Rynek ropy naftowej spotka się z szokiem w Iranie, jeśli Biden zdobędzie punkty za porozumieniem nuklearnym, 29 października 2020 o 4:00

Przez High West Capital Partners
Na październikowej 29, 2020
tagi:

(Bloomberg) — Dla wrażliwych rynków ropy naftowej, wynik przyszłotygodniowej sesji w USA wybory stwarzają jeszcze jedno ryzyko: perspektywę, że Iran, główny producent, może odzyskać swoją rolę w handlu międzynarodowym. Pretendent Joe Biden, prowadzący w większości sondaży, zasygnalizował, że będzie zabiegał o ponowne wciągnięcie Iranu do porozumienia nuklearnego z USA w 2015 roku pośredniczył, gdy był wiceprezydentem za czasów Baracka Obamy. Oznacza to, że sankcje gospodarcze nałożone przez prezydenta Donalda Trumpa – i jeszcze bardziej zaostrzone w tym tygodniu – mogą w końcu zostać złagodzone, otwierając śluzy dla ponad 2 milionów baryłek dziennie irańskiego eksportu ropy. Moment dla rynku ropy jest napięty: kartel OPEC, który obejmuje Iran, ogranicza podaż, aby podtrzymać ceny w związku ze spadkiem popytu przez koronaawirusa. Ropa Brent spadła w środę o około 5% do około 39 dolarów za baryłkę, przedłużając swój tegoroczny spadek do 41%. Jeśli Biden wygra, banki z Wall Street, w tym Goldman Sachs Group Inc., JPMorgan Chase & Co. i RBC Capital Markets LLC przewidują, że w przyszłym roku na rynek trafi co najmniej 1 milion baryłek irańskiej ropy naftowej. W Teheranie przywódcy kraju nie mówią, jak bardzo i jak szybko mogliby zwiększyć produkcję i eksport, gdyby USA przyłącz się ponownie do paktu nuklearnego – znanego jako Wspólny kompleksowy plan działania – i zacznij znosić sankcje. Iran jest w stanie pompować około 3.8 miliona baryłek dziennie, jak wynika z danych zebranych przez Bloomberg. Produkuje tylko o połowę mniej i sama zużywa większość ropy. „Spodziewamy się, że w ciągu kilku miesięcy po wyborach Bidena na rynek trafi część irańskiej ropy” – powiedział Iman Nasseri, dyrektor zarządzający na Bliskim Wschodzie z siedzibą w Londynie. East w firmie konsultingowej FGE. „To będzie prawdziwy ból głowy dla OPEC”. Organizacja Krajów Eksportujących Ropę Naftową i sojuszniczy producenci, tacy jak Rosja, zgodzili się w kwietniu na wstrzymanie z rynku 9.7 miliona baryłek dziennie, czyli około 10% światowych dostaw. Koalicja już ponownie ocenia swój plan ograniczenia cięć produkcji w styczniu, w świetle ponownych blokad spowodowanych pandemią w Europie i gdzie indziej oraz niespodziewanego ożywienia produkcji z Libii po zawarciu rozejmu w tym rozdartym wojną kraju. Gwałtowny wzrost dostaw z Libii Iran może zniweczyć porozumienie OPEC+ w sprawie cięć i spowodować jeszcze większy spadek cen. Jednak szybki powrót Iranu na rynek, nawet jeśli Biden wygra, nie jest pewny. Porozumienie zezwalające krajowi Zatoki Perskiej na sprzedaż większej ilości ropy może poczekać do głosowania prezydenckiego w czerwcu przyszłego roku. Jeśli do władzy dotrze bardziej konserwatywny rząd, jak oczekuje wielu