Niewiele branż zostało dotkniętych przez Covid-19 tak mocno jak branża wycieczkowa, ale sytuacja może się odwrócić. Branża zaczyna się ponownie otwierać, częściowo dzięki odczuciu klientów, że koronawirus zaczyna ustępować, a częściowo dzięki uznaniu przez biznes, że firmy nie mogą wiecznie żyć na kredytach. Przewoźnicy liniowi wycieczkowi podejmują środki ostrożności, a środki mające na celu poprawę zdrowia i zapobieganie rozprzestrzenianiu się chorób w bliskiej odległości statku wycieczkowego obejmują lepsze systemy wentylacji z ulepszoną filtracją powietrza, uproszczone trasy podróży i – tam, gdzie to możliwe – przechodzenie na mniejsze statki. Dla pasażerów będzie to prawdopodobnie oznaczać rezygnację z kolejek w formie bufetu i znalezienie na pokładzie mniejszego tłumu. W przypadku linii wycieczkowych oznacza to, że ponowne uruchomienie następuje powoli. Inwestorzy mają oczywiście inny zestaw pytań. Niektóre z nich zostały omówione przez analityka JPMorgan Brandta Montoura. „W dalszym ciągu widzimy wartość akcji dla ogółu inwestorów długoterminowych, zwłaszcza jeśli wierzy się, że operatorzy mogą w 2022 r. działać na pełnych obrotach, ponosząc jedynie umiarkowane straty cenowe” – zauważył analityk. Montour wybrał dwie akcje warte ryzyka i jedną, której inwestorzy powinni na razie unikać. Korzystając z narzędzia do porównywania akcji TipRanks, umieściliśmy te trzy obok siebie, aby uzyskać podsumowanie krótkoterminowych prognoz dla graczy korzystających z linii wycieczkowych. Royal Caribbean (RCL) Na pierwszym miejscu znajduje się Royal Caribbean, druga co do wielkości linia wycieczkowa na świecie . RCL nie wzdrygnęła się przed bezpośrednim stawieniem czoła wyzwaniom pandemii, koncentrując się na utrzymaniu płynności i wykorzystaniu „przestoju” spowodowanego pandemią do usprawnienia i modernizacji swojej floty. W czerwcu ten pierwszy priorytet skłonił firmę do renegocjacji kwoty 2.2 dolara miliardów istniejącego długu, a ostatnio kierownictwo zabezpieczyło wiążące zobowiązanie pożyczkowe od Morgan Stanley w wysokości 700 milionów dolarów. Obiekt będzie można wykorzystać w dowolnym momencie przed sierpniem przyszłego roku – a nawet można go rozbudować o dodatkowe 300 milionów dolarów. Posunięcia te znacznie zwiększają sytuację gotówkową RCL i jej zdolność do finansowania działalności do czasu ożywienia sprzedaży biletów. RCL udało się zażegnać bankructwo dzięki negocjacjom pożyczkowym i daje firmie możliwość planowania wznowienia aktywnej działalności wycieczkowej. Ponadto RCL nawiązał współpracę z Norweskimi liniami wycieczkowymi w celu opracowania 66-stronicowego raportu przesłanego do CDC na początku lata, zawierającego zalecenia branżowe dotyczące bezpiecznego wznowienia rejsów. Zalecenia obejmują wymagane zasłanianie twarzy na pokładzie statku, codzienne kontrole temperatury oraz testy na obecność wirusa Covid-XNUMX u pasażerów i załogi. W swojej najnowszej notatce na temat RCL Montour z JPM poczynił trzy kluczowe obserwacje. Po pierwsze, odnosząc się do zdolności firmy do szybkiego przywracania statków do służby, mówi: „Obecna pozycja RCL po wycofaniu się z eksploatacji powinna umożliwić jej ponowne uruchomienie «stosunkowo szybko», ale z umiarkowanie wolnym/zmierzonym wzrostem wydajności od tego momentu”. perspektywy przyciągnięcia klientów na pokład, Montour wskazuje, że „RCL uważa, że ożywienie na rynkach finansowych pomogło jej głównemu klientowi poczuć się stosunkowo pewnie, klienci zaoszczędzili dużo pieniędzy za wakacje w 2020 r. i są skłonni zapłacić przed pandemią COVID-19 ceny biletów i lepsze.” I na koniec, jeśli chodzi o bezpieczeństwo na pokładzie, Montour zauważa, że statki RCL, które mogą obsadzić 110%, mogą sobie pozwolić na