Bardzo popularny elektryczny pickup Nikola Badger wygląda jak gatunek zagrożony. Nie ma go na planie kamieni milowych start-upu w dziedzinie ciężarówek elektrycznych, a opóźniona umowa produkcyjna z General Motors Company (NYSE: GM) wskazuje na jego upadek, zanim w ogóle zostanie ujawniony fizyczny prototyp. Borsuka nie było w Nikola Corp. (NASDAQ: NKLA) biznesplan rok temu. A teraz go nie ma. Założyciel Trevor Milton użył go jako narzędzia do budowania szumu w firmie po ujawnieniu konkurencyjnej firmy Tesla Inc. (NASDAQ: TSLA) Cybertruck, polaryzacyjny projekt, który lider elektrycznych ciężarówek planuje zbudować w nowej fabryce w Austin w Teksasie. „Wielu osobom, w tym mnie, nie podobał się wygląd Cybertrucka” – Mark Russell, dyrektor generalny Nikoli – powiedział w rozmowie telefonicznej dotyczącej wyników spółki w dniu XNUMX sierpnia. 4. „Myślę, że to wygląda jak odbojnik do drzwi. Ale mieli do tego mnóstwo zastrzeżeń. Dlatego Trevor właśnie przedstawił naszą koncepcję pickupa”. Nikola umieściła zdjęcie Borsuka na stronie internetowej firmy, gdzie zainteresowanie wyraziło 89,000 XNUMX osób. „Wtedy potraktowaliśmy to poważnie i powiedzieliśmy: «Myślę, że świat chce, żebyśmy zbudowali tę cholerną rzecz», ale wcześniej nie było tego w planie” – powiedział Russell. „Więc powiedzieliśmy: «Hej, jeśli mamy to zrobić, będziemy potrzebować partnera». 5,000 czerwca Nikola zaczęła przyjmować depozyty Badger w wysokości do 29 dolarów. Obiecała, że ciężarówka w cenie od 60,000 90,000 do 2020 XNUMX dolarów zostanie zaprezentowana podczas NikolaWorld XNUMX w grudniu w Phoenix. Powołując się na przepisy stanu Arizona dotyczące zakazu dużych zgromadzeń podczas pandemii, Nikola na czas nieokreślony przełożyła wydarzenie na środę. Rzeczniczka odmówiła w czwartek podania informacji, ile depozytów firma otrzymała za Badgera ani ile zebrano pieniędzy. W środowym wywiadzie dla FreightWaves Russell odmówił odpowiedzieć na pytanie, czy związek Miltona z Borsukiem szkodzi jego perspektywom. Powiedział jedynie, że Borsuk był tematem toczących się dyskusji GM, których nie potrafił scharakteryzować. Konkurencja w zakresie elektrycznych pickupów jest ogromna. Oprócz Cybertrucka zgłoszenia planują uznani producenci samochodów GM i Ford Motor Company (NYSE: F) oraz start-upy Rivian i Lordstown Motors. Nikola nie posiada sieci dystrybucji ani sprzedaży Badgera, który pozostałby produktem Nikoli nawet w przypadku GM jako producenta kontraktowego. Potrzebuje także pieniędzy, aby zapłacić GM za każdą ciężarówkę. Według USA oznacza to 700 milionów dolarów w przeliczeniu na 50,000 XNUMX ciężarówek Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) złożyła wniosek w sprawie transakcji GM-Nikola. Całość bieżących środków Nikoli przeznaczona jest na budowę zakładu montażowego o wartości 600 milionów dolarów w Coolidge w Arizonie”. Realizacja ustalonego przez nas planu działania powinna pozwolić nam wrócić na rynek i pozyskać dodatkowy kapitał” – Russell powiedział w środę FreightWaves. Negocjacje z GM Osoby bliskie sytuacji powiedziały FreightWaves, że Milton „cholernie zależało” na pozyskaniu partnera produkcyjnego dla Badgera. Stało się to częścią negocjacji z GM w sprawie dostaw akumulatorów i ogniw paliwowych do ciężkich samochodów ciężarowych klasy 7-8 firmy Nikola w Ameryce Północnej. Kiedy Nikola i GM ogłosiły zawarcie umowy we wrześniu br. 8, na mocy którego GM otrzyma 11% udziałów w Nikoli w zamian za korzystanie z platformy GM do ciężarówek zasilanych akumulatorowo, obie strony oświadczyły, że spodziewają się sfinalizowania transakcji przed środą. Rozmowy te są kontynuowane po tym, jak akcje Nikoli spadły po raporcie krótkiej sprzedaży z września . 