(Bloomberg) — Przychody Tencent Holdings Ltd. wzrosły lepiej niż oczekiwano o 29% w związku z boomem na gry w branży gier w czasach pandemii, który utrzymywał się pomimo pogorszenia koniunktury gospodarczej. Sprzedaż wzrosła do 125.45 miliarda juanów (18.9 miliarda dolarów) w trzech miesięcy zakończonych we wrześniu, w porównaniu ze średnią prognozą wynoszącą 123.8 miliarda juanów. Największa na świecie firma zajmująca się grami odnotowała dochód netto w wysokości 38.5 miliarda juanów, przekraczając prognozy na poziomie 30.3 miliarda juanów po tym, jak odnotowała zysk w wysokości 11.6 miliarda juanów w wyniku rosnących wycen swoich udziałów w technologiach. Udziały w głównym akcjonariuszu Naspers Ltd. a jej jednostka Prosus NV wzrosła o około 4%. Dobre wyniki powinny uspokoić inwestorów starających się ocenić skutki najszerszej jak dotąd próby Pekinu powstrzymania gigantycznego sektora internetowego w kraju. Chińskie organy regulacyjne przedstawiły we wtorek szczegółowe wytyczne mające na celu ograniczenie praktyk monopolistycznych wśród platform cyfrowych zaledwie tydzień po tym, jak nowe ograniczenia w zakresie pożyczek cyfrowych spowodowały szokowe zawieszenie pierwszej oferty publicznej Ant Group Co. o wartości 35 miliardów dolarów. Akcje własne Tencenta wzrosły w czwartek o 4.7%, częściowe odbicie po wyprzedaży o wartości 290 miliardów dolarów wśród chińskich tytanów technologicznych pod przewodnictwem Alibaba Group Holding Ltd. Główna działalność operatora WeChat, czyli gry wideo, jest postrzegana jako mniej podatna na potencjalne ataki w porównaniu z jego odpowiednikami z branży e-commerce i fintech. „Gry znacznie przekroczyły oczekiwania. Jest to ważne, ponieważ jest to najbardziej dochodowa część działalności Tencent” – powiedział analityk Daiwa Capital Markets, John Choi. Co mówi Bloomberg Intelligence 61% wzrost sprzedaży gier mobilnych Tencent w trzecim kwartale dobrze wróży dalszemu wzrostowi segmentu, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego solidny kolejka nowych tytułów. Segment reklamy medialnej firmy dotknięty pandemią może wkrótce się odwrócić, a spadek w trzecim kwartale o 3% będzie mniejszy niż dwucyfrowe spadki z poprzednich czterech kwartałów. – Analitycy Vey-Sern Ling i Tiffany TamKliknij tutaj, aby zobaczyć badanie.Kliknij tutaj, aby zobaczyć blog na żywo na temat zarobków Tencent. W czwartek kadra kierownicza zorganizuje telekonferencję, aby omówić zyski i poprawić postrzeganie Tencent nie jest na tej samej łodzi, co gigant z branży fintech Ant, spółka stowarzyszona z Alibaba zmuszona odwołać największy rynek na świecie debiut. Działalność fintechowa Tencenta – wyceniana na od 200 miliardów dolarów do 300 miliardów dolarów przed wykolejeniem IPO Ant – stała się jednym z najszybciej rozwijających się działów. Razem z przetwarzaniem w chmurze segment fintech i usług biznesowych wygenerował w 15 roku prawie 2019 miliardów dolarów, czyli jedną czwartą całkowitych przychodów. Większość tej kwoty pochodzi z płatności komercyjnych realizowanych za pośrednictwem superaplikacji WeChat, w której miliard Chińczyków rozmawia, robi zakupy i dzieli się taksówkami. „W obliczu wyzwań związanych ze zdrowiem publicznym oraz wyzwaniami makroekonomicznymi i geopolitycznymi będziemy starać się bardziej skoncentrować, wprowadzajmy innowacje i współpracuj z naszymi partnerami” – podała firma w swoim wypełnieniu. Przychody z podstawowej działalności Tencent związanej z grami i rozrywką również przekroczyły oczekiwania, co sugeruje, że odrodzenie się Internetu podczas Covid-19 nadal ma nogi. Dział usług o wartości dodanej – obejmujący gry – odnotował lepszy niż oczekiwano wzrost przychodów o 38% do 69.8 miliarda juanów. Przychody z gier online wzrosły o 45%, najszybciej od 2017 r., podczas gdy przychody z sieci społecznościowych wzrosły o 29% po konsolidacji giganta zajmującego się streamingiem gier, Huya Inc. Dzieje się tak pomimo tego, że wydatki na gry na całym świecie wykazują oznaki maksymalnego wzrostu. Tencent odpiera także zaostrzającą się konkurencję