analityków, Teheran może zawrzeć znacznie trudniejszy układ z USA przed wyrażeniem zgody na wznowienie negocjacji w sprawie swojego programu nuklearnego. Może to przesunąć termin zniesienia jakichkolwiek sankcji.US polityka wewnętrzna może skomplikować sprawę. Nowe podejście do Iranu z pewnością spotkałoby się z opozycją w Kongresie i ze strony amerykańskiej opinii publicznej, która od czasu rewolucji islamskiej w 1979 r. postrzegała ten kraj jako wroga. Zaostrzając w tym tygodniu sankcje, Trump może utrudnić następcy udzielenie Iranowi znacznej pomocy. Jednak USA prezydent ma uprawnienia do złagodzenia sankcji w drodze rozporządzeń wykonawczych lub wydawania zwolnień zezwalających na zakup irańskiej ropy. Zniesienie sankcji może posłużyć Iranowi za słodką zachętę do powrotu do rozmów. Stany Zjednoczone w przeszłości zatwierdzał odstępstwa, a Nasseri z FGE stwierdził, że jest prawdopodobne, że Biden wprowadzi je ponownie. Biały Dom będzie musiał także odnieść się do obaw swoich sojuszników w Zatoce Perskiej. Choć administracja Bidena może zająć ostrzejsze stanowisko wobec Arabii Saudyjskiej, królestwo to jest największym producentem OPEC i głównym geopolitycznym rywalem Iranu. Jeśli więcej irańskich baryłek przełoży się na niższe ceny ropy, Saudyjczycy i inne arabskie państwa naftowe ucierpią. „Wykorzystywanie złagodzenia sankcji naftowych jako narzędzia przetargowego w 2021 r. to zły pomysł ze względu na reakcję innych regionalnych eksporterów” – powiedziała Karen Young z Amerykańskiego Instytutu Przedsiębiorczości w Waszyngtonie. Zamiast tego sugeruje, że USA zaoferować pomoc lub uwolnić irańską gotówkę przejętą na rachunkach zagranicznych. „Pewnego rodzaju ulga gospodarcza jest imperatywem i zachętą, aby doprowadzić ich do stołu negocjacyjnego” – powiedział Young. Pod rządami Trumpa coraz bardziej karne sankcje sparaliżowały irańską gospodarkę i zmniejszyły sprzedaż ropy do ułamka tego, co cztery lata temu. Trump zmienił politykę swojego poprzednika Obamy, który dołączył do innych mocarstw światowych w porozumieniu z 2015 roku, które złagodziło sankcje nałożone na Teheran w zamian za ograniczenie jego działalności nuklearnej. Po złagodzeniu sankcji Iran dodał 1 milion baryłek dziennej produkcji w jednym roku do 2.8 miliona, które już pompował. Eksport rósł szybciej, o 700,000 2016 baryłek dziennie w ciągu czterech miesięcy kończących się w kwietniu XNUMX r. Biden miałby większe szanse na osiągnięcie porozumienia niż Trump, powiedział Mohammad Ali Khatibi, były wysłannik Iranu OPEC i były urzędnik państwowego koncernu naftowego . Trump nalega, aby Teheran zaprzestał tego, co uważa za geopolityczne wtrącanie się w takich krajach jak Irak, Liban i Jemen, zanim zgodzi się na jakiekolwiek rozmowy – żądanie to Iran odrzuci. Biden wraca do JCPOA i obserwuje interesy Iranu wynikające z umowy, eksport irańskiej ropy wzrośnie” – powiedział w poniedziałek Khatibi. „Ale gdyby zdecydował się pójść drogą pana.