eksploatację przy 50%. Pisze, że „dodanie dodatkowego programu rozrywkowego oraz dodatkowej jadalni/siedzeń będzie znaczącą pomocą w zarządzaniu dystansem. [Firma] wierzy, że jej poprzednie inwestycje w technologię pokładową i mobilną zwiększą jej możliwości dzięki inicjatywom na rzecz dystansowania się i nie będzie musiała dokonywać tylu dodatkowych inwestycji, co być może konkurenci”. W tym celu Montour nazywa RCL „najlepszym wyborem” i ocenia go jako nadwagę (tj Kup). (Aby obejrzeć historię Montour, kliknij tutaj) Ogólnie rzecz biorąc, RCL ma rekomendację „Umiarkowany kupuj”, wynikającą z konsensusu analityków, z 7 zakupami, 5 trzymami i 2 sprzedażami. Akcje wyceniane są obecnie na 64.04 dolarów; jest to miara tego, jak trudna jest obecnie ta nisza, ponieważ średnia cena docelowa akcji wynosi zaledwie 58.08 dolarów. (Zobacz analizę akcji RCL w TipRanks)Norwegian Cruise Line (NCLH)Następną spółką jest Norweska linia wycieczkowa, trzecia co do wielkości z głównych linii wycieczkowych na świecie. Firma Norweska weszła w kryzys związany z Covid-XNUMX z pewnymi istotnymi przewagami strukturalnymi nad konkurencją. Jej flota była mniejsza, a statki nieco nowsze, co oznaczało niższe koszty utrzymania. Ponadto do 2022 r. nie zaplanowano żadnych nowych premier, co również pozwoliło utrzymać koszty na niskim poziomie. Podobnie jak RCL powyżej, Norweg również odniósł sukces w obszarze płynności. Na dzień 30 czerwca firma dysponowała całkowitą płynnością na poziomie 2.5 miliarda dolarów i potwierdziła swój docelowy miesięczny poziom wykorzystania gotówki na poziomie 160 milionów dolarów. Przy mniejszej flocie do utrzymania stanowi to krótkoterminową, zrównoważoną sytuację. W czasie przestoju Norweg będzie modernizował swoje statki, w tym instalował filtry HEPA w systemach wentylacyjnych, aby spełnić wyższe wymagania zdrowotne. Zostało to opisane w raporcie firmy dla CDC, wydanym wspólnie z RCL, jak podano powyżej. Montour zauważa, że wznowienie rejsów nie będzie rozwiązaniem typu „wciśnij przełącznik” – zajmie to trochę czasu, a przywrócenie stanu zajmie jeszcze więcej czasu przychody i zyski. Montour pisze: „Po otrzymaniu zielonego światła przywrócenie wszystkiego do stanu używalności zajmie ponad 60 dni. Od tego momentu kierownictwo spodziewa się „powolnego rozwoju” i upłynięcia ponad 6 miesięcy, zanim cała flota będzie przyjmować gości”. Kup).Montour reprezentuje uparty pogląd – Wall Street jest nieco podzielona w sprawie tych akcji. Istnieje 11 ostatnich recenzji, 4 do kupienia, 6 do trzymania i 1 do sprzedaży, co sprawia, że konsensusowa ocena to „Umiarkowany zakup”. Średnia cena docelowa wynosi 17.77 USD, co oznacza niewielki wzrost o prawie 5%. (Zobacz analizę akcji NCLH w TipRanks) Carnival Corporation (CCL) Trzecią spółką na naszej liście wybieranych przez JPM jest Carnival, największa z linii wycieczkowych na świecie, a spółka, której Montour zaleca unikać – przynajmniej na razie. W zeszłym miesiącu Carnival podjął działania mające na celu rozwiązanie problemu wielkości floty i kosztów utrzymania. Wcześniej tego lata firma zezłomowała cztery starsze statki; we wrześniu ogłosił plany pozbycia się dodatkowych 18 statków, czyli 12% całej aktywnej floty, oraz opóźnienia dostaw zamówionych statków. Jest to poważna redukcja, pilna ze względu na dobrowolną decyzję przedsiębiorstwa o utrzymaniu zawieszenia rejsów co najmniej do 31 października. W tym celu dyrektor generalny Carnival Arnold Donald wierzy, że jego firma może wrócić do rentownej działalności. Dzięki wdrożeniu środków zapewniających dystans społeczny i statkom wykorzystującym pojemność do 50% zapewnia inwestorów, że linia wycieczkowa może osiągnąć coś więcej niż tylko osiągnięcie progu