10, w którym zarzucono lata oszustw i fałszywych oświadczeń ze strony Miltona. Dziesięć dni później Milton zrezygnował z funkcji prezesa wykonawczego i opuścił firmę. 2 miliardy dolarów, które miał otrzymać GM, opierały się na prawie 48 milionach nowych akcji wycenionych na 41.93 dolarów. Akcje Nikoli spadły w zeszłym tygodniu do połowy nastolatków. Sytuacja wraca do normy po wydaniu przez spółkę w środę obszernego komunikatu prasowego, w którym przedstawiono najważniejsze etapy, jakie firma planuje osiągnąć do 2023 r. Nikola ma około 400 milionów akcji w obrocie. Rozwadnianie istniejących akcjonariuszy poprzez emisję nowych akcji to pułapka, w jaką wpadł producent elektrycznych samochodów dostawczych Workhorse Group (NASDAQ: WKHS) po wejściu na giełdę NASDAQ. Akcje Workhorse wciąż osiągają niemal rekordowy poziom, gdyż firma wreszcie produkuje samochody dostawcze. Czy GM zdobędzie więcej Nikoli, czy też odejdzie? Nawet przy cenie 23.81 USD o godzinie 2:XNUMX W czwartek według EDT wartość transakcji dla GM jest znacznie niższa od umowy. Każda ze stron może odejść, jeśli nie zamknie się do grudnia. 3. Możliwe, że GM będzie zabiegał o więcej akcji i większy udział w Nikoli, chociaż pierwotna transakcja uwzględnia zmiany cen akcji. GM nie ma gotówki w transakcji z Nikolą, więc ma ona niewielkie wady. Negocjowała uzyskanie 80% kredytów dla pojazdów o zerowej emisji (ZEV) generowanych przez sprzedaż Badger. Kredyty te pomagają zrekompensować kary za zanieczyszczenie generowane przez duże ciężarówki i SUV-y GM. „To porozumienie początkowo wydawało się całkiem dobrym interesem dla obu stron” – powiedział Mike Ramsey, pracownik firmy Gartner Inc. wiceprezes zajmujący się motoryzacją i mobilnością. „Ale ponieważ ostatnie doniesienia stały się bardziej skomplikowane, GM jest bardziej skłonny do poszukiwania bardziej żelaznej pewności, że nie będzie zawstydzony ani nie doświadczy w przyszłości żadnych innych nieoczekiwanych porażek”. Baterie i ogniwa paliwowe Druga część umowy Nikola-GM — dostarczanie akumulatorów i ogniw paliwowych do ciężkich samochodów ciężarowych Nikoli — cieszyło się mniejszym zainteresowaniem. Może to jednak oznaczać więcej dla GM, ponieważ umożliwia wejście na rynek transportu ciężkiego, gdzie firma nie konkuruje. „Sądzę, że ogniwa paliwowe stanowią prawdopodobnie większą wartość dla GM” – Sam Abuelsamid, główny analityk w Guidehouse Insights , powiedział FreightWaves. „To dla nich pierwszy prawdziwy klient. Dlatego myślę, że to zdecydowanie musi być priorytetem.” GM chętnie przejmie moce montażowe Badgera i zdobędzie punkty ZEV, powiedział. Minusem GM jest to, że Nikola ma wizerunek „fajnego dzieciaka”, którego brakuje staremu producentowi, takiemu jak GM. „Mimo że jest to dokładnie ten sam sprzęt, osoby chcące kupić elektryczną ciężarówkę mogą być bardziej zainteresowane zakupem od Nikoli niż od GM” – powiedział Abuelsamid. „Z punktu widzenia Marka Russella prawdopodobnie rozsądnie byłoby porzucić Borsuka i skupić się na ciężarówkach”. Powiązane artykuły: Nikola kontratakuje: Uruchomienie elektrycznych ciężarówek stara się uspokoić inwestorów Transakcja General Motors z Nikolą opóźniona poza przewidywaną datą zamknięciaNikola rozpoczyna marketing elektrycznych pickupów Badger pushClick więcej artykułów Alana Adlera z FreightWaves.Zobacz więcej artykułów Benzingi * Transakcje opcyjne dla tego szalonego rynku: Uzyskaj opcje Benzingi umożliwiające podążanie za pomysłami handlowymi budzącymi duże przekonanie * Umowa GM z Nikolą opóźniona ponad przewidywane zamknięcie * Poszukiwania Nikoli na partnera w zakresie stacji wodorowej utknęły w martwym punkcie – WSJ( C) 2020 Benzinga.com. Benzinga nie udziela porad inwestycyjnych.
