(Bloomberg) — Firma Rolls-Royce Holdings Plc przedstawiła długo oczekiwany plan finansowy, którego celem jest pozyskanie do 5 miliardów funtów (6.5 miliarda dolarów) świeżego kapitału w celu wzmocnienia Wielkiej Brytanii producent silników odrzutowych przeciwko historycznemu pogorszeniu koniunktury w przemyśle lotniczym, które ma jeszcze wiele lat. Londyńska firma pozyska dotychczasowych akcjonariuszy za 2 miliardy funtów w ramach emisji praw poboru i stara się pożyczyć kolejne 3 miliardy funtów w postaci obligacji i pożyczek, – napisano w czwartkowym oświadczeniu. Akcje Rolls-Royce'a spadły aż o 11%, przedłużając trwający miesiąc spadek, podczas gdy obligacje euro podskoczyły najbardziej od czasu ich emisji. Finansowanie ma na celu zapewnienie Rolls-Royce'owi przetrwania do 2022 r., kiedy to spółka spodziewa się wznowić dostarczanie silnych środków pieniężnych Pokolenie. Dyrektor naczelny Warren East, który od miesięcy pracował nad planem, starał się uspokoić inwestorów, że to wystarczy, i dać firmie wytchnienie do sprzedaży aktywów z silniejszej pozycji w związku ze zmianą pozycji i skupieniem się bardziej na obronności i zrównoważonym napędzie samolotów „To prawdopodobnie najtrudniejszy okres, przed jakim stanął światowy sektor lotniczy w czasie pokoju” – powiedział East podczas telekonferencji. „Bezprecedensowe czasy wymagają bezprecedensowych działań”. Rolls-Royce poniósł jedną z największych ofiar w branży mocno dotkniętej kryzysem związanym z koronawirusem, który gwałtownie ograniczył rynek podróży długodystansowych. To zaszkodzi popytowi na samoloty szerokokadłubowe korzystające z turbin tej firmy, jednocześnie uziemiając część istniejącej floty, która zapewnia istotne przychody z konserwacji. Od godziny 9.7:117.35 akcje Rolls-Royce'a spadły o 10%, do 27 pensów w Londynie. W tym roku spadły o 83%. Miesiące rozmów Spekulacje na temat planów finansowych spółki toczyły się od miesięcy, a spadek cen akcji przyspieszył od początku lipca, kiedy Bloomberg poinformował, że East rozważa podniesienie kapitału. Rozmowy w sprawie przyciągnięcia funduszy państwowych zostały nagle przerwane po tym, jak akcjonariusze sprzeciwili się rozwodnieniu. W czwartek East stanął przed pytaniami, dlaczego spółka nie podjęła działań wcześniej. Powiedział, że teraz jest „właściwy moment”, ponieważ firma poczyniła postępy w realizacji szerszych planów restrukturyzacyjnych. „Ważne jest, abyśmy nie zabiegali o rynki kapitałowe bez wprowadzenia środków samopomocy” – powiedział. „Nie moglibyśmy prosić naszych akcjonariuszy, aby wzięli na siebie cały ciężar”. Analityk Jefferies International, Sandy Morris, stwierdziła w notatce, że inwestorzy na ogół skupiali się na najgorszych wynikach dla Rolls, ale wieloelementowe refinansowanie stanowi „holistyczny pakiet” Plany finansowania: Emisja akcji 10 za trzy prawa poboru, która będzie objęta 41.4% dyskontem w stosunku do środowej ceny zamknięcia, została w pełni zabezpieczona. W najbliższej przyszłości odbędzie się oferta obligacji o wartości 1 miliarda funtów, pod warunkiem zakończenia oferty akcji Rolls podał, że ma również zobowiązania dotyczące dwuletniej pożyczki w wysokości 1 miliarda funtów. Firma Export Finance wyraziła poparcie dla przedłużenia swojej 80% gwarancji w celu wsparcia zwiększenia istniejącej pożyczki o 1 miliard funtów, pod warunkiem zrealizowania oferty praw. Według zebranych danych zbiórka