Amerykański sektor motoryzacyjny wykazuje silne oznaki ożywienia po poważnych zakłóceniach na początku tego roku spowodowanych spadkiem popytu i zamknięciem kilku fabryk w związku z pandemią. Cox Automotive spodziewa się, że październikowe dane dotyczące sprzedaży samochodów w USA będą odzwierciedlać dalsze ożywienie po historycznie niskim poziomie z kwietnia. Oczekuje, że październikowa skorygowana sezonowo roczna stopa sprzedaży (SAAR) wyniesie około 16.4 mln, co oznacza niewielką poprawę w porównaniu z 16.3 mln we wrześniu, choć nadal poniżej poziomu 16.8 mln w październiku 2019 r. Mając na uwadze poprawę warunków biznesowych , zobaczmy, jak radzą sobie Ford i General Motors w obecnych okolicznościach, i skorzystaj z narzędzia do porównywania akcji TipRanks, aby sprawdzić, które akcje oferują bardziej atrakcyjne możliwości inwestycyjne.Ford (F)Ford w ostatnich latach próbował zmienić swoją działalność w obliczu trudności ze starzeniem się modeli pojazdów, problemami operacyjnymi i rosnącą konkurencją ze strony producentów pojazdów elektrycznych. Firma rozpoczęła w 11 roku wieloletni plan restrukturyzacji o wartości 2018 miliardów dolarów pod przewodnictwem swojego byłego dyrektora generalnego Jima Hacketta. Zdecydowała się wycofywać nierentowne sedany, aby skupić się na SUV-ach, pickupach i pojazdach użytkowych o wyższej marży oraz inwestować w szybko rozwijające się sektory, takie jak pojazdy autonomiczne i elektryczne. Pandemia utrudniła zmianę sytuacji Forda i drastycznie zaszkodziła produkcji i sprzedaży w pierwszych dwóch latach kwartały tego roku. Spółka jednak odbiła się od dna i za trzeci kwartał osiągnęła lepsze od oczekiwanych wyniki. Warto zauważyć, że przychody za trzeci kwartał wzrosły o 3% rok do roku, do 1.4 miliarda dolarów w porównaniu do spadku przychodów o 37.5% w drugim kwartale. Ponadto EPS skorygowany za 3 kwartał wzrósł o 91% rok do roku do 0.65 USD, co wynika z korzystnego połączenia wysokomarżowych samochodów ciężarowych i pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej. Ford przestrzegł jednak, że spodziewa się, że EBIT skorygowany za 4 kwartał będzie mieścił się w przedziale od progu rentowności do Strata 500 milionów dolarów z powodu mniejszych dostaw samolotów F-150 w związku ze zwiększaniem produkcji przez firmę przed wprowadzeniem na rynek modelu na rok 2021, wyższych kosztów związanych z produkcją Mustangów Mach-E i Bronco Sport oraz zwiększonych wydatków na reklamę. Nowe modele firmy, Oczekuje się, że Mustang Mach-E, nowa linia Bronco i przeprojektowany pickup F-150 zwiększą jego sprzedaż. Ford wprowadza także na rynki światowe nowy, w pełni elektryczny van Transit. Co więcej, firma nawiązała strategiczne partnerstwa w celu pobudzenia swojego rozwoju. Współpracowała z Volkswagenem przy inwestycjach w technologię elektryczną i autonomiczną. W czerwcu obie firmy ogłosiły plany wyprodukowania do 8 milionów pojazdów użytkowych w ramach rozszerzonego sojuszu. Ponadto od 2023 r. Ford zbuduje nowy pojazd elektryczny na rynek europejski w oparciu o zestaw narzędzi Volkswagena Modular Electric Drive. Obowiązuje od października XNUMX r. 1 stycznia stanowisko dyrektora generalnego objął dyrektor operacyjny James Farley. Farley zamierza w dalszym ciągu wdrażać środki naprawcze w