(Bloomberg) — Start-upy zajmujące się pojazdami elektrycznymi przedłużyły w piątek swoją dobrą passę, podsycane dobrymi wynikami zysków niektórych z ich konkurentów oraz zwycięstwem Joe Bidena na prezydenta. ElectraMeccanica Vehicles Corp., Nikola Corp. i Lordstown Motors Corp. odnotowały wzrosty, podczas gdy Tesla Inc ., uznany lider w kosmosie, wycofał się z wiecu. Nio Inc., której akcje gwałtownie zwyżkowały wcześniej tego dnia, odwróciła swoje zyski aż do spadku aż o 16% po tym, jak Citron Research stwierdziła, że nadszedł „czas, aby inwestorzy wycofywali się” z akcji. Największe zyski zanotowała spółka z siedzibą w Vancouver ElectraMeccanica, która opracowuje trójkołowy pojazd elektryczny. Od czasu, gdy na początku tygodnia zanotowano wzrost przychodów o 85%, akcje spółki wzrosły o około 50%. Optymizm inwestorów w branży wzrósł, ponieważ coraz więcej ekspertów spodziewa się, że w niedalekiej przyszłości światowy przemysł motoryzacyjny zostanie zdominowany przez pojazdy elektryczne. Gwałtowny wzrost wyceny rynkowej Tesli, po dobrych wynikach firmy, również pomógł wzbudzić zainteresowanie. Chociaż wiele nowszych firm jest dalekich od osiągnięcia rentowności, inwestorzy wykazali chęć stawiania na potencjał szybkiego wzrostu w przyszłości. Oczekuje się, że prezydentura Bidena przyspieszy ten proces. Jego stanowisko w sprawie pojazdów elektrycznych i czystej energii jest bardziej przychylne niż stanowisko prezydenta Donalda Trumpa. Sugeruje to, że nawet przy podzielonym Kongresie Biden jest dobrą wiadomością dla sektora. W jego kampanii obiecano zaostrzenie celów w zakresie emisji paliw, co wymagałoby, aby udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży pojazdów osobowych w kraju osiągnął co najmniej 25% do 2026 r. W związku z tym sprzedaż mogłaby osiągnąć 4 miliony rocznie. Dla porównania administracja Trumpa ułatwiła Obamie – według BloombergNEF – i oferował niewielkie wsparcie dla pojazdów elektrycznych, wzywając, aby w latach 5–2022 w USA samochody elektryczne stanowiły 2026% sprzedaży samochodów elektrycznych. Ponadto oczekuje się, że Biden wprowadzi więcej ulg podatkowych na pojazdy elektryczne, aby zachęcić kupujących. „Większe szumy budzi informacja, że administracja Bidena zamierza zwiększyć ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne, gdy tylko obejmą urząd” – powiedział w piątek analityk Wedbush, Daniel Ives. „Byłby to zwyżkowy znak i wiatr w plecy dla graczy na rynku pojazdów elektrycznych, takich jak Tesla, i dodatkowo pomógłby firmom GM, Fordowi i innym podmiotom w agresywnej podboju krajowego rynku pojazdów elektrycznych.” (Aktualizacja zmiany akcji Nio w drugim akapicie). Więcej takich artykułów znajdziesz w tym artykule. odwiedź nas na Bloomberg.comZasubskrybuj teraz, aby być o krok przed najbardziej zaufanym źródłem wiadomości biznesowych.©2020 Bloomberg LP,
(Bloomberg) — Start-upy zajmujące się pojazdami elektrycznymi przedłużyły w piątek swoją dobrą passę, podsycane dobrymi wynikami zysków niektórych z ich konkurentów oraz zwycięstwem Joe Bidena na prezydenta. ElectraMeccanica Vehicles Corp., Nikola Corp. i Lordstown Motors Corp. odnotowały wzrosty, podczas gdy Tesla Inc ., uznany lider w kosmosie, wycofał się z wiecu. Nio Inc., której akcje gwałtownie zwyżkowały wcześniej tego dnia, odwróciła swoje zyski aż do spadku aż o 16% po tym, jak Citron Research stwierdziła, że nadszedł „czas, aby inwestorzy wycofywali się” z akcji. Największe zyski zanotowała spółka z siedzibą w Vancouver ElectraMeccanica, która opracowuje trójkołowy pojazd elektryczny. Od czasu, gdy na początku tygodnia zanotowano wzrost przychodów o 85%, akcje spółki wzrosły o około 50%. Optymizm inwestorów w branży wzrósł, ponieważ coraz więcej ekspertów spodziewa się, że w niedalekiej przyszłości światowy przemysł motoryzacyjny zostanie zdominowany przez pojazdy elektryczne. Gwałtowny wzrost wyceny rynkowej Tesli, po dobrych wynikach firmy, również pomógł wzbudzić zainteresowanie. Chociaż wiele nowszych firm jest dalekich od osiągnięcia rentowności, inwestorzy wykazali chęć stawiania na potencjał szybkiego wzrostu w przyszłości. Oczekuje się, że prezydentura Bidena przyspieszy ten proces. Jego stanowisko w sprawie pojazdów elektrycznych i czystej energii jest bardziej przychylne niż stanowisko prezydenta Donalda Trumpa. Sugeruje to, że nawet przy podzielonym Kongresie Biden jest dobrą wiadomością dla sektora. W jego kampanii obiecano zaostrzenie celów w zakresie emisji paliw, co wymagałoby, aby udział pojazdów elektrycznych w sprzedaży pojazdów osobowych w kraju osiągnął co najmniej 25% do 2026 r. W związku z tym sprzedaż mogłaby osiągnąć 4 miliony rocznie. Dla porównania administracja Trumpa ułatwiła Obamie – według BloombergNEF – i oferował niewielkie wsparcie dla pojazdów elektrycznych, wzywając, aby w latach 5–2022 w USA samochody elektryczne miały stanowić 2026% sprzedaży samochodów elektrycznych. Ponadto oczekuje się, że Biden wprowadzi więcej ulg podatkowych na pojazdy elektryczne, aby zachęcić kupujących. „Większe szumy budzi informacja, że administracja Bidena zamierza zwiększyć ulgi podatkowe na pojazdy elektryczne, gdy tylko obejmą urząd” – powiedział w piątek Daniel Ives, analityk Wedbush. „Byłby to zwyżkowy znak i wiatr w plecy dla graczy na rynku pojazdów elektrycznych, takich jak Tesla, i dodatkowo pomógłby firmom GM, Fordowi i innym podmiotom w agresywnej podboju krajowego rynku pojazdów elektrycznych.” (Aktualizacja zmiany akcji Nio w drugim akapicie). Więcej takich artykułów znajdziesz w tym artykule. odwiedź nas na Bloomberg.comZasubskrybuj teraz, aby być o krok przed najbardziej zaufanym źródłem wiadomości biznesowych.©2020 Bloomberg LP
,