Bardzo popularny elektryczny pickup Nikola Badger wygląda jak gatunek zagrożony. Nie ma go na planie kamieni milowych start-upu w dziedzinie ciężarówek elektrycznych, a opóźniona umowa produkcyjna z General Motors Company (NYSE: GM) wskazuje na jego upadek, zanim w ogóle zostanie ujawniony fizyczny prototyp. Borsuka nie było w Nikola Corp. (NASDAQ: NKLA) biznesplan rok temu. A teraz go nie ma. Założyciel Trevor Milton użył go jako narzędzia do budowania szumu w firmie po ujawnieniu konkurencyjnej firmy Tesla Inc. (NASDAQ: TSLA) Cybertruck, polaryzacyjny projekt, który lider elektrycznych ciężarówek planuje zbudować w nowej fabryce w Austin w Teksasie. „Wielu osobom, w tym mnie, nie podobał się wygląd Cybertrucka” – Mark Russell, dyrektor generalny Nikoli – powiedział w rozmowie telefonicznej dotyczącej wyników spółki w dniu XNUMX sierpnia. 4. „Myślę, że to wygląda jak odbojnik do drzwi. Ale mieli do tego mnóstwo zastrzeżeń. Dlatego Trevor właśnie przedstawił naszą koncepcję pickupa”. Nikola umieściła zdjęcie Borsuka na stronie internetowej firmy, gdzie zainteresowanie wyraziło 89,000 XNUMX osób. „Wtedy potraktowaliśmy to poważnie i powiedzieliśmy: «Myślę, że świat chce, żebyśmy zbudowali tę cholerną rzecz», ale wcześniej nie było tego w planie” – powiedział Russell. „Więc powiedzieliśmy: «Hej, jeśli mamy to zrobić, będziemy potrzebować partnera». 5,000 czerwca Nikola zaczęła przyjmować depozyty Badger w wysokości do 29 dolarów. Obiecała, że ciężarówka w cenie od 60,000 90,000 do 2020 XNUMX dolarów zostanie zaprezentowana podczas NikolaWorld XNUMX w grudniu w Phoenix. Powołując się na przepisy stanu Arizona dotyczące zakazu dużych zgromadzeń podczas pandemii, Nikola na czas nieokreślony przełożyła wydarzenie na środę. Rzeczniczka odmówiła w czwartek podania informacji, ile depozytów firma otrzymała za Badgera ani ile zebrano pieniędzy. W środowym wywiadzie dla FreightWaves Russell odmówił odpowiedzieć na pytanie, czy związek Miltona z Borsukiem szkodzi jego perspektywom. Powiedział jedynie, że Borsuk był tematem toczących się dyskusji GM, których nie potrafił scharakteryzować. Konkurencja w zakresie elektrycznych pickupów jest ogromna. Oprócz Cybertrucka zgłoszenia planują uznani producenci samochodów GM i Ford Motor Company (NYSE: F) oraz start-upy Rivian i Lordstown Motors. Nikola nie posiada sieci dystrybucji ani sprzedaży Badgera, który pozostałby produktem Nikoli nawet w przypadku GM jako producenta kontraktowego. Potrzebuje także pieniędzy, aby zapłacić GM za każdą ciężarówkę. Według USA oznacza to 700 milionów dolarów w przeliczeniu na 50,000 XNUMX ciężarówek Komisja Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) złożyła wniosek w sprawie transakcji GM-Nikola. Całość bieżących środków Nikoli przeznaczona jest na budowę zakładu montażowego o wartości 600 milionów dolarów w Coolidge w Arizonie”. Realizacja ustalonego przez nas planu działania powinna pozwolić nam wrócić na rynek i pozyskać dodatkowy kapitał” – Russell powiedział w środę FreightWaves. Negocjacje z GM Osoby bliskie sytuacji powiedziały FreightWaves, że Milton „cholernie zależało” na pozyskaniu partnera produkcyjnego dla Badgera. Stało się to częścią negocjacji z GM w sprawie dostaw akumulatorów i ogniw paliwowych do ciężkich samochodów ciężarowych klasy 7-8 firmy Nikola w Ameryce Północnej. Kiedy Nikola i GM ogłosiły zawarcie umowy we wrześniu br. 8, na mocy którego GM otrzyma 11% udziałów w Nikoli w zamian za korzystanie z platformy GM do ciężarówek zasilanych akumulatorowo, obie strony oświadczyły, że spodziewają się sfinalizowania transakcji przed środą. Rozmowy te są kontynuowane po tym, jak akcje Nikoli spadły po raporcie krótkiej sprzedaży z września . 