Prawdziwe informacje o samochodach elektrycznych, bateriach i szumie, 25 września 2020 o 12:57

Przez High West Capital Partners
Września 25, 2020
tagi:

(Opinia Bloomberga) — W świecie samochodów inwestorzy wydają się uwielbiać wiadomości o partnerstwach, synergiach i oszczędnościach, ponieważ drogie technologie wywracają do góry nogami od dawna obowiązujące zasady. Mogą potrzebować sprawdzenia rzeczywistości. Firmy motoryzacyjne na całym świecie szukają kolejnego ekologicznego partnera, nawet jeśli mają własne, wielkie plany dotyczące pojazdów elektrycznych. Pojawiają się jednak ostrzegawcze pogłoski o tym, dlaczego najlepszą drogą do tego nowego, wspaniałego świata – wymuszonego naciskami regulacyjnymi i zawrotnymi wycenami na wzór Tesla Inc. – może być samodzielne przejęcie steru. Szybkie sprawdzenie, jak niektórzy zachwyceni… spółki nie mogły uczynić sprawy jaśniejszą. General Motors Co., który agresywnie stawia na pojazdy elektryczne, zdecydował, że nadszedł czas na przejęcie 11% udziałów w kapitale spółki Nikola Corp o wartości około 2 miliardów dolarów. Sądząc po ryzyku zawartym w prospekcie Nikoli, było to o wiele za daleko idące powiązanie. Zgodnie z komunikatem GM zapewnia „usługi rzeczowe oraz dostęp do części i komponentów General Motors, które zostały przetestowane pod kątem bezpieczeństwa na całym świecie i zostały zatwierdzone” – czyli w zasadzie większości rzeczy, których Nikola potrzebuje do produkcji samochodów ciężarowych. Inwestorom najwyraźniej spodobał się ten pomysł. Pomyśl: tradycyjna firma samochodowa pokazuje, że ma akcesoria na przyszłość – elektryczne i wodorowe. Kurs akcji GM wzrósł w ciągu dnia aż o 8%. Wartość Nikoli wzrosła o prawie 40%. Firma z siedzibą w Phoenix zaoszczędziłaby 4 miliardy dolarów na kosztach akumulatorów i układów napędowych, które stanowią podstawę jej działalności. Tyle samo korzyści otrzymałby GM, począwszy od wartości kapitału własnego, kredytów na pojazdy elektryczne, produkcji kontraktowej oraz dostaw akumulatorów i ogniw paliwowych. Nie wygląda na to, żeby teraz miało to aż taką wartość, biorąc pod uwagę śledztwo w sprawie Nikoli i jej prezesa wykonawczego rezygnacja. Akcje spadły o prawie 80% w porównaniu z czerwcowym szczytem, ​​kiedy weszły na giełdę za pośrednictwem spółki celowej przejmującej. Tak naprawdę to GM – podobnie jak inne firmy samochodowe – prawdopodobnie potrzebuje oszczędności. Inwestorzy powinni zastanowić się dlaczego. Jasne, gigant z Detroit dotrzymywał obietnic. GM podał, że od tego roku do 20 roku przeznaczył 2025 miliardów dolarów na samochody elektryczne i pojazdy autonomiczne. Prezes i dyrektor generalna Mary Barra jasno określiła ekologiczne ambicje: „Chcemy umieścić wszystkich w samochodzie elektrycznym i wierzymy, że mamy, czego potrzeba, aby to zrobić”. Nie jest jasne, jaką dodatkową wartość wniósłby Nikola. Poza tym oczywiście szumem innowacyjnym. Barra stwierdził, że GM przed zawarciem transakcji zachował „odpowiednią staranność”. Producenci samochodów od jakiegoś czasu wyznaczają nierealistyczne cele. Według analityków HSBC Holdings Plc, w 2017 roku Volkswagen AG przedstawił plan produkcji akumulatorów o większej gęstości w ciągu trzech lat. Częścią programu było obniżenie kosztów do 120 dolarów za kilowatogodzinę. Obecnie cena utrzymuje się znacznie powyżej 140 dolarów za kilowatogodzinę, a gęstość jest wciąż niższa. Nawet jeśli połączenie teoretycznie