rentowności. Zauważa również, że dane dotyczące wcześniejszych rezerwacji pokazują, że klienci nadal są zainteresowani rejsami wycieczkowymi. Są to ważne punkty, które są możliwe dzięki pozycji Carnival jako największego operatora linii w branży. Montour zauważa w odniesieniu do rezerwacji: „Chociaż aktualizacja skumulowanego zaawansowanego portfela CCL pozostała technicznie niezmieniona, fakt, że nie uległ on dalszej erozji (w wyniku ciągłych słabych rezerwacji) jest niewątpliwie pozytywny”. Jest to kwestia, która nie złagodzi krótkotrwałego bólu, ale dobrze wróży na dłuższą metę. Mimo to Montour nie jest zbyt entuzjastycznie nastawiony do CCL jako inwestycji. Pisze: „Nasze szacunki są coraz niższe, w miarę jak w dalszym ciągu forsujemy nasze założenia dotyczące odbudowy mocy produkcyjnych i obłożenia, co częściowo kompensuje nieco mniejsza erozja cen w 2021 r. Korekty te, w połączeniu z wyższym zadłużeniem netto wynikającym z większego niż oczekiwano spalania gotówki w drugim kwartale (koszty początkowego zawieszenia działalności i repatriacji), obniżają naszą [perspektywę] na 2 r.”. Zgodnie z tym stanowiskiem Montour ocenia akcje spółki na poziomie neutralnym ( tj Trzymaj).W tej kwestii Wall Street zgadza się z Montourem. 15 recenzji na temat CCL dzieli się na 2 kupna, 10 wstrzymań i 3 sprzedaży, co sprawia, że konsensus analityków brzmi: Trzymaj. Średnia cena docelowa akcji wynosi 16.06 USD, co oznacza niewielki wzrost o prawie 6%. (Zobacz analizę akcji Carnival w TipRanks). Aby znaleźć dobre pomysły na handel akcjami po atrakcyjnych wycenach, odwiedź witrynę TipRanks Best Stocks to Buy, nowo uruchomione narzędzie, które łączy wszystkie statystyki TipRanks dotyczące kapitału własnego. Zastrzeżenie: Opinie wyrażone w tym artykule są wyłącznie tych przedstawionych analityków. Treść jest przeznaczona wyłącznie do celów informacyjnych.
Niewiele branż zostało dotkniętych przez Covid-19 tak mocno jak branża wycieczkowa, ale sytuacja może się odwrócić. Branża zaczyna się ponownie otwierać, częściowo dzięki odczuciu klientów, że koronawirus zaczyna ustępować, a częściowo dzięki uznaniu przez biznes, że firmy nie mogą wiecznie żyć na kredytach. Przewoźnicy liniowi wycieczkowi podejmują środki ostrożności, a środki mające na celu poprawę zdrowia i zapobieganie rozprzestrzenianiu się chorób w bliskiej odległości statku wycieczkowego obejmują lepsze systemy wentylacji z ulepszoną filtracją powietrza, uproszczone trasy podróży i – tam, gdzie to możliwe – przechodzenie na mniejsze statki. Dla pasażerów będzie to prawdopodobnie oznaczać rezygnację z kolejek w formie bufetu i znalezienie na pokładzie mniejszego tłumu. W przypadku linii wycieczkowych oznacza to, że ponowne uruchomienie następuje powoli. Inwestorzy mają oczywiście inny zestaw pytań. Niektóre z nich zostały omówione przez analityka JPMorgan Brandta Montoura. „W dalszym ciągu widzimy wartość akcji dla ogółu inwestorów długoterminowych, zwłaszcza jeśli wierzy się, że operatorzy mogą w 2022 r. działać na pełnych obrotach, ponosząc jedynie umiarkowane straty cenowe” – zauważył analityk. Montour wybrał dwie akcje warte ryzyka i jedną, której inwestorzy powinni na razie unikać. Korzystając z narzędzia do porównywania akcji TipRanks, umieściliśmy te trzy obok siebie, aby uzyskać podsumowanie krótkoterminowych prognoz dla graczy korzystających z linii wycieczkowych. Royal Caribbean (RCL) Na pierwszym miejscu znajduje się Royal Caribbean, druga co do wielkości linia wycieczkowa na świecie . RCL nie wzdrygnęła się przed bezpośrednim stawieniem czoła wyzwaniom pandemii, koncentrując się na utrzymaniu płynności i wykorzystaniu „przestoju” spowodowanego pandemią do usprawnienia i modernizacji swojej floty. W czerwcu ten