Rynek ropy naftowej czeka szok w Iranie, jeśli Biden zdobędzie punkty za porozumienie nuklearne(Bloomberg) — Dla wrażliwych rynków ropy naftowej, wynik przyszłotygodniowej sesji w USA wybory stwarzają jeszcze jedno ryzyko: perspektywę, że Iran, główny producent, może odzyskać swoją rolę w handlu międzynarodowym. Pretendent Joe Biden, prowadzący w większości sondaży, zasygnalizował, że będzie zabiegał o ponowne wciągnięcie Iranu do porozumienia nuklearnego z USA w 2015 roku pośredniczył, gdy był wiceprezydentem za czasów Baracka Obamy. Oznacza to, że sankcje gospodarcze nałożone przez prezydenta Donalda Trumpa – i jeszcze bardziej zaostrzone w tym tygodniu – mogą w końcu zostać złagodzone, otwierając śluzy dla ponad 2 milionów baryłek dziennie irańskiego eksportu ropy. Moment dla rynku ropy jest napięty: kartel OPEC, który obejmuje Iran, ogranicza podaż, aby podtrzymać ceny w związku ze spadkiem popytu przez koronaawirusa. Ropa Brent spadła w środę o około 5% do około 39 dolarów za baryłkę, przedłużając swój tegoroczny spadek do 41%. Jeśli Biden wygra, banki z Wall Street, w tym Goldman Sachs Group Inc., JPMorgan Chase & Co. i RBC Capital Markets LLC przewidują, że w przyszłym roku na rynek trafi co najmniej 1 milion baryłek irańskiej ropy naftowej. W Teheranie przywódcy kraju nie mówią, jak bardzo i jak szybko mogliby zwiększyć produkcję i eksport, gdyby USA przyłącz się ponownie do paktu nuklearnego – znanego jako Wspólny kompleksowy plan działania – i zacznij znosić sankcje. Iran jest w stanie pompować około 3.8 miliona baryłek dziennie, jak wynika z danych zebranych przez Bloomberg. Produkuje tylko o połowę mniej i sama zużywa większość ropy. „Spodziewamy się, że w ciągu kilku miesięcy po wyborach Bidena na rynek trafi część irańskiej ropy” – powiedział Iman Nasseri, dyrektor zarządzający na Bliskim Wschodzie z siedzibą w Londynie. East w firmie konsultingowej FGE. „To będzie prawdziwy ból głowy dla OPEC”. Organizacja Krajów Eksportujących Ropę Naftową i sojuszniczy producenci, tacy jak Rosja, zgodzili się w kwietniu na wstrzymanie z rynku 9.7 miliona baryłek dziennie, czyli około 10% światowych dostaw. Koalicja już ponownie ocenia swój plan ograniczenia cięć produkcji w styczniu, w świetle ponownych blokad spowodowanych pandemią w Europie i gdzie indziej oraz niespodziewanego ożywienia produkcji z Libii po zawarciu rozejmu w tym rozdartym wojną kraju. Gwałtowny wzrost dostaw z Libii Iran może zniweczyć porozumienie OPEC+ w sprawie cięć i spowodować jeszcze większy spadek cen. Jednak szybki powrót Iranu na rynek, nawet jeśli Biden wygra, nie jest pewny. Porozumienie zezwalające krajowi Zatoki Perskiej na sprzedaż większej ilości ropy może poczekać do głosowania prezydenckiego w czerwcu przyszłego roku. Jeśli do władzy dotrze bardziej konserwatywny rząd, jak oczekuje wielu analityków, Teheran może zawrzeć znacznie trudniejszy układ z USA przed wyrażeniem zgody na wznowienie negocjacji w sprawie swojego programu nuklearnego. Może to przesunąć termin zniesienia jakichkolwiek sankcji.US polityka wewnętrzna może skomplikować sprawę. Nowe podejście do Iranu z pewnością spotkałoby się z opozycją w Kongresie i ze strony amerykańskiej opinii publicznej, która od czasu rewolucji islamskiej w 1979 r. postrzegała ten kraj jako wroga. Zaostrzając w tym tygodniu sankcje, Trump może utrudnić następcy udzielenie Iranowi znacznej pomocy. Jednak USA prezydent ma uprawnienia do złagodzenia sankcji w drodze rozporządzeń wykonawczych lub wydawania zwolnień zezwalających na zakup irańskiej ropy. Zniesienie sankcji może posłużyć Iranowi za słodką zachętę do powrotu do rozmów. Stany Zjednoczone w przeszłości zatwierdzał odstępstwa, a Nasseri z FGE stwierdził, że jest prawdopodobne, że Biden wprowadzi je ponownie. Biały Dom będzie musiał także odnieść się do obaw swoich sojuszników w Zatoce Perskiej. Choć administracja Bidena może zająć ostrzejsze stanowisko wobec Arabii Saudyjskiej, królestwo to jest największym producentem OPEC i głównym geopolitycznym rywalem Iranu. Jeśli więcej irańskich baryłek przełoży się na niższe ceny ropy, Saudyjczycy i inne arabskie państwa naftowe ucierpią. „Wykorzystywanie złagodzenia sankcji naftowych jako narzędzia przetargowego w 2021 r. to zły pomysł ze względu na reakcję innych regionalnych eksporterów” – powiedziała Karen Young z Amerykańskiego Instytutu Przedsiębiorczości w Waszyngtonie. Zamiast tego sugeruje, że USA zaoferować pomoc lub uwolnić irańską gotówkę przejętą na rachunkach zagranicznych. „Pewnego rodzaju ulga gospodarcza jest imperatywem i zachętą, aby doprowadzić ich do stołu negocjacyjnego” – powiedział Young. Pod rządami Trumpa coraz bardziej karne sankcje sparaliżowały irańską gospodarkę i zmniejszyły sprzedaż ropy do ułamka tego, co cztery lata temu. Trump zmienił politykę swojego poprzednika Obamy, który dołączył do innych mocarstw światowych w porozumieniu z 2015 roku, które złagodziło sankcje nałożone na Teheran w zamian za ograniczenie jego działalności nuklearnej. Po złagodzeniu sankcji Iran dodał 1 milion baryłek dziennej produkcji w jednym roku do 2.8 miliona, które już pompował. Eksport rósł szybciej, o 700,000 2016 baryłek dziennie w ciągu czterech miesięcy kończących się w kwietniu XNUMX r. Biden miałby większe szanse na osiągnięcie porozumienia niż Trump, powiedział Mohammad Ali Khatibi, były wysłannik Iranu OPEC i były urzędnik państwowego koncernu naftowego . Trump nalega, aby Teheran zaprzestał tego, co uważa za geopolityczne wtrącanie się w takich krajach jak Irak, Liban i Jemen, zanim zgodzi się na jakiekolwiek rozmowy – żądanie to Iran odrzuci. Biden wraca do JCPOA i obserwuje interesy Iranu wynikające z umowy, eksport irańskiej ropy wzrośnie” – powiedział w poniedziałek Khatibi. „Ale gdyby zdecydował się pójść drogą pana.