celu zmniejszenia kosztów, przyspieszenia restrukturyzacji przedsiębiorstw osiągających słabe wyniki i budowania silnej obecności w obszarach wzrostu, takich jak pojazdy elektryczne i technologie autonomicznej jazdy. (Zobacz analizę akcji F w TipRanks) 3 stycznia analityk Jefferies Philippe Houchois podniósł cenę docelową dla Forda do 9.50 dolarów z 8.50 dolarów i podtrzymał rekomendację Kupuj, ponieważ uważa, że „dwa kolejne i bardzo istotne” kwartalne zyski firmy i dobre przepływy pieniężne powinny utwierdzić inwestorów w przekonaniu, że spółka wyszła na prostą nowe kierownictwo. Analityk widzi znaczną poprawę udziału produktów w wyniku kluczowych zamienników i wprowadzenia na rynek rozpoczynających się w przyszłym roku. W międzyczasie pozostała część ulicy ostrożnie patrzy na akcje, przy konsensusie analityków „Trzymaj” opartym na 4 zakupach, 8 wstrzymaniach i 1 sprzedaży. Przy spadku akcji o 11.9% od początku roku, średnia cena docelowa analityków wynosząca 8.84 USD wskazuje na potencjał wzrostu o około 8% w nadchodzących miesiącach. General Motors (GM) General Motors odzyskuje siły szybciej niż oczekiwano po wywołanej pandemią upadki. Przychody firmy za trzeci kwartał, wynoszące 3 miliarda dolarów, pozostały na niezmienionym poziomie rok do roku, ale odzwierciedlały znaczne ożywienie w porównaniu z drugim kwartałem, kiedy przychody spadły o 35.5%. Skorygowany EPS wzrósł o 65% rok do roku do 2.83 USD w trzecim kwartale. Swoje wyniki za III kwartał spółka przypisała popytowi na pełnowymiarowe SUV-y, pickupy i crossovery, zarządzaniu kosztami oraz wynikam GM Financial, który zyskał na niższych niż oczekiwano stratach kredytowych i wyższych cenach pojazdów używanych. Analityk Deutsche Bank Emmanuel Rosner podniósł cenę docelową dla General Motors do 3 dolarów z 43 dolarów i podtrzymał rekomendację Kupuj po publikacji wyników za trzeci kwartał. W notatce badawczej skierowanej do inwestorów Rosner stwierdził, że „duże” wyniki firmy w trzecim kwartale, „mocne” prognozy na czwarty kwartał i 3 r. oraz zaktualizowana strategia dotycząca pojazdów elektrycznych odzwierciedlają, że „naprawdę pracuje na wszystkich cylindrach”. Analityk dostrzega przewagę w podstawowym scenariuszu zarządu na 4 r. i szacuje EPS na 2021 USD. Pomimo pandemii General Motors agresywnie realizuje swoje plany rozwoju dotyczące „w pełni elektrycznej przyszłości”. Do 2021 roku na rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych przeznaczyła ponad 6.50 miliardów dolarów. W zeszłym miesiącu firma zaprezentowała długo oczekiwany GMC Hummer EV Supertruck, swój pierwszy pojazd elektryczny zasilany systemem akumulatorów Ultium. Firma planuje zatrudnić 3,000 nowych pracowników, głównie do tworzenia oprogramowania, ponieważ przyspiesza swoje plany rozwoju pojazdów elektrycznych. Inwestuje 2 miliardy dolarów, aby przekształcić fabrykę w Spring Hill w stanie Tennessee w celu produkcji pojazdów elektrycznych, w tym Cadillaca Lyriq. General Motors dokonuje także dodatkowych inwestycji w pięciu fabrykach w Michigan w celu przyszłej produkcji crossoverów, pickupów i Cruise AV. (Zobacz analizę akcji GM w serwisie TipRanks) GM współpracował także z Hondą przy wspólnym opracowywaniu dwóch całkowicie nowych pojazdów elektrycznych dla Hondy w oparciu o globalną