obniża koszty, co dzieje się z przewagą konkurencyjną? Konkluzja? Tańsze akumulatory są świetne, ale producenci samochodów liczą na wysokie marże z drogich samochodów. Fakty są takie, że rośnie presja na produkcję lepszych, bezpieczniejszych akumulatorów, a ich brakuje. Weźmy pod uwagę niestabilne relacje między Teslą a Panasonic Corp. Ta ostatnia (i cena jej akcji) nie radzi sobie z kaprysami Elona Muska . Mimo nadziei, jakie wzbudziło to partnerstwo, japońska ikona produktów konsumenckich nie zarobiła na tym zbyt wiele pieniędzy. Po kilku wzlotach i upadkach firmy podpisały w czerwcu nową trzyletnią umowę, na mocy której Tesla kupuje określoną liczbę akumulatorów i dokonuje przyszłych inwestycji. Rzecz w tym, że Tesla też szuka gdzie indziej. We wtorek Musk napisał na Twitterze, że zakupi również baterie od kilku najlepszych w swojej klasie producentów, takich jak południowokoreańska firma LG Chem Ltd. oraz chińska firma Contemporary Amperex Technology Co., największy na świecie producent. Tesla szukała sposobów na przyspieszenie rozpoczęcia własnej produkcji akumulatorów, co znalazło odzwierciedlenie w przejęciu Maxwell Technologies Inc. Najważniejszym wnioskiem z szeroko oglądanego dnia akumulatorów Tesli była obietnica Muska dotycząca (znacznie tańszego) samochodu elektrycznego za 25,000 XNUMX dolarów i co to by oznaczało zrobić, aby obniżyć cenę jego najważniejszego komponentu. Istnieje wiele innych przedsięwzięć w różnych formach: Volkswagen z NorthVolt AB i Guoxuan High-Tech Co.; Geely Automobile Holdings Ltd. i LG Chem; Daimler AG i Farasis Energy Gan Zhou Co., LG Chem i GM. Lista jest długa. Nie jest jasne, czy którykolwiek z nich będzie w najbliższym czasie produkować to, czego potrzebuje rynek: niedrogi i bezpieczny samochód elektryczny z wydajnymi akumulatorami (pomijając wszystkie inne koszty posiadania, takie jak infrastruktura ładowania i cena odsprzedaży). Jaka zatem dodatkowa wartość niesie ze sobą partnerstwa? ? Niezależnie od tego, co myślą producenci samochodów o samodzielnym działaniu, producenci akumulatorów coraz częściej zajmują czołową pozycję. Niektórzy zaczynają się łamać. Sześć czołowych firm posiada ponad 80% rynku i naciska na siłę ustalania cen. Ktokolwiek produkuje samochody, potrzebuje akumulatorów. Producentom samochodów nadal łatwiej jest zlecić je podmiotom zewnętrznym niż działać samodzielnie. Jeśli partnerstwa będą prowadzone właściwie – z kapitałem, wydajnością produkcyjną i rzeczywistymi, wymiernymi wynikami – mogą odnieść sukces. Toyota Motor Corp. współpracuje z firmą Panasonic od lat. Niedawno założył spółkę joint-venture, która działała na tyle dobrze, że wydawała się nudna. Na razie inwestorzy nie powinni być zachwyceni efektownymi powiązaniami i obietnicami. Monitorowanie tego, gdzie są rzeczywiste zyski – np. rzeczywiste samochody na drogach i akumulatory, które zabiorą nas dalej, oraz firmy, które je produkują – może przynieść lepsze rezultaty. (Wcześniejsza wersja błędnie zidentyfikowała prezesa wykonawczego Nikoli, Trevora Miltona, jako dyrektora generalnego i błędnie stwierdziła, że ​​GM utopił 2 miliardy dolarów w 11% udziałów w spółce. )Ta kolumna niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji lub Bloomberg LP i jej właścicieli. Anjani Trivedi jest felietonistką Bloomberg Opinion opisującą przedsiębiorstwa przemysłowe w Azji. Wcześniej pracowała dla „Wall Street Journal”.