,

Natychmiastowa wycena

Wprowadź symbol giełdowy.

Wybierz Giełdę.

Wybierz Typ zabezpieczenia.

Proszę podaj swoje imię.

Proszę podać swoje nazwisko.

Podaj swój numer telefonu.

Podaj swój adres e-mail.

Wprowadź lub wybierz łączną liczbę posiadanych udziałów.

Wprowadź lub wybierz żądaną kwotę pożyczki, której szukasz.

Proszę wybrać Cel pożyczki.

Wybierz, czy jesteś urzędnikiem/dyrektorem.

Spółka High West Capital Partners, LLC może oferować określone informacje wyłącznie osobom będącym „Akredytowanymi inwestorami” i/lub „Kwalifikowanymi klientami”, zgodnie z definicją tych terminów w obowiązujących federalnych przepisach dotyczących papierów wartościowych. Aby zostać „Inwestorem Akredytowanym” i/lub „Klientem Kwalifikowanym”, musisz spełniać kryteria określone w JEDNEJ LUB WIĘCEJ z następujących kategorii/akapitów o numerach 1-20 poniżej.

Firma High West Capital Partners, LLC nie może udzielić Państwu żadnych informacji dotyczących swoich programów pożyczkowych ani produktów inwestycyjnych, jeśli nie spełnicie Państwo jednego lub więcej z poniższych kryteriów. Ponadto obcokrajowcy, którzy mogą być zwolnieni z obowiązku kwalifikowania się jako inwestor akredytowany w USA, w dalszym ciągu muszą spełniać ustalone kryteria, zgodnie z wewnętrznymi zasadami udzielania pożyczek High West Capital Partners, LLC. High West Capital Partners, LLC nie będzie udzielać informacji ani udzielać pożyczek żadnej osobie i/lub podmiotowi, który nie spełnia jednego lub więcej z następujących kryteriów:

1) Osoba fizyczna o wartości netto przekraczającej 1.0 miliona dolarów. Osoba fizyczna (nie podmiot), której majątek netto lub wspólny majątek netto z małżonkiem w momencie zakupu przekracza 1,000,000 XNUMX XNUMX USD. (Przy obliczaniu wartości netto możesz uwzględnić swój kapitał własny w majątku osobistym i nieruchomościach, w tym główne miejsce zamieszkania, środki pieniężne, inwestycje krótkoterminowe, akcje i papiery wartościowe. Uwzględnienie kapitału własnego w majątku osobistym i nieruchomościach powinno opierać się na godziwej wartość rynkowa takiej nieruchomości pomniejszona o dług zabezpieczony taką nieruchomością.)

2) Osoba fizyczna posiadająca roczny dochód wynoszący 200,000 200,000 USD. Osoba fizyczna (nie podmiot), która osiągnęła indywidualny dochód przekraczający XNUMX XNUMX USD w każdym z poprzednich dwóch lat kalendarzowych i ma uzasadnione oczekiwania, że ​​osiągnie ten sam poziom dochodów w roku bieżącym.

3) Osoba fizyczna posiadająca łączny dochód roczny wynoszący 300,000 300,000 USD. Osoba fizyczna (niebędąca osobą prawną), która w każdym z poprzednich dwóch lat kalendarzowych osiągnęła wspólny dochód ze swoim małżonkiem w wysokości przekraczającej XNUMX XNUMX USD i ma uzasadnione oczekiwania, że ​​osiągnie ten sam poziom dochodów w roku bieżącym.

4) Korporacje lub spółki osobowe. Korporacja, spółka osobowa lub podobny podmiot, który posiada aktywa o wartości przekraczającej 5 milionów dolarów i nie został utworzony w konkretnym celu nabycia udziałów w korporacji lub spółce osobowej.