funduszy zwiększyłaby wartość pożyczek Rolls-Royce’a do prawie 16 miliardów funtów przez Bloomberg i komunikaty firmy.Przeczytaj: Stos zadłużenia Rolls-Royce'a gwałtownie rośnie do prawie 20 miliardów dolarów Pakiet opiera się na najgorszych prognozach, według których druga fala wirusa koronaawirusa doprowadzi do wolniejszego ożywienia gospodarczego, powiedział East. Finansowanie powinno „położyć kres wszelkim kwestiom związanym z płynnością” w czasie kryzysu, stwierdził, dodając, że Rolls-Royce nie ma żadnych planów ubiegania się o pomoc finansową w Wielkiej Brytanii rząd, właściciel tak zwanej złotej akcji. Uphill Road Wczesne informacje wskazują, że czas pracy silników we wrześniu nie był „najgorszy” – stwierdził East. Nadal widzi wzrost na rynku silników szerokokadłubowych, chociaż sytuacja na rynku poprawi się dopiero w 2025 r. Dyrektor generalny w dalszym ciągu stawia sobie za cel „skokową zmianę” wyników w branży lotnictwa cywilnego, a cel ten umykał mu, odkąd objął stery w 2015 roku. Tuż przed atakiem wirusa firma Rolls-Royce wyraziła optymizm, że zaczyna zmieniać stronę w kwestii problemów z jakością silników, które zniweczyły zyski i popsuły relacje z klientami. Nawet w obliczu kryzysu firma stoi przed trudną drogą. Inwestycje w nowe samoloty prawdopodobnie pozostaną ograniczone, a ożywienie w transporcie lotniczym prawdopodobnie skupi się na krótszych podróżach mniejszymi samolotami – na rynku, na którym Rolls-Royce nie konkuruje. Konieczne będą również znaczne inwestycje, aby przygotować się na nowe technologie, ponieważ przemysł lotniczy poszukuje bardziej zrównoważonych źródeł energii. „Uważamy, że długoterminowe perspektywy pozostają dobre” – stwierdził East.
(Bloomberg) — Firma Rolls-Royce Holdings Plc przedstawiła długo oczekiwany plan finansowy, którego celem jest pozyskanie do 5 miliardów funtów (6.5 miliarda dolarów) świeżego kapitału w celu wzmocnienia Wielkiej Brytanii producent silników odrzutowych przeciwko historycznemu pogorszeniu koniunktury w przemyśle lotniczym, które ma jeszcze wiele lat. Londyńska firma pozyska dotychczasowych akcjonariuszy za 2 miliardy funtów w ramach emisji praw poboru i stara się pożyczyć kolejne 3 miliardy funtów w postaci obligacji i pożyczek, – napisano w czwartkowym oświadczeniu. Akcje Rolls-Royce'a spadły aż o 11%, przedłużając trwający miesiąc spadek, podczas gdy obligacje euro podskoczyły najbardziej od czasu ich emisji. Finansowanie ma na celu zapewnienie Rolls-Royce'owi przetrwania do 2022 r., kiedy to spółka spodziewa się wznowić dostarczanie silnych środków pieniężnych Pokolenie. Dyrektor naczelny Warren East, który od miesięcy pracował nad planem, starał się uspokoić inwestorów, że to wystarczy, i dać firmie wytchnienie do sprzedaży aktywów z silniejszej pozycji w związku ze zmianą pozycji i skupieniem się bardziej na obronności i zrównoważonym napędzie samolotów „To prawdopodobnie najtrudniejszy okres, przed jakim stanął światowy sektor lotniczy w czasie pokoju” – powiedział East podczas telekonferencji. „Bezprecedensowe czasy wymagają bezprecedensowych działań”. Rolls-Royce poniósł jedną z największych ofiar w branży mocno dotkniętej kryzysem związanym z koronawirusem, który gwałtownie ograniczył rynek podróży długodystansowych. To zaszkodzi popytowi na samoloty szerokokadłubowe korzystające z turbin tej firmy, jednocześnie uziemiając część istniejącej floty, która zapewnia