Prawdziwe informacje na temat samochodów elektrycznych, akumulatorów i szumu(Opinia Bloomberga) — W świecie samochodów inwestorzy wydają się uwielbiać wiadomości o partnerstwach, synergiach i oszczędnościach, ponieważ drogie technologie wywracają do góry nogami od dawna obowiązujące zasady. Mogą potrzebować sprawdzenia rzeczywistości. Firmy motoryzacyjne na całym świecie szukają kolejnego ekologicznego partnera, nawet jeśli mają własne, wielkie plany dotyczące pojazdów elektrycznych. Pojawiają się jednak ostrzegawcze pogłoski o tym, dlaczego najlepszą drogą do tego nowego, wspaniałego świata – wymuszonego naciskami regulacyjnymi i zawrotnymi wycenami na wzór Tesla Inc. – może być samodzielne przejęcie steru. Szybkie sprawdzenie, jak niektórzy zachwyceni… spółki nie mogły uczynić sprawy jaśniejszą. General Motors Co., który agresywnie stawia na pojazdy elektryczne, zdecydował, że nadszedł czas na przejęcie 11% udziałów w kapitale spółki Nikola Corp o wartości około 2 miliardów dolarów. Sądząc po ryzyku zawartym w prospekcie Nikoli, było to o wiele za daleko idące powiązanie. Zgodnie z komunikatem GM zapewnia „usługi rzeczowe oraz dostęp do części i komponentów General Motors, które zostały przetestowane pod kątem bezpieczeństwa na całym świecie i zostały zatwierdzone” – czyli w zasadzie większości rzeczy, których Nikola potrzebuje do produkcji samochodów ciężarowych. Inwestorom najwyraźniej spodobał się ten pomysł. Pomyśl: tradycyjna firma samochodowa pokazuje, że ma akcesoria na przyszłość – elektryczne i wodorowe. Kurs akcji GM wzrósł w ciągu dnia aż o 8%. Wartość Nikoli wzrosła o prawie 40%. Firma z siedzibą w Phoenix zaoszczędziłaby 4 miliardy dolarów na kosztach akumulatorów i układów napędowych, które stanowią podstawę jej działalności. Tyle samo korzyści otrzymałby GM, począwszy od wartości kapitału własnego, kredytów na pojazdy elektryczne, produkcji kontraktowej oraz dostaw akumulatorów i ogniw paliwowych. Nie wygląda na to, żeby teraz miało to aż taką wartość, biorąc pod uwagę śledztwo w sprawie Nikoli i jej prezesa wykonawczego rezygnacja. Akcje spadły o prawie 80% w porównaniu z czerwcowym szczytem, ​​kiedy weszły na giełdę za pośrednictwem spółki celowej przejmującej. Tak naprawdę to GM – podobnie jak inne firmy samochodowe – prawdopodobnie potrzebuje oszczędności. Inwestorzy powinni zastanowić się dlaczego. Jasne, gigant z Detroit dotrzymywał obietnic. GM podał, że od tego roku do 20 roku przeznaczył 2025 miliardów dolarów na samochody elektryczne i pojazdy autonomiczne. Prezes i dyrektor generalna Mary Barra jasno określiła ekologiczne ambicje: „Chcemy umieścić wszystkich w samochodzie elektrycznym i wierzymy, że mamy, czego potrzeba, aby to zrobić”. Nie jest jasne, jaką dodatkową wartość wniósłby Nikola. Poza tym oczywiście szumem innowacyjnym. Barra stwierdził, że GM przed zawarciem transakcji zachował „odpowiednią staranność”. Producenci samochodów od jakiegoś czasu wyznaczają nierealistyczne cele. Według analityków HSBC Holdings Plc, w 2017 roku Volkswagen AG przedstawił plan produkcji akumulatorów o większej gęstości w ciągu trzech lat. Częścią programu było obniżenie kosztów do 120 dolarów za kilowatogodzinę. Obecnie cena utrzymuje się znacznie powyżej 140 dolarów za kilowatogodzinę, a gęstość jest wciąż niższa. Nawet jeśli połączenie teoretycznie obniża koszty, co dzieje się