platformę pojazdów elektrycznych GM. Obie firmy podpisały niedawno protokół ustaleń w celu zbadania możliwości wspólnego korzystania z platform pojazdów i systemów napędowych w kilku kluczowych segmentach. The Street zajmuje optymistyczne stanowisko w sprawie GM, opierając się na konsensusie analityków Strong Buy opartym na 11 zakupach w porównaniu z 1 wstrzymaniem i 1 sprzedażą. Średnia cena docelowa analityków wynosząca 44.23 USD wskazuje na potencjał wzrostu o 13.5% w nadchodzących miesiącach. Akcje spółki zwyżkowały w tym roku o 6.5%. Podsumowanie Inwestorzy dochodowi, którym zależy na stopie dywidendy, mogą obecnie nie uznać Forda i General Motors za atrakcyjne, ponieważ obaj producenci samochodów zawiesili dywidendy na początku tego roku ze względu na wyzwania związane z pandemią. Podczas telekonferencji prowadzonej w trzecim kwartale General Motors oświadczył, że może przywrócić dywidendę około połowy 3 r. w zależności od ożywienia w swojej działalności i innych czynników, takich jak priorytety w zakresie alokacji kapitału. Ford nie podał żadnych ram czasowych wznowienia dywidendy. W tej chwili akcje General Motors wydają się być korzystniejszym wyborem dla samochodów niż Ford, na co wskazują optymistyczne perspektywy Street i większy potencjał wzrostu. Aby znaleźć dobre pomysły na handel akcjami po atrakcyjnych wycenach, odwiedź witrynę TipRanks Best Stocks to Buy, nowo uruchomione narzędzie, które łączy wszystkie statystyki dotyczące akcji TipRanks. Zastrzeżenie: Opinie wyrażone w tym artykule są wyłącznie opiniami wyróżnionych analityków. Treść jest przeznaczona wyłącznie do celów informacyjnych.
Amerykański sektor motoryzacyjny wykazuje silne oznaki ożywienia po poważnych zakłóceniach na początku tego roku spowodowanych spadkiem popytu i zamknięciem kilku fabryk w związku z pandemią. Cox Automotive spodziewa się, że październikowe dane dotyczące sprzedaży samochodów w USA będą odzwierciedlać dalsze ożywienie po historycznie niskim poziomie z kwietnia. Oczekuje, że październikowa skorygowana sezonowo roczna stopa sprzedaży (SAAR) wyniesie około 16.4 mln, co oznacza niewielką poprawę w porównaniu z 16.3 mln we wrześniu, choć nadal poniżej poziomu 16.8 mln w październiku 2019 r. Mając na uwadze poprawę warunków biznesowych , zobaczmy, jak radzą sobie Ford i General Motors w obecnych okolicznościach, i skorzystaj z narzędzia do porównywania akcji TipRanks, aby sprawdzić, które akcje oferują bardziej atrakcyjne możliwości inwestycyjne.Ford (F)Ford w ostatnich latach próbował zmienić swoją działalność w obliczu trudności ze starzeniem się modeli pojazdów, problemami operacyjnymi i rosnącą konkurencją ze strony producentów pojazdów elektrycznych. Firma rozpoczęła w 11 roku wieloletni plan restrukturyzacji o wartości 2018 miliardów dolarów pod przewodnictwem swojego byłego dyrektora generalnego Jima Hacketta. Zdecydowała się wycofywać nierentowne sedany, aby skupić się na SUV-ach, pickupach i pojazdach użytkowych o wyższej marży oraz inwestować w szybko rozwijające się sektory, takie jak pojazdy autonomiczne i elektryczne. Pandemia utrudniła zmianę sytuacji Forda i drastycznie zaszkodziła produkcji i sprzedaży w pierwszych dwóch latach kwartały tego roku. Spółka jednak odbiła się od dna i za trzeci kwartał