istotne przychody z konserwacji. Od godziny 9.7:117.35 akcje Rolls-Royce'a spadły o 10%, do 27 pensów w Londynie. W tym roku spadły o 83%. Miesiące rozmów Spekulacje na temat planów finansowych spółki toczyły się od miesięcy, a spadek cen akcji przyspieszył od początku lipca, kiedy Bloomberg poinformował, że East rozważa podniesienie kapitału. Rozmowy w sprawie przyciągnięcia funduszy państwowych zostały nagle przerwane po tym, jak akcjonariusze sprzeciwili się rozwodnieniu. W czwartek East stanął przed pytaniami, dlaczego spółka nie podjęła działań wcześniej. Powiedział, że teraz jest „właściwy moment”, ponieważ firma poczyniła postępy w realizacji szerszych planów restrukturyzacyjnych. „Ważne jest, abyśmy nie zabiegali o rynki kapitałowe bez wprowadzenia środków samopomocy” – powiedział. „Nie moglibyśmy prosić naszych akcjonariuszy, aby wzięli na siebie cały ciężar”. Analityk Jefferies International, Sandy Morris, stwierdziła w notatce, że inwestorzy na ogół skupiali się na najgorszych wynikach dla Rolls, ale wieloelementowe refinansowanie stanowi „holistyczny pakiet” Plany finansowania: Emisja akcji 10 za trzy prawa poboru, która będzie objęta 41.4% dyskontem w stosunku do środowej ceny zamknięcia, została w pełni zabezpieczona. W najbliższej przyszłości odbędzie się oferta obligacji o wartości 1 miliarda funtów, pod warunkiem zakończenia oferty akcji Rolls podał, że ma również zobowiązania dotyczące dwuletniej pożyczki w wysokości 1 miliarda funtów. Firma Export Finance wyraziła poparcie dla przedłużenia swojej 80% gwarancji w celu wsparcia zwiększenia istniejącej pożyczki o 1 miliard funtów, pod warunkiem zrealizowania oferty praw. Według zebranych danych zbiórka funduszy zwiększyłaby wartość pożyczek Rolls-Royce’a do prawie 16 miliardów funtów przez Bloomberg i komunikaty firmy.Przeczytaj: Stos zadłużenia Rolls-Royce'a gwałtownie rośnie do prawie 20 miliardów dolarów Pakiet opiera się na najgorszych prognozach, według których druga fala wirusa koronaawirusa doprowadzi do wolniejszego ożywienia gospodarczego, powiedział East. Finansowanie powinno „położyć kres wszelkim kwestiom związanym z płynnością” w czasie kryzysu, stwierdził, dodając, że Rolls-Royce nie ma żadnych planów ubiegania się o pomoc finansową w Wielkiej Brytanii rząd, właściciel tak zwanej złotej akcji. Uphill Road Wczesne informacje wskazują, że czas pracy silników we wrześniu nie był „najgorszy” – stwierdził East. Nadal widzi wzrost na rynku silników szerokokadłubowych, chociaż sytuacja na rynku poprawi się dopiero w 2025 r. Dyrektor generalny w dalszym ciągu stawia sobie za cel „skokową zmianę” wyników w branży lotnictwa cywilnego, a cel ten umykał mu, odkąd objął stery w 2015 roku. Tuż przed atakiem wirusa firma Rolls-Royce wyraziła optymizm, że zaczyna zmieniać stronę w kwestii problemów z jakością silników, które zniweczyły zyski i popsuły relacje z klientami. Nawet w obliczu kryzysu firma stoi przed trudną drogą. Inwestycje w nowe samoloty prawdopodobnie pozostaną ograniczone, a ożywienie w transporcie lotniczym prawdopodobnie skupi się na krótszych podróżach mniejszymi samolotami – na rynku, na którym Rolls-Royce nie konkuruje. Konieczne będą również znaczne inwestycje, aby przygotować się na nowe technologie, ponieważ przemysł lotniczy poszukuje bardziej zrównoważonych źródeł energii. „Uważamy, że długoterminowe perspektywy pozostają dobre” – stwierdził East.
,