pierwszy priorytet skłonił firmę do renegocjacji kwoty 2.2 dolara miliardów istniejącego długu, a ostatnio kierownictwo zabezpieczyło wiążące zobowiązanie pożyczkowe od Morgan Stanley w wysokości 700 milionów dolarów. Obiekt będzie można wykorzystać w dowolnym momencie przed sierpniem przyszłego roku – a nawet można go rozbudować o dodatkowe 300 milionów dolarów. Posunięcia te znacznie zwiększają sytuację gotówkową RCL i jej zdolność do finansowania działalności do czasu ożywienia sprzedaży biletów. RCL udało się zażegnać bankructwo dzięki negocjacjom pożyczkowym i daje firmie możliwość planowania wznowienia aktywnej działalności wycieczkowej. Ponadto RCL nawiązał współpracę z Norweskimi liniami wycieczkowymi w celu opracowania 66-stronicowego raportu przesłanego do CDC na początku lata, zawierającego zalecenia branżowe dotyczące bezpiecznego wznowienia rejsów. Zalecenia obejmują wymagane zasłanianie twarzy na pokładzie statku, codzienne kontrole temperatury oraz testy na obecność wirusa Covid-XNUMX u pasażerów i załogi. W swojej najnowszej notatce na temat RCL Montour z JPM poczynił trzy kluczowe obserwacje. Po pierwsze, odnosząc się do zdolności firmy do szybkiego przywracania statków do służby, mówi: „Obecna pozycja RCL po wycofaniu się z eksploatacji powinna umożliwić jej ponowne uruchomienie «stosunkowo szybko», ale z umiarkowanie wolnym/zmierzonym wzrostem wydajności od tego momentu”. perspektywy przyciągnięcia klientów na pokład, Montour wskazuje, że „RCL uważa, że ożywienie na rynkach finansowych pomogło jej głównemu klientowi poczuć się stosunkowo pewnie, klienci zaoszczędzili dużo pieniędzy za wakacje w 2020 r. i są skłonni zapłacić przed pandemią COVID-19 ceny biletów i lepsze.” I na koniec, jeśli chodzi o bezpieczeństwo na pokładzie, Montour zauważa, że statki RCL, które mogą obsadzić 110%, mogą sobie pozwolić na eksploatację przy 50%. Pisze, że „dodanie dodatkowego programu rozrywkowego oraz dodatkowej jadalni/siedzeń będzie znaczącą pomocą w zarządzaniu dystansem. [Firma] wierzy, że jej poprzednie inwestycje w technologię pokładową i mobilną zwiększą jej możliwości dzięki inicjatywom na rzecz dystansowania się i nie będzie musiała dokonywać tylu dodatkowych inwestycji, co być może konkurenci”. W tym celu Montour nazywa RCL „najlepszym wyborem” i ocenia go jako nadwagę (tj Kup). (Aby obejrzeć historię Montour, kliknij tutaj) Ogólnie rzecz biorąc, RCL ma rekomendację „Umiarkowany kupuj”, wynikającą z konsensusu analityków, z 7 zakupami, 5 trzymami i 2 sprzedażami. Akcje wyceniane są obecnie na 64.04 dolarów; jest to miara tego, jak trudna jest obecnie ta nisza, ponieważ średnia cena docelowa akcji wynosi zaledwie 58.08 dolarów. (Zobacz analizę akcji RCL w TipRanks)Norwegian Cruise Line (NCLH)Następną spółką jest Norweska linia wycieczkowa, trzecia co do wielkości z głównych linii wycieczkowych na świecie. Firma Norweska weszła w kryzys związany z Covid-XNUMX z pewnymi istotnymi przewagami strukturalnymi nad konkurencją. Jej flota była mniejsza, a statki nieco nowsze, co oznaczało niższe koszty utrzymania. Ponadto do 2022 r. nie zaplanowano żadnych nowych premier, co również pozwoliło utrzymać koszty na niskim poziomie. Podobnie jak RCL powyżej, Norweg również odniósł sukces w obszarze płynności. Na dzień 30 czerwca firma dysponowała całkowitą płynnością na poziomie 2.5 miliarda dolarów i potwierdziła swój docelowy miesięczny poziom wykorzystania gotówki na poziomie 160 milionów dolarów. Przy mniejszej flocie do utrzymania stanowi to krótkoterminową, zrównoważoną sytuację. W czasie przestoju Norweg będzie modernizował swoje statki, w tym instalował filtry HEPA w systemach wentylacyjnych, aby spełnić wyższe wymagania zdrowotne. Zostało to