osiągnęła lepsze od oczekiwanych wyniki. Warto zauważyć, że przychody za trzeci kwartał wzrosły o 3% rok do roku, do 1.4 miliarda dolarów w porównaniu do spadku przychodów o 37.5% w drugim kwartale. Ponadto EPS skorygowany za 3 kwartał wzrósł o 91% rok do roku do 0.65 USD, co wynika z korzystnego połączenia wysokomarżowych samochodów ciężarowych i pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej. Ford przestrzegł jednak, że spodziewa się, że EBIT skorygowany za 4 kwartał będzie mieścił się w przedziale od progu rentowności do Strata 500 milionów dolarów z powodu mniejszych dostaw samolotów F-150 w związku ze zwiększaniem produkcji przez firmę przed wprowadzeniem na rynek modelu na rok 2021, wyższych kosztów związanych z produkcją Mustangów Mach-E i Bronco Sport oraz zwiększonych wydatków na reklamę. Nowe modele firmy, Oczekuje się, że Mustang Mach-E, nowa linia Bronco i przeprojektowany pickup F-150 zwiększą jego sprzedaż. Ford wprowadza także na rynki światowe nowy, w pełni elektryczny van Transit. Co więcej, firma nawiązała strategiczne partnerstwa w celu pobudzenia swojego rozwoju. Współpracowała z Volkswagenem przy inwestycjach w technologię elektryczną i autonomiczną. W czerwcu obie firmy ogłosiły plany wyprodukowania do 8 milionów pojazdów użytkowych w ramach rozszerzonego sojuszu. Ponadto od 2023 r. Ford zbuduje nowy pojazd elektryczny na rynek europejski w oparciu o zestaw narzędzi Volkswagena Modular Electric Drive. Obowiązuje od października XNUMX r. 1 stycznia stanowisko dyrektora generalnego objął dyrektor operacyjny James Farley. Farley zamierza w dalszym ciągu wdrażać środki naprawcze w celu zmniejszenia kosztów, przyspieszenia restrukturyzacji przedsiębiorstw osiągających słabe wyniki i budowania silnej obecności w obszarach wzrostu, takich jak pojazdy elektryczne i technologie autonomicznej jazdy. (Zobacz analizę akcji F w TipRanks) 3 stycznia analityk Jefferies Philippe Houchois podniósł cenę docelową dla Forda do 9.50 dolarów z 8.50 dolarów i podtrzymał rekomendację Kupuj, ponieważ uważa, że „dwa kolejne i bardzo istotne” kwartalne zyski firmy i dobre przepływy pieniężne powinny utwierdzić inwestorów w przekonaniu, że spółka wyszła na prostą nowe kierownictwo. Analityk widzi znaczną poprawę udziału produktów w wyniku kluczowych zamienników i wprowadzenia na rynek rozpoczynających się w przyszłym roku. W międzyczasie pozostała część ulicy ostrożnie patrzy na akcje, przy konsensusie analityków „Trzymaj” opartym na 4 zakupach, 8 wstrzymaniach i 1 sprzedaży. Przy spadku akcji o 11.9% od początku roku, średnia cena docelowa analityków wynosząca 8.84 USD wskazuje na potencjał wzrostu o około 8% w nadchodzących miesiącach. General Motors (GM) General Motors odzyskuje siły szybciej niż oczekiwano po wywołanej pandemią upadki. Przychody firmy za trzeci kwartał, wynoszące 3 miliarda dolarów, pozostały na niezmienionym poziomie rok do roku, ale odzwierciedlały znaczne ożywienie w porównaniu z drugim kwartałem, kiedy przychody spadły o 35.5%. Skorygowany EPS wzrósł o 65% rok do roku do 2.83 USD w trzecim kwartale. Swoje wyniki za III kwartał spółka przypisała popytowi na pełnowymiarowe SUV-y, pickupy i crossovery, zarządzaniu kosztami oraz wynikam GM Financial, który zyskał na niższych niż oczekiwano