z przewagą konkurencyjną? Konkluzja? Tańsze akumulatory są świetne, ale producenci samochodów liczą na wysokie marże z drogich samochodów. Fakty są takie, że rośnie presja na produkcję lepszych, bezpieczniejszych akumulatorów, a ich brakuje. Weźmy pod uwagę niestabilne relacje między Teslą a Panasonic Corp. Ta ostatnia (i cena jej akcji) nie radzi sobie z kaprysami Elona Muska . Mimo nadziei, jakie wzbudziło to partnerstwo, japońska ikona produktów konsumenckich nie zarobiła na tym zbyt wiele pieniędzy. Po kilku wzlotach i upadkach firmy podpisały w czerwcu nową trzyletnią umowę, na mocy której Tesla kupuje określoną liczbę akumulatorów i dokonuje przyszłych inwestycji. Rzecz w tym, że Tesla też szuka gdzie indziej. We wtorek Musk napisał na Twitterze, że zakupi również baterie od kilku najlepszych w swojej klasie producentów, takich jak południowokoreańska firma LG Chem Ltd. oraz chińska firma Contemporary Amperex Technology Co., największy na świecie producent. Tesla szukała sposobów na przyspieszenie rozpoczęcia własnej produkcji akumulatorów, co znalazło odzwierciedlenie w przejęciu Maxwell Technologies Inc. Najważniejszym wnioskiem z szeroko oglądanego dnia akumulatorów Tesli była obietnica Muska dotycząca (znacznie tańszego) samochodu elektrycznego za 25,000 XNUMX dolarów i co to by oznaczało zrobić, aby obniżyć cenę jego najważniejszego komponentu. Istnieje wiele innych przedsięwzięć w różnych formach: Volkswagen z NorthVolt AB i Guoxuan High-Tech Co.; Geely Automobile Holdings Ltd. i LG Chem; Daimler AG i Farasis Energy Gan Zhou Co., LG Chem i GM. Lista jest długa. Nie jest jasne, czy którykolwiek z nich będzie w najbliższym czasie produkować to, czego potrzebuje rynek: niedrogi i bezpieczny samochód elektryczny z wydajnymi akumulatorami (pomijając wszystkie inne koszty posiadania, takie jak infrastruktura ładowania i cena odsprzedaży). Jaka zatem dodatkowa wartość niesie ze sobą partnerstwa? ? Niezależnie od tego, co myślą producenci samochodów o samodzielnym działaniu, producenci akumulatorów coraz częściej zajmują czołową pozycję. Niektórzy zaczynają się łamać. Sześć czołowych firm posiada ponad 80% rynku i naciska na siłę ustalania cen. Ktokolwiek produkuje samochody, potrzebuje akumulatorów. Producentom samochodów nadal łatwiej jest zlecić je podmiotom zewnętrznym niż działać samodzielnie. Jeśli partnerstwa będą prowadzone właściwie – z kapitałem, wydajnością produkcyjną i rzeczywistymi, wymiernymi wynikami – mogą odnieść sukces. Toyota Motor Corp. współpracuje z firmą Panasonic od lat. Niedawno założył spółkę joint-venture, która działała na tyle dobrze, że wydawała się nudna. Na razie inwestorzy nie powinni być zachwyceni efektownymi powiązaniami i obietnicami. Monitorowanie tego, gdzie są rzeczywiste zyski – np. rzeczywiste samochody na drogach i akumulatory, które zabiorą nas dalej, oraz firmy, które je produkują – może przynieść lepsze rezultaty. (Wcześniejsza wersja błędnie zidentyfikowała prezesa wykonawczego Nikoli, Trevora Miltona, jako dyrektora generalnego i błędnie stwierdziła, że ​​GM utopił 2 miliardy dolarów w 11% udziałów w spółce. )Ta kolumna niekoniecznie odzwierciedla opinię redakcji lub Bloomberg LP i jej właścicieli. Anjani Trivedi jest felietonistką Bloomberg Opinion opisującą przedsiębiorstwa przemysłowe w Azji. Wcześniej pracowała dla „Wall Street Journal”.


