(Bloomberg) — Według osób posiadających wiedzę na ten temat spółka Wells Fargo & Co. rozważa sprzedaż jednostki oferującej karty kredytowe marki sklepu, ponieważ bank będzie wybierał firmy, które chce zachować lub wydzielić w ramach szeroko zakrojonej zmiany strategicznej. Jednostka oferująca tak- zwane kartami marki własnej i porozumienia dotyczące finansowania punktów sprzedaży ze sprzedawcami detalicznymi, dzięki którym kupujący mogą kupować towary takie jak biżuteria, sprzęt AGD i meble na kredyt. Bank zaczął kontaktować się bezpośrednio z potencjalnymi oferentami, twierdzą ludzie, prosząc o zachowanie anonimowości ze względu na prywatny charakter rozmów. Dyrektor generalny Charlie Scharf, który przejął stery w zeszłym roku, przygląda się działaniom banku z siedzibą w San Francisco. Firma zaczęła oceniać zainteresowanie oferentów różnymi przedsiębiorstwami, a w ostatnich tygodniach rozpoczęły się rozmowy na temat potencjalnej sprzedaży podmiotu zarządzającego aktywami o wartości 607 miliardów dolarów, korporacyjnej jednostki powierniczej i portfela kredytów studenckich o wartości 10 miliardów dolarów. Wzrosły wydatki na rynku kart marek własnych. do około 191 miliardów dolarów w zeszłym roku, ale Wells Fargo nie znajduje się wśród pięciu największych firm w tym kraju i nie jest jasne, ile warta jest jego jednostka finansująca handel detaliczny. Bank nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie sprzedaży i nadal może zdecydować się na jej utrzymanie – twierdzą ludzie. Rzecznik spółki odmówił komentarza w sprawie poufnych obrad. Sprzedaż jednostki oznaczałaby dla banku zmianę sprzed pół dekady. Na konferencji inwestorskiej w 2014 r. ówczesny dyrektor finansowy John Shrewsberry powiedział, że firma zamierza dalej rozwijać swój portfel marek własnych. Jednak firma nigdy nie zniwelowała dystansu do gigantów marek własnych, takich jak Synchrony Financial, Citigroup Inc. i Capital One Financial Corp. Choć Synchrony kontroluje około 40% rynku kart marek własnych, Wells Fargo ma według niego stosunkowo niewielki udział Raport Nilsona, publikacja branżowa. Szacuje, że udział Wells Fargo w wydatkach na karty marek własnych spadł nieznacznie do 5.75% w 2019 r., podczas gdy udział banku w pożyczkach spadł o dziewięć punktów bazowych do 3.63%. Scharf przygotowuje się do przedstawienia swojej wizji odwrócenia się po latach od zmartwionego pożyczkodawcy skandalów. Obiecał prostszą strukturę, która skupia się na kluczowych jednostkach, mówiąc analitykom w zeszłym miesiącu, że firma „w dalszym ciągu będzie wycofywać się z niektórych obszarów, które nie są kluczowe dla amerykańskiej franczyzy bankowej”. Więcej takich artykułów można znaleźć na stronie Bloomberg.comSubskrybuj teraz, aby wyprzedzić konkurencję dzięki najbardziej zaufanemu źródłu wiadomości biznesowych.©2020 Bloomberg LP,
(Bloomberg) — Według osób posiadających wiedzę na ten temat spółka Wells Fargo & Co. rozważa sprzedaż jednostki oferującej karty kredytowe marki sklepu, ponieważ bank będzie wybierał firmy, które chce zachować lub wydzielić w ramach szeroko zakrojonej zmiany strategicznej. Jednostka oferująca tak- zwane kartami marki własnej i porozumienia dotyczące finansowania punktów sprzedaży ze sprzedawcami detalicznymi, dzięki którym kupujący mogą kupować towary takie jak biżuteria, sprzęt AGD i meble na kredyt. Bank zaczął kontaktować się bezpośrednio z potencjalnymi oferentami, twierdzą ludzie, prosząc o zachowanie anonimowości ze względu na prywatny charakter rozmów. Dyrektor generalny Charlie Scharf, który przejął stery w zeszłym roku, przygląda się działaniom banku z siedzibą w San Francisco. Firma zaczęła oceniać zainteresowanie oferentów różnymi przedsiębiorstwami, a w ostatnich tygodniach rozpoczęły się rozmowy na temat potencjalnej sprzedaży podmiotu zarządzającego aktywami o wartości 607 miliardów dolarów, korporacyjnej jednostki powierniczej i portfela kredytów studenckich o wartości 10 miliardów dolarów. Wzrosły wydatki na rynku kart marek własnych. do około 191 miliardów dolarów w zeszłym roku, ale Wells Fargo nie znajduje się wśród pięciu największych firm w tym kraju i nie jest jasne, ile warta jest jego jednostka finansująca handel detaliczny. Bank nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie sprzedaży i nadal może zdecydować się na jej utrzymanie – twierdzą ludzie. Rzecznik spółki odmówił komentarza w sprawie poufnych rozmów. Sprzedaż jednostki oznaczałaby dla banku zmianę sprzed pół dekady. Na konferencji inwestorskiej w 2014 r. ówczesny dyrektor finansowy John Shrewsberry powiedział, że firma zamierza dalej rozwijać swój portfel marek własnych. Jednak firma nigdy nie zniwelowała dystansu do gigantów marek własnych, takich jak Synchrony Financial, Citigroup Inc. i Capital One Financial Corp. Choć Synchrony kontroluje około 40% rynku kart marek własnych, Wells Fargo ma według niego stosunkowo niewielki udział Raport Nilsona, publikacja branżowa. Szacuje, że udział Wells Fargo w wydatkach na karty marek własnych spadł w 5.75 r. nieznacznie do 2019%, podczas gdy udział banku w zadłużeniu spadł o dziewięć punktów bazowych do 3.63%. Scharf przygotowuje się do przedstawienia swojej wizji odwrócenia się po latach od trudnego pożyczkodawcy skandalów. Obiecał prostszą strukturę, która skupia się na kluczowych jednostkach, mówiąc analitykom w zeszłym miesiącu, że firma „nadal będzie wycofywać się z niektórych obszarów, które nie są kluczowe dla amerykańskiej franczyzy bankowej”. Więcej takich artykułów można znaleźć na stronie Bloomberg.comSubskrybuj teraz, aby pozostać w czołówce dzięki najbardziej zaufanemu źródłu wiadomości biznesowych.©2020 Bloomberg LP
,