(Bloomberg) – Potencjalne ograniczenia administracji Trumpa nałożone na dwóch chińskich gigantów płatniczych odbiłyby się daleko poza polityką, potencjalnie wpływając na wielomiliardowe umowy, wstrząsając międzynarodowym handlem, a nawet kształtując ewolucję światowego systemu finansowego.US W ostatnich tygodniach urzędnicy zintensyfikowali zakulisowe rozmowy na temat ewentualnego ograniczenia rozwoju usług WeChat Pay należących do Ant Group i Tencent Holdings Ltd. w związku z obawami, że cyfrowe platformy płatnicze zagrażają bezpieczeństwu narodowemu, jak podał w środę Bloomberg. Jeśli administracja wpływów, natychmiastowym uderzeniem byłby plan Ant Group dotyczący notowań akcji w Szanghaju i Hongkongu, co mogłoby zostać uznane za największą na świecie pierwszą ofertę publiczną. Niektóre międzynarodowe firmy współpracowały z aplikacjami płatniczymi i mogły zauważyć, że te strategie zaszkodziły lub wykoleiły się. I chociaż ograniczenia mogą ostatecznie wypędzić potencjalnych konkurentów do USA i europejskimi bankami, może również – w zależności od reakcji Chin – udaremnić ich własną planowaną ekspansję na drugą co do wielkości gospodarkę świata. Oto zestawienie wielu firm, których interesy są zagrożone, w miarę jak administracja prezydenta Donalda Trumpa rozważa swoją decyzję: IPO Ant bardzo chciałem dołączyć do Ant Group Jacka Ma. Po oszacowaniu wczesnego zainteresowania spółka zamierza zebrać w ramach pierwszej oferty publicznej co najmniej 35 miliardów dolarów, jak twierdzą osoby zaznajomione z tą sprawą, co potencjalnie przekroczy rekordową sprzedaż Saudi Aramco wynoszącą 29 miliardów dolarów. Ant podniósł cel w oparciu o podwyższoną wycenę o około 250 miliardów dolarów, co przekroczyłoby kapitalizację rynkową Bank of America Corp., drugiej co do wielkości amerykańskiej spółki pożyczkodawcy. Ograniczenie Alipay rzuciłoby cień na sprzedaż. Nie jest jasne, czy USA inwestorzy będą mogli kupować akcje. Amerykańskie fundusze, w tym Silver Lake Management LLC, Warburg Pincus LLC i Carlyle Group Inc. włożył już w 500 roku co najmniej 2018 milionów dolarów w giganta fintech. Sankcja może również wstrzymać eksport spoza USA fundusze takie jak inwestorzy państwowi z Singapuru Temasek Holdings Pte i GIC Pte. — istniejących sponsorów, którzy mogliby zwiększyć swoje udziały w IPO. Grupa Ant generuje zdecydowaną większość swoich przychodów w Chinach. Jednak rozważania administracji Trumpa mogą przynajmniej skłonić inwestorów do ponownej kalibracji oczekiwań co do międzynarodowego rozwoju aplikacji płatniczych. Perspektywa pewnego dnia zaoferowania usług USA konsumentów „to ogromny zastrzyk adrenaliny w sercu biznesu” – powiedział David Menlow, prezes i założyciel IPOFinancial.com. Teraz inwestorzy „zastanawiają się dwa razy”. banki Citigroup Inc., JPMorgan Chase & Co. i Morgan Stanley są sponsorami pierwszej oferty publicznej w Hongkongu, która według osób zaznajomionych ze sprawą sama w sobie mogłaby zebrać około 17.5 miliarda dolarów. Nie jest jasne, w jaki sposób USA ograniczenia wpłyną na zacięte relacje banków inwestycyjnych z Ant.Global PaymentsFor US Urzędnicy obawiają się, że rosnąca popularność Alipay i WeChat Pay na arenie międzynarodowej zapewnia Chinom bezprecedensowy dostęp do danych bankowych i transakcyjnych, które