,

Natychmiastowa wycena

Wprowadź symbol giełdowy.

Wybierz Giełdę.

Wybierz Typ zabezpieczenia.

Proszę podaj swoje imię.

Proszę podać swoje nazwisko.

Podaj swój numer telefonu.

Podaj swój adres e-mail.

Wprowadź lub wybierz łączną liczbę posiadanych udziałów.

Wprowadź lub wybierz żądaną kwotę pożyczki, której szukasz.

Proszę wybrać Cel pożyczki.

Wybierz, czy jesteś urzędnikiem/dyrektorem.

Spółka High West Capital Partners, LLC może oferować określone informacje wyłącznie osobom będącym „Akredytowanymi inwestorami” i/lub „Kwalifikowanymi klientami”, zgodnie z definicją tych terminów w obowiązujących federalnych przepisach dotyczących papierów wartościowych. Aby zostać „Inwestorem Akredytowanym” i/lub „Klientem Kwalifikowanym”, musisz spełniać kryteria określone w JEDNEJ LUB WIĘCEJ z następujących kategorii/akapitów o numerach 1-20 poniżej.

Firma High West Capital Partners, LLC nie może udzielić Państwu żadnych informacji dotyczących swoich programów pożyczkowych ani produktów inwestycyjnych, jeśli nie spełnicie Państwo jednego lub więcej z poniższych kryteriów. Ponadto obcokrajowcy, którzy mogą być zwolnieni z obowiązku kwalifikowania się jako inwestor akredytowany w USA, w dalszym ciągu muszą spełniać ustalone kryteria, zgodnie z wewnętrznymi zasadami udzielania pożyczek High West Capital Partners, LLC. High West Capital Partners, LLC nie będzie udzielać informacji ani udzielać pożyczek żadnej osobie i/lub podmiotowi, który nie spełnia jednego lub więcej z następujących kryteriów:

1) Osoba fizyczna o wartości netto przekraczającej 1.0 miliona dolarów. Osoba fizyczna (nie podmiot), której majątek netto lub wspólny majątek netto z małżonkiem w momencie zakupu przekracza 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Przy obliczaniu wartości netto możesz uwzględnić swój kapitał własny w majątku osobistym i nieruchomościach, w tym główne miejsce zamieszkania, środki pieniężne, inwestycje krótkoterminowe, akcje i papiery wartościowe. Uwzględnienie kapitału własnego w majątku osobistym i nieruchomościach powinno opierać się na godziwej wartość rynkowa takiej nieruchomości pomniejszona o dług zabezpieczony taką nieruchomością.)

2) Osoba fizyczna posiadająca roczny dochód wynoszący 200,000 200,000 USD. Osoba fizyczna (nie podmiot), która osiągnęła indywidualny dochód przekraczający XNUMX XNUMX USD w każdym z poprzednich dwóch lat kalendarzowych i ma uzasadnione oczekiwania, że ​​osiągnie ten sam poziom dochodów w roku bieżącym.

3) Osoba fizyczna posiadająca łączny dochód roczny wynoszący 300,000 300,000 USD. Osoba fizyczna (niebędąca osobą prawną), która w każdym z poprzednich dwóch lat kalendarzowych osiągnęła wspólny dochód ze swoim małżonkiem w wysokości przekraczającej XNUMX XNUMX USD i ma uzasadnione oczekiwania, że ​​osiągnie ten sam poziom dochodów w roku bieżącym.

4) Korporacje lub spółki osobowe. Korporacja, spółka osobowa lub podobny podmiot, który posiada aktywa o wartości przekraczającej 5 milionów dolarów i nie został utworzony w konkretnym celu nabycia udziałów w korporacji lub spółce osobowej.