10, w którym zarzucono lata oszustw i fałszywych oświadczeń ze strony Miltona. Dziesięć dni później Milton zrezygnował z funkcji prezesa wykonawczego i opuścił firmę. 2 miliardy dolarów, które miał otrzymać GM, opierały się na prawie 48 milionach nowych akcji wycenionych na 41.93 dolarów. Akcje Nikoli spadły w zeszłym tygodniu do połowy nastolatków. Sytuacja wraca do normy po wydaniu przez spółkę w środę obszernego komunikatu prasowego, w którym przedstawiono najważniejsze etapy, jakie firma planuje osiągnąć do 2023 r. Nikola ma około 400 milionów akcji w obrocie. Rozwadnianie istniejących akcjonariuszy poprzez emisję nowych akcji to pułapka, w jaką wpadł producent elektrycznych samochodów dostawczych Workhorse Group (NASDAQ: WKHS) po wejściu na giełdę NASDAQ. Akcje Workhorse wciąż osiągają niemal rekordowy poziom, gdyż firma wreszcie produkuje samochody dostawcze. Czy GM zdobędzie więcej Nikoli, czy też odejdzie? Nawet przy cenie 23.81 USD o godzinie 2:XNUMX W czwartek według EDT wartość transakcji dla GM jest znacznie niższa od umowy. Każda ze stron może odejść, jeśli nie zamknie się do grudnia. 3. Możliwe, że GM będzie zabiegał o więcej akcji i większy udział w Nikoli, chociaż pierwotna transakcja uwzględnia zmiany cen akcji. GM nie ma gotówki w transakcji z Nikolą, więc ma ona niewielkie wady. Negocjowała uzyskanie 80% kredytów dla pojazdów o zerowej emisji (ZEV) generowanych przez sprzedaż Badger. Kredyty te pomagają zrekompensować kary za zanieczyszczenie generowane przez duże ciężarówki i SUV-y GM. „To porozumienie początkowo wydawało się całkiem dobrym interesem dla obu stron” – powiedział Mike Ramsey, pracownik firmy Gartner Inc. wiceprezes zajmujący się motoryzacją i mobilnością. „Ale ponieważ ostatnie doniesienia stały się bardziej skomplikowane, GM jest bardziej skłonny do poszukiwania bardziej żelaznej pewności, że nie będzie zawstydzony ani nie doświadczy w przyszłości żadnych innych nieoczekiwanych porażek”. Baterie i ogniwa paliwowe Druga część umowy Nikola-GM — dostarczanie akumulatorów i ogniw paliwowych do ciężkich samochodów ciężarowych Nikoli — cieszyło się mniejszym zainteresowaniem. Może to jednak oznaczać więcej dla GM, ponieważ umożliwia wejście na rynek transportu ciężkiego, gdzie firma nie konkuruje. „Sądzę, że ogniwa paliwowe stanowią prawdopodobnie większą wartość dla GM” – Sam Abuelsamid, główny analityk w Guidehouse Insights , powiedział FreightWaves. „To dla nich pierwszy prawdziwy klient. Dlatego myślę, że to zdecydowanie musi być priorytetem.” GM chętnie przejmie moce montażowe Badgera i zdobędzie punkty ZEV, powiedział. Minusem GM jest to, że Nikola ma wizerunek „fajnego dzieciaka”, którego brakuje staremu producentowi, takiemu jak GM. „Mimo że jest to dokładnie ten sam sprzęt, osoby chcące kupić elektryczną ciężarówkę mogą być bardziej zainteresowane zakupem od Nikoli niż od GM” – powiedział Abuelsamid. „Z punktu widzenia Marka Russella prawdopodobnie rozsądnie byłoby porzucić Borsuka i skupić się na ciężarówkach”. Powiązane artykuły: Nikola kontratakuje: Uruchomienie elektrycznych ciężarówek stara się uspokoić inwestorów Transakcja General Motors z Nikolą opóźniona poza przewidywaną datą zamknięciaNikola rozpoczyna marketing elektrycznych pickupów Badger pushClick więcej artykułów Alana Adlera z FreightWaves.Zobacz więcej artykułów Benzingi * Transakcje opcyjne dla tego szalonego rynku: Uzyskaj opcje Benzingi umożliwiające podążanie za pomysłami handlowymi budzącymi duże przekonanie * Umowa GM z Nikolą opóźniona ponad przewidywane zamknięcie * Poszukiwania Nikoli na partnera w zakresie stacji wodorowej utknęły w martwym punkcie – WSJ( C) 2020 Benzinga.com. Benzinga nie udziela porad inwestycyjnych.
,