ostatecznie mogą obejmować dane osobowe setek milionów Amerykanów. Pytanie brzmi, czy władze w Chinach mogłyby wyrazić podobne obawy w stosunku do USA firm.Początkowo wyprawa Alipay do USA koncentruje się na miejscach, które odwiedzają i robią zakupy chińscy konsumenci, takich jak luksusowe sklepy w Nowym Jorku czy miejscowości turystyczne w Kalifornii. Jednak w zeszłym roku sytuacja zaczęła nabierać tempa, gdy Alipay podpisał umowy ze sprzedawcami detalicznymi, takimi jak sieć drogerii Walgreens, umieszczając logo aplikacji przed milionami innych osób w USA konsumentów.Jednocześnie USA sieci płatnicze napierają na Chiny. W listopadzie Visa Inc. i Mastercard Inc. ogłosiło umowy umożliwiające dodawanie ich kart do portfeli WeChat Pay i Alipay, co ułatwi posiadaczom kart spoza Chin robienie zakupów na kontynencie, gdzie aplikacje zdominowały już wszystkie formy handlu. Sieci kart marzyły o ekspansji na ten rynek. „Nie mógłbym być bardziej podekscytowany” – powiedział inwestorom w maju dyrektor generalny Visa Al Kelly. Ostatnio nastąpił większy postęp, dzięki spółce American Express Co. uzyskanie w czerwcu zgody na rozpoczęcie usług rozliczania kart bankowych w Chinach. Teraz wszelkie działania przeciwko Alipay lub WeChat Pay mogą oznaczać kłopoty dla Stanów Zjednoczonych ambicje sieci. Banki InwestycyjneDla USA banków, wiadomości te mają zarówno dobre, jak i złe strony. Amerykańscy bankierzy od dawna obawiali się, że krajowi konsumenci pewnego dnia przyjmą aplikacje płatnicze w stylu chińskim, które płynnie pozwolą ludziom robić zakupy, zamawiać na wynos, płacić rachunki i zarządzać rachunkami maklerskimi za pomocą telefonów komórkowych. Różnorodne banki i firmy technologiczne bezskutecznie próbowały zdobyć dominację pozwalającą im wyprzedzić konkurencję na zewnątrz. Z drugiej strony, USA banki postrzegają Chiny jako żyzny grunt dla wzrostu przychodów. Giganci z Wall Street, tacy jak Goldman Sachs Group Inc. i JPMorgan czekały dziesięciolecia, aby wejść na krajowy rynek finansowy wart 45 bilionów dolarów. Pięć czołowych amerykańskich W 70 r. banki miały łącznie około 2019 miliardów dolarów ekspozycji na Chiny. Ale nawet to jest niewielkie w porównaniu z ambicjami ekspansji w tym regionie. Spółka joint venture JPMorgan w regionie zaczęła oferować usługi maklerskie, doradztwo inwestycyjne i działalność ubezpieczeniową. Goldman oświadczył, że chce przejąć pełną własność swojego wspólnego przedsięwzięcia w Chinach. Ma nadzieję podwoić siłę roboczą w kraju, poszerzając ofertę w zakresie zarządzania aktywami i majątkiem. Jeśli firmy świadczące usługi finansowe zostaną wciągnięte w wzajemną wymianę zdań między obydwoma krajami, może to skomplikować takie strategie i zagrozić relacjom, które spędzili latami próbując budować z gigantycznymi chińskimi firmami, takimi jak Alibaba Group Holding Ltd., która posiada jedną trzecią udziałów w Ant.US PartnerstwaMarki, w tym hotele Marriott i restauracje KFC w Chinach, korzystają z superaplikacji Ant's Alipay, tworząc własne aplikacje Lite, które mogą pomóc użytkownikom rezerwować pokoje i zamawiać jedzenie. Zarządzający aktywami Vanguard Group utworzył spółkę joint venture z firmą Ant w celu świadczenia zautomatyzowanych usług doradztwa finansowego w Chinach. Według stanu na czerwiec