronicznym prawdopodobnie będzie trwała, a analitycy twierdzą, że rynki frachtu lotniczego mogą pozostać trudne przez co najmniej kilka lat. Jeśli szczepionka doprowadzi do zwiększonych przepływów handlowych, grupy logistyczne na tym skorzystają. Podobnie jak w przypadku Amazon.com Inc., branża dostaw ryzykuje reakcję, jeśli okaże się, że osiągnęła nadmierne zyski na pandemii. Jeśli jednak szczepionki zostaną dostarczone bezpiecznie, a nasze prezenty świąteczne dotrą na czas, firmy zasłużą na naszą wdzięczność i proporcjonalną nagrodę.(1) Szacunkowa dawka wynosząca 10 miliardów opiera się na założeniu, że 70% światowej populacji wymaga szczepień w celu uzyskania odporności stadnej i średnio 1.8 dawki na odbiorcę. Kolumna ta niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji lub Bloomberg LP i jej właścicieli. Chris Bryant jest felietonistą Bloomberg Opinion opisującym firmy przemysłowe.
,