opisane w raporcie firmy dla CDC, wydanym wspólnie z RCL, jak podano powyżej. Montour zauważa, że wznowienie rejsów nie będzie rozwiązaniem typu „wciśnij przełącznik” – zajmie to trochę czasu, a przywrócenie stanu zajmie jeszcze więcej czasu przychody i zyski. Montour pisze: „Po otrzymaniu zielonego światła przywrócenie wszystkiego do stanu używalności zajmie ponad 60 dni. Od tego momentu kierownictwo spodziewa się „powolnego rozwoju” i upłynięcia ponad 6 miesięcy, zanim cała flota będzie przyjmować gości”. Kup).Montour reprezentuje uparty pogląd – Wall Street jest nieco podzielona w sprawie tych akcji. Istnieje 11 ostatnich recenzji, 4 do kupienia, 6 do trzymania i 1 do sprzedaży, co sprawia, że konsensusowa ocena to „Umiarkowany zakup”. Średnia cena docelowa wynosi 17.77 USD, co oznacza niewielki wzrost o prawie 5%. (Zobacz analizę akcji NCLH w TipRanks) Carnival Corporation (CCL) Trzecią spółką na naszej liście wybieranych przez JPM jest Carnival, największa z linii wycieczkowych na świecie, a spółka, której Montour zaleca unikać – przynajmniej na razie. W zeszłym miesiącu Carnival podjął działania mające na celu rozwiązanie problemu wielkości floty i kosztów utrzymania. Wcześniej tego lata firma zezłomowała cztery starsze statki; we wrześniu ogłosił plany pozbycia się dodatkowych 18 statków, czyli 12% całej aktywnej floty, oraz opóźnienia dostaw zamówionych statków. Jest to poważna redukcja, pilna ze względu na dobrowolną decyzję przedsiębiorstwa o utrzymaniu zawieszenia rejsów co najmniej do 31 października. W tym celu dyrektor generalny Carnival Arnold Donald wierzy, że jego firma może wrócić do rentownej działalności. Dzięki wdrożeniu środków zapewniających dystans społeczny i statkom wykorzystującym pojemność do 50% zapewnia inwestorów, że linia wycieczkowa może osiągnąć coś więcej niż tylko osiągnięcie progu rentowności. Zauważa również, że dane dotyczące wcześniejszych rezerwacji pokazują, że klienci nadal są zainteresowani rejsami wycieczkowymi. Są to ważne punkty, które są możliwe dzięki pozycji Carnival jako największego operatora linii w branży. Montour zauważa w odniesieniu do rezerwacji: „Chociaż aktualizacja skumulowanego zaawansowanego portfela CCL pozostała technicznie niezmieniona, fakt, że nie uległ on dalszej erozji (w wyniku ciągłych słabych rezerwacji) jest niewątpliwie pozytywny”. Jest to kwestia, która nie złagodzi krótkotrwałego bólu, ale dobrze wróży na dłuższą metę. Mimo to Montour nie jest zbyt entuzjastycznie nastawiony do CCL jako inwestycji. Pisze: „Nasze szacunki są coraz niższe, w miarę jak w dalszym ciągu forsujemy nasze założenia dotyczące odbudowy mocy produkcyjnych i obłożenia, co częściowo kompensuje nieco mniejsza erozja cen w 2021 r. Korekty te, w połączeniu z wyższym zadłużeniem netto wynikającym z większego niż oczekiwano spalania gotówki w drugim kwartale (koszty początkowego zawieszenia działalności i repatriacji), obniżają naszą [perspektywę] na 2 r.”. Zgodnie z tym stanowiskiem Montour ocenia akcje spółki na poziomie neutralnym ( tj Trzymaj).W tej kwestii Wall Street zgadza się z Montourem. 15 recenzji na temat CCL dzieli się na 2 kupna, 10 wstrzymań i 3 sprzedaży, co sprawia, że konsensus analityków brzmi: Trzymaj. Średnia cena docelowa akcji wynosi 16.06 USD, co oznacza niewielki wzrost o prawie 6%. (Zobacz analizę akcji Carnival w TipRanks). Aby znaleźć dobre pomysły na handel akcjami po atrakcyjnych wycenach, odwiedź witrynę TipRanks Best Stocks to Buy, nowo uruchomione narzędzie, które łączy wszystkie statystyki TipRanks dotyczące kapitału własnego. Zastrzeżenie: Opinie wyrażone w tym artykule są wyłącznie tych przedstawionych analityków. Treść jest przeznaczona wyłącznie do celów informacyjnych.
,