robot-doradca zwabił do kraju ponad 100,000 XNUMX osób. Ant współpracuje także ze spółkami joint venture operatorów funduszy wspólnego inwestowania, takimi jak Invesco Ltd. Mimo to wytyczne administracji Trumpa dotyczące komunikatora internetowego WeChat firmy Tencent mogą dostarczyć wskazówek, w jaki sposób USA może obsługiwać platformy płatnicze. Pozwoliło to USA firmom kontynuowanie współpracy z WeChat poza Stanami Zjednoczonymi Akcje Alibaba odzwierciedlają optymizm, że działalność Anta pozostanie w większości izolowana, rosnąc w USA o 1.4%
(Bloomberg) – Potencjalne ograniczenia administracji Trumpa nałożone na dwóch chińskich gigantów płatniczych odbiłyby się daleko poza polityką, potencjalnie wpływając na wielomiliardowe umowy, wstrząsając międzynarodowym handlem, a nawet kształtując ewolucję światowego systemu finansowego.US W ostatnich tygodniach urzędnicy zintensyfikowali zakulisowe rozmowy na temat ewentualnego ograniczenia rozwoju usług WeChat Pay należących do Ant Group i Tencent Holdings Ltd. w związku z obawami, że cyfrowe platformy płatnicze zagrażają bezpieczeństwu narodowemu, jak podał w środę Bloomberg. Jeśli administracja wpływów, natychmiastowym uderzeniem byłby plan Ant Group dotyczący notowań akcji w Szanghaju i Hongkongu, co mogłoby zostać uznane za największą na świecie pierwszą ofertę publiczną. Niektóre międzynarodowe firmy współpracowały z aplikacjami płatniczymi i mogły zauważyć, że te strategie zaszkodziły lub wykoleiły się. I chociaż ograniczenia mogą ostatecznie wypędzić potencjalnych konkurentów do USA i europejskimi bankami, może również – w zależności od reakcji Chin – udaremnić ich własną planowaną ekspansję na drugą co do wielkości gospodarkę świata. Oto zestawienie wielu firm, których interesy są zagrożone, w miarę jak administracja prezydenta Donalda Trumpa rozważa swoją decyzję: IPO Ant bardzo chciałem dołączyć do Ant Group Jacka Ma. Po oszacowaniu wczesnego zainteresowania spółka zamierza zebrać w ramach pierwszej oferty publicznej co najmniej 35 miliardów dolarów, jak twierdzą osoby zaznajomione z tą sprawą, co potencjalnie przekroczy rekordową sprzedaż Saudi Aramco wynoszącą 29 miliardów dolarów. Ant podniósł cel w oparciu o podwyższoną wycenę o około 250 miliardów dolarów, co przekroczyłoby kapitalizację rynkową Bank of America Corp., drugiej co do wielkości amerykańskiej spółki pożyczkodawcy. Ograniczenie Alipay rzuciłoby cień na sprzedaż. Nie jest jasne, czy USA inwestorzy będą mogli kupować akcje. Amerykańskie fundusze, w tym Silver Lake Management LLC, Warburg Pincus LLC i Carlyle Group Inc. włożył już w 500 roku co najmniej 2018 milionów dolarów w giganta fintech. Sankcja może również wstrzymać eksport spoza USA fundusze takie jak inwestorzy państwowi z Singapuru Temasek Holdings Pte i GIC Pte. — istniejących sponsorów, którzy mogliby zwiększyć swoje udziały w IPO. Grupa Ant generuje zdecydowaną większość swoich przychodów w Chinach. Jednak rozważania administracji Trumpa mogą przynajmniej skłonić inwestorów do ponownej kalibracji oczekiwań co do międzynarodowego rozwoju aplikacji płatniczych. Perspektywa pewnego dnia zaoferowania usług USA konsumentów „to ogromny zastrzyk adrenaliny w sercu biznesu” – powiedział David Menlow, prezes i założyciel IPOFinancial.com. Teraz