5) Odwołalne zaufanie. Trust, który może zostać odwołany przez jego fundatorów i którego każdy z fundatorów jest Akredytowanym Inwestorem zgodnie z definicją zawartą w jednej lub większej liczbie pozostałych kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

6) Nieodwołalne zaufanie. Fundusz powierniczy (inny niż plan ERISA), który (a) nie może zostać odwołany przez jego fundatorów, (b) posiada aktywa o wartości przekraczającej 5 milionów dolarów, (c) nie został utworzony w konkretnym celu nabycia udziałów oraz (d ) jest kierowany przez osobę posiadającą taką wiedzę i doświadczenie w sprawach finansowych i biznesowych, że osoba ta jest w stanie ocenić zasadność i ryzyko inwestycji w Trust.

7) IRA lub podobny plan świadczeń. Program świadczeń IRA, Keogh lub podobny program świadczeń obejmujący tylko jedną osobę fizyczną będącą Inwestorem Akredytowanym zgodnie z definicją zawartą w jednej lub większej liczbie pozostałych kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

8) Konto w Programie Świadczeń Pracowniczych Kierowanych przez Uczestnika. Program świadczeń pracowniczych kierowany do uczestnika, inwestujący pod kierunkiem i na rachunek uczestnika będącego inwestorem akredytowanym, zgodnie z definicją tego terminu w jednej lub większej liczbie pozostałych kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

9) Inny Plan ERISA. Program świadczeń pracowniczych w rozumieniu tytułu I ustawy ERISA, inny niż program kierowany do uczestników, o sumie aktywów przekraczającej 5 mln USD lub w przypadku którego decyzje inwestycyjne (w tym decyzja o zakupie odsetek) podejmowane są przez bank zarejestrowany doradca inwestycyjny, kasa oszczędnościowo-pożyczkowa lub firma ubezpieczeniowa.

10) Rządowy Program Świadczeń. Plan ustanowiony i utrzymywany przez stan, gminę lub jakąkolwiek agencję stanu lub gminy na rzecz swoich pracowników, którego łączne aktywa przekraczają 5 milionów dolarów.

11) Podmiot non-profit. Organizacja opisana w artykule 501(c)(3) Kodeksu podatkowego, z późniejszymi zmianami, posiadająca aktywa ogółem przekraczające 5 milionów dolarów (w tym fundusze na życie, renty i dożywotnie), jak wynika z najnowszego zbadanego sprawozdania finansowego organizacji .

12) Bank w rozumieniu art. 3 lit. a) pkt 2 Ustawy o papierach wartościowych (działający na własny rachunek lub w charakterze powiernika).

13) Stowarzyszenie oszczędnościowo-pożyczkowe lub podobna instytucja w rozumieniu art. 3 lit. a) pkt 5 lit. A) Ustawy o papierach wartościowych (niezależnie od tego, czy działa na własny rachunek, czy w charakterze powiernika).

14) Makler-dealer zarejestrowany na podstawie ustawy o giełdzie.

15) Zakład ubezpieczeń w rozumieniu art. 2 pkt 13 ustawy o papierach wartościowych.

16) „Spółka rozwoju biznesu” w rozumieniu art. 2 lit. a) pkt 48 ustawy o spółkach inwestycyjnych.

17) Spółka inwestycyjna dla małych firm posiadająca licencję zgodnie z sekcją 301 (c) lub (d) ustawy o inwestycjach małych przedsiębiorstw z 1958 r.

18) „Prywatna spółka zajmująca się rozwojem biznesu” w rozumieniu art. 202(a)(22) Ustawy o doradcach.

19) Dyrektor wykonawczy lub dyrektor. Osoba fizyczna będąca członkiem zarządu, dyrektorem lub komplementariuszem Spółki lub Komplementariusza i będąca Inwestorem Akredytowanym zgodnie z definicją tego terminu w jednej lub większej liczbie kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

20) Podmiot będący w całości własnością Akredytowanych Inwestorów. Korporacja, spółka osobowa, prywatna spółka inwestycyjna lub podobny podmiot, którego każdy właściciel kapitału jest osobą fizyczną będącą Inwestorem Akredytowanym, zgodnie z definicją tego terminu w jednej lub większej liczbie kategorii/akapitów wymienionych w niniejszym dokumencie.

Przeczytaj powyższą informację i zaznacz poniższe pole, aby kontynuować.

Singapur

+ 65 3105 1295

Tajwan

Już wkrótce!

Hongkong

R91, III piętro,
Wieża Eton, aleja Hysan 8.
Causeway Bay, Hongkong
+ 852 3002 4462