5) Odwołalne zaufanie. Trust, który może zostać odwołany przez jego fundatorów i którego każdy z fundatorów jest Akredytowanym Inwestorem zgodnie z definicją zawartą w jednej lub większej liczbie pozostałych kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

6) Nieodwołalne zaufanie. Fundusz powierniczy (inny niż plan ERISA), który (a) nie może zostać odwołany przez jego fundatorów, (b) posiada aktywa o wartości przekraczającej 5 milionów dolarów, (c) nie został utworzony w konkretnym celu nabycia udziałów oraz (d ) jest kierowany przez osobę posiadającą taką wiedzę i doświadczenie w sprawach finansowych i biznesowych, że osoba ta jest w stanie ocenić zasadność i ryzyko inwestycji w Trust.

7) IRA lub podobny plan świadczeń. Program świadczeń IRA, Keogh lub podobny program świadczeń obejmujący tylko jedną osobę fizyczną będącą Inwestorem Akredytowanym zgodnie z definicją zawartą w jednej lub większej liczbie pozostałych kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

8) Konto w Programie Świadczeń Pracowniczych Kierowanych przez Uczestnika. Program świadczeń pracowniczych kierowany do uczestnika, inwestujący pod kierunkiem i na rachunek uczestnika będącego inwestorem akredytowanym, zgodnie z definicją tego terminu w jednej lub większej liczbie pozostałych kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

9) Inny Plan ERISA. Program świadczeń pracowniczych w rozumieniu tytułu I ustawy ERISA, inny niż program kierowany do uczestników, o sumie aktywów przekraczającej 5 mln USD lub w przypadku którego decyzje inwestycyjne (w tym decyzja o zakupie odsetek) podejmowane są przez bank zarejestrowany doradca inwestycyjny, kasa oszczędnościowo-pożyczkowa lub firma ubezpieczeniowa.

10) Rządowy Program Świadczeń. Plan ustanowiony i utrzymywany przez stan, gminę lub jakąkolwiek agencję stanu lub gminy na rzecz swoich pracowników, którego łączne aktywa przekraczają 5 milionów dolarów.

11) Podmiot non-profit. Organizacja opisana w artykule 501(c)(3) Kodeksu podatkowego, z późniejszymi zmianami, posiadająca aktywa ogółem przekraczające 5 milionów dolarów (w tym fundusze na życie, renty i dożywotnie), jak wynika z najnowszego zbadanego sprawozdania finansowego organizacji .

12) Bank w rozumieniu art. 3 lit. a) pkt 2 Ustawy o papierach wartościowych (działający na własny rachunek lub w charakterze powiernika).

13) Stowarzyszenie oszczędnościowo-pożyczkowe lub podobna instytucja w rozumieniu art. 3 lit. a) pkt 5 lit. A) Ustawy o papierach wartościowych (niezależnie od tego, czy działa na własny rachunek, czy w charakterze powiernika).

14) Makler-dealer zarejestrowany na podstawie ustawy o giełdzie.

15) Zakład ubezpieczeń w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy o papierach wartościowych.

16) „Spółka rozwoju biznesu” w rozumieniu art. 2 lit. a) pkt 48 ustawy o spółkach inwestycyjnych.

17) Spółka inwestycyjna dla małych firm posiadająca licencję zgodnie z sekcją 301 (c) lub (d) ustawy o inwestycjach małych przedsiębiorstw z 1958 r.

18) „Prywatna spółka zajmująca się rozwojem biznesu” w rozumieniu art. 202(a)(22) Ustawy o doradcach.

19) Dyrektor wykonawczy lub dyrektor. Osoba fizyczna będąca członkiem zarządu, dyrektorem lub komplementariuszem Spółki lub Komplementariusza i będąca Inwestorem Akredytowanym zgodnie z definicją tego terminu w jednej lub większej liczbie kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

20) Podmiot będący w całości własnością Akredytowanych Inwestorów. Korporacja, spółka osobowa, prywatna spółka inwestycyjna lub podobny podmiot, którego każdy właściciel kapitału jest osobą fizyczną będącą Inwestorem Akredytowanym, zgodnie z definicją tego terminu w jednej lub większej liczbie kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

Przeczytaj powyższą informację i zaznacz poniższe pole, aby kontynuować.

Singapur

+ 65 3105 1295

Tajwan

Już wkrótce!

Hongkong

R91, III piętro,
Wieża Eton, aleja Hysan 8.
Causeway Bay, Hongkong
+ 852 3002 4462