ze strony właściciela TikToka, ByteDance Ltd. oraz zmaganie się z globalną niepewnością makroekonomiczną, która w dalszym ciągu negatywnie wpływa na reklamę. Sprzedaż reklam rosła szybciej we wrześniu dzięki premierom dużych seriali internetowych i nowym boksom reklamowym WeChat. Po wyłączeniu jednorazowego zysku zysk netto spadłby zgodnie z szacunkami lub poniżej szacunków. Tencent był głównym beneficjentem wrześniowego rajdu technologicznego, biorąc pod uwagę jego własność kilku największych na świecie graczy technologicznych z JD.com Inc. i Meituan do producenta pojazdów elektrycznych NIO Inc. i internetowa platforma nieruchomości KE Holdings Inc.Co mówi Bloomberg Intelligence. Naszym zdaniem rozwój gier mobilnych może w dalszym ciągu spowalniać w czwartym kwartale i w 4 r., ponieważ wzrost zaangażowania i wydatków wynikający z dystansu społecznego, który osiągnął szczyt w drugim kwartale i nieznacznie osłabł w trzecim kwartale, utrzymuje się zanika. Stany Zjednoczone ekspansja może przewodzić na rynku światowym, podczas gdy Chiny pozostają w tyle w związku z wysokim nasyceniem rynku i trudnymi danymi porównywalnymi z poprzedniego roku. – Matthew Kanterman i Vey-Sern Ling, analitycyKliknij tutaj, aby zapoznać się z badaniem. Przeczytaj więcej: Tencent gotowy do przedstawienia sprawy, może zwyciężyć Chiny StormTencent ma sporządził listę nowych tytułów na przyszły rok, aby uzupełnić plan, który obecnie koncentruje się wokół starzejących się marek Peacekeeper Elite i Honor of Kings. W październiku jednostka Riot Games rozpoczęła testowanie długo oczekiwanej wersji mobilnej League of Legends w Azji. Kolejny potencjalny hit, Mobile Dungeon&Fighter, został opóźniony od sierpnia, podczas gdy programiści wdrażają system przeciwdziałający uzależnieniom wymagany przez chińskie prawo. „Czas premiery flagowej gry „DnF” nie został jeszcze ustalony, ale wierzymy, że nowe gry Czwarty kwartał powinien zwiększyć przychody” – napisali przed wynikami analitycy Bocom pod przewodnictwem Connie Gu.
(Bloomberg) — Przychody Tencent Holdings Ltd. wzrosły lepiej niż oczekiwano o 29% w związku z boomem na gry w branży gier w czasach pandemii, który utrzymywał się pomimo pogorszenia koniunktury gospodarczej. Sprzedaż wzrosła do 125.45 miliarda juanów (18.9 miliarda dolarów) w trzech miesięcy zakończonych we wrześniu, w porównaniu ze średnią prognozą wynoszącą 123.8 miliarda juanów. Największa na świecie firma zajmująca się grami odnotowała dochód netto w wysokości 38.5 miliarda juanów, przekraczając prognozy na poziomie 30.3 miliarda juanów po tym, jak odnotowała zysk w wysokości 11.6 miliarda juanów w wyniku rosnących wycen swoich udziałów w technologiach. Udziały w głównym akcjonariuszu Naspers Ltd. a jej jednostka Prosus NV wzrosła o około 4%. Dobre wyniki powinny uspokoić inwestorów starających się ocenić skutki najszerszej jak dotąd próby Pekinu powstrzymania gigantycznego sektora internetowego w kraju. Chińskie organy regulacyjne przedstawiły we wtorek szczegółowe wytyczne mające na celu ograniczenie praktyk monopolistycznych wśród platform cyfrowych zaledwie tydzień po tym, jak nowe ograniczenia w zakresie pożyczek cyfrowych spowodowały szokowe zawieszenie pierwszej oferty publicznej Ant Group Co. o wartości 35 miliardów dolarów. Akcje własne Tencenta wzrosły w czwartek o 4.7%, częściowe odbicie po wyprzedaży o wartości 290 miliardów dolarów wśród chińskich tytanów technologicznych pod przewodnictwem Alibaba Group Holding Ltd. Główna działalność operatora WeChat, czyli gry wideo, jest postrzegana jako mniej podatna na potencjalne ataki w porównaniu z jego odpowiednikami z branży e-commerce i fintech. „Gry znacznie przekroczyły oczekiwania. Jest to ważne, ponieważ jest to najbardziej dochodowa część działalności Tencent” – powiedział analityk Daiwa Capital Markets, John Choi. Co mówi Bloomberg Intelligence 61% wzrost sprzedaży gier mobilnych Tencent w trzecim kwartale dobrze wróży dalszemu wzrostowi segmentu, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego solidny kolejka