stratach kredytowych i wyższych cenach pojazdów używanych. Analityk Deutsche Bank Emmanuel Rosner podniósł cenę docelową dla General Motors do 3 dolarów z 43 dolarów i podtrzymał rekomendację Kupuj po publikacji wyników za trzeci kwartał. W notatce badawczej skierowanej do inwestorów Rosner stwierdził, że „duże” wyniki firmy w trzecim kwartale, „mocne” prognozy na czwarty kwartał i 3 r. oraz zaktualizowana strategia dotycząca pojazdów elektrycznych odzwierciedlają, że „naprawdę pracuje na wszystkich cylindrach”. Analityk dostrzega przewagę w podstawowym scenariuszu zarządu na 4 r. i szacuje EPS na 2021 USD. Pomimo pandemii General Motors agresywnie realizuje swoje plany rozwoju dotyczące „w pełni elektrycznej przyszłości”. Do 2021 roku na rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych przeznaczyła ponad 6.50 miliardów dolarów. W zeszłym miesiącu firma zaprezentowała długo oczekiwany GMC Hummer EV Supertruck, swój pierwszy pojazd elektryczny zasilany systemem akumulatorów Ultium. Firma planuje zatrudnić 3,000 nowych pracowników, głównie do tworzenia oprogramowania, ponieważ przyspiesza swoje plany rozwoju pojazdów elektrycznych. Inwestuje 2 miliardy dolarów, aby przekształcić fabrykę w Spring Hill w stanie Tennessee w celu produkcji pojazdów elektrycznych, w tym Cadillaca Lyriq. General Motors dokonuje także dodatkowych inwestycji w pięciu fabrykach w Michigan w celu przyszłej produkcji crossoverów, pickupów i Cruise AV. (Zobacz analizę akcji GM w serwisie TipRanks) GM współpracował także z Hondą przy wspólnym opracowywaniu dwóch całkowicie nowych pojazdów elektrycznych dla Hondy w oparciu o globalną platformę pojazdów elektrycznych GM. Obie firmy podpisały niedawno protokół ustaleń w celu zbadania możliwości wspólnego korzystania z platform pojazdów i systemów napędowych w kilku kluczowych segmentach. The Street zajmuje optymistyczne stanowisko w sprawie GM, opierając się na konsensusie analityków Strong Buy opartym na 11 zakupach w porównaniu z 1 wstrzymaniem i 1 sprzedażą. Średnia cena docelowa analityków wynosząca 44.23 USD wskazuje na potencjał wzrostu o 13.5% w nadchodzących miesiącach. Akcje spółki zwyżkowały w tym roku o 6.5%. Podsumowanie Inwestorzy dochodowi, którym zależy na stopie dywidendy, mogą obecnie nie uznać Forda i General Motors za atrakcyjne, ponieważ obaj producenci samochodów zawiesili dywidendy na początku tego roku ze względu na wyzwania związane z pandemią. Podczas telekonferencji prowadzonej w trzecim kwartale General Motors oświadczył, że może przywrócić dywidendę około połowy 3 r. w zależności od ożywienia w swojej działalności i innych czynników, takich jak priorytety w zakresie alokacji kapitału. Ford nie podał żadnych ram czasowych wznowienia dywidendy. W tej chwili akcje General Motors wydają się być korzystniejszym wyborem dla samochodów niż Ford, na co wskazują optymistyczne perspektywy Street i większy potencjał wzrostu. Aby znaleźć dobre pomysły na handel akcjami po atrakcyjnych wycenach, odwiedź witrynę TipRanks Best Stocks to Buy, nowo uruchomione narzędzie, które łączy wszystkie statystyki dotyczące akcji TipRanks. Zastrzeżenie: Opinie wyrażone w tym artykule są wyłącznie opiniami wyróżnionych analityków. Treść jest przeznaczona wyłącznie do celów informacyjnych.
,