nowych tytułów. Segment reklamy medialnej firmy dotknięty pandemią może wkrótce się odwrócić, a spadek w trzecim kwartale o 3% będzie mniejszy niż dwucyfrowe spadki z poprzednich czterech kwartałów. – Analitycy Vey-Sern Ling i Tiffany TamKliknij tutaj, aby zobaczyć badanie.Kliknij tutaj, aby zobaczyć blog na żywo na temat zarobków Tencent. W czwartek kadra kierownicza zorganizuje telekonferencję, aby omówić zyski i poprawić postrzeganie Tencent nie jest na tej samej łodzi, co gigant z branży fintech Ant, spółka stowarzyszona z Alibaba zmuszona odwołać największy rynek na świecie debiut. Działalność fintechowa Tencenta – wyceniana na od 200 miliardów dolarów do 300 miliardów dolarów przed wykolejeniem IPO Ant – stała się jednym z najszybciej rozwijających się działów. Razem z przetwarzaniem w chmurze segment fintech i usług biznesowych wygenerował w 15 roku prawie 2019 miliardów dolarów, czyli jedną czwartą całkowitych przychodów. Większość tej kwoty pochodzi z płatności komercyjnych realizowanych za pośrednictwem superaplikacji WeChat, w której miliard Chińczyków rozmawia, robi zakupy i dzieli się taksówkami. „W obliczu wyzwań związanych ze zdrowiem publicznym oraz wyzwaniami makroekonomicznymi i geopolitycznymi będziemy starać się bardziej skoncentrować, wprowadzajmy innowacje i współpracuj z naszymi partnerami” – podała firma w swoim wypełnieniu. Przychody z podstawowej działalności Tencent związanej z grami i rozrywką również przekroczyły oczekiwania, co sugeruje, że odrodzenie się Internetu podczas Covid-19 nadal ma nogi. Dział usług o wartości dodanej – obejmujący gry – odnotował lepszy niż oczekiwano wzrost przychodów o 38% do 69.8 miliarda juanów. Przychody z gier online wzrosły o 45%, najszybciej od 2017 r., podczas gdy przychody z sieci społecznościowych wzrosły o 29% po konsolidacji giganta zajmującego się streamingiem gier, Huya Inc. Dzieje się tak pomimo tego, że wydatki na gry na całym świecie wykazują oznaki maksymalnego wzrostu. Tencent odpiera także zaostrzającą się konkurencję ze strony właściciela TikToka, ByteDance Ltd. oraz zmaganie się z globalną niepewnością makroekonomiczną, która w dalszym ciągu negatywnie wpływa na reklamę. Sprzedaż reklam rosła szybciej we wrześniu dzięki premierom dużych seriali internetowych i nowym boksom reklamowym WeChat. Po wyłączeniu jednorazowego zysku zysk netto spadłby zgodnie z szacunkami lub poniżej szacunków. Tencent był głównym beneficjentem wrześniowego rajdu technologicznego, biorąc pod uwagę jego własność kilku największych na świecie graczy technologicznych z JD.com Inc. i Meituan do producenta pojazdów elektrycznych NIO Inc. i internetowa platforma nieruchomości KE Holdings Inc.Co mówi Bloomberg Intelligence. Naszym zdaniem rozwój gier mobilnych może w dalszym ciągu spowalniać w czwartym kwartale i w 4 r., ponieważ wzrost zaangażowania i wydatków wynikający z dystansu społecznego, który osiągnął szczyt w drugim kwartale i nieznacznie osłabł w trzecim kwartale, utrzymuje się zanika. Stany Zjednoczone ekspansja może przewodzić na rynku światowym, podczas gdy Chiny pozostają w tyle w związku z wysokim nasyceniem rynku i trudnymi danymi porównywalnymi z poprzedniego roku. – Matthew Kanterman i Vey-Sern Ling, analitycyKliknij tutaj, aby zapoznać się z badaniem. Przeczytaj więcej: Tencent gotowy do przedstawienia sprawy, może zwyciężyć Chiny StormTencent ma sporządził listę nowych tytułów na przyszły rok, aby uzupełnić plan, który obecnie koncentruje się wokół starzejących się marek Peacekeeper Elite i Honor of Kings. W październiku jednostka Riot Games rozpoczęła testowanie długo oczekiwanej wersji mobilnej League of Legends w Azji. Kolejny potencjalny hit, Mobile Dungeon&Fighter, został opóźniony od sierpnia, podczas gdy programiści wdrażają system przeciwdziałający uzależnieniom wymagany przez chińskie prawo. „Czas premiery flagowej gry „DnF” nie został jeszcze ustalony, ale wierzymy, że nowe gry Czwarty kwartał powinien zwiększyć przychody” – napisali przed wynikami analitycy Bocom pod przewodnictwem Connie Gu.
,