inwestorzy „zastanawiają się dwa razy”. banki Citigroup Inc., JPMorgan Chase & Co. i Morgan Stanley są sponsorami pierwszej oferty publicznej w Hongkongu, która według osób zaznajomionych ze sprawą sama w sobie mogłaby zebrać około 17.5 miliarda dolarów. Nie jest jasne, w jaki sposób USA ograniczenia wpłyną na zacięte relacje banków inwestycyjnych z Ant.Global PaymentsFor US Urzędnicy obawiają się, że rosnąca popularność Alipay i WeChat Pay na arenie międzynarodowej zapewnia Chinom bezprecedensowy dostęp do danych bankowych i transakcyjnych, które ostatecznie mogą obejmować dane osobowe setek milionów Amerykanów. Pytanie brzmi, czy władze w Chinach mogłyby wyrazić podobne obawy w stosunku do USA firm.Początkowo wyprawa Alipay do USA koncentruje się na miejscach, które odwiedzają i robią zakupy chińscy konsumenci, takich jak luksusowe sklepy w Nowym Jorku czy miejscowości turystyczne w Kalifornii. Jednak w zeszłym roku sytuacja zaczęła nabierać tempa, gdy Alipay podpisał umowy ze sprzedawcami detalicznymi, takimi jak sieć drogerii Walgreens, umieszczając logo aplikacji przed milionami innych osób w USA konsumentów.Jednocześnie USA sieci płatnicze napierają na Chiny. W listopadzie Visa Inc. i Mastercard Inc. ogłosiło umowy umożliwiające dodawanie ich kart do portfeli WeChat Pay i Alipay, co ułatwi posiadaczom kart spoza Chin robienie zakupów na kontynencie, gdzie aplikacje zdominowały już wszystkie formy handlu. Sieci kart marzyły o ekspansji na ten rynek. „Nie mógłbym być bardziej podekscytowany” – powiedział inwestorom w maju dyrektor generalny Visa Al Kelly. Ostatnio nastąpił większy postęp, dzięki spółce American Express Co. uzyskanie w czerwcu zgody na rozpoczęcie usług rozliczania kart bankowych w Chinach. Teraz wszelkie działania przeciwko Alipay lub WeChat Pay mogą oznaczać kłopoty dla Stanów Zjednoczonych ambicje sieci. Banki InwestycyjneDla USA banków, wiadomości te mają zarówno dobre, jak i złe strony. Amerykańscy bankierzy od dawna obawiali się, że krajowi konsumenci pewnego dnia przyjmą aplikacje płatnicze w stylu chińskim, które płynnie pozwolą ludziom robić zakupy, zamawiać na wynos, płacić rachunki i zarządzać rachunkami maklerskimi za pomocą telefonów komórkowych. Różnorodne banki i firmy technologiczne bezskutecznie próbowały zdobyć dominację pozwalającą im wyprzedzić konkurencję na zewnątrz. Z drugiej strony, USA banki postrzegają Chiny jako żyzny grunt dla wzrostu przychodów. Giganci z Wall Street, tacy jak Goldman Sachs Group Inc. i JPMorgan czekały dziesięciolecia, aby wejść na krajowy rynek finansowy wart 45 bilionów dolarów. Pięć czołowych amerykańskich W 70 r. banki miały łącznie około 2019 miliardów dolarów ekspozycji na Chiny. Ale nawet to jest niewielkie w porównaniu z ambicjami ekspansji w tym regionie. Spółka joint venture JPMorgan w regionie zaczęła oferować usługi maklerskie, doradztwo inwestycyjne i działalność ubezpieczeniową. Goldman oświadczył, że chce przejąć pełną własność swojego wspólnego przedsięwzięcia w Chinach. Ma nadzieję podwoić siłę roboczą w kraju, poszerzając ofertę w zakresie zarządzania aktywami i majątkiem. Jeśli firmy świadczące usługi finansowe zostaną wciągnięte w wzajemną wymianę zdań między obydwoma krajami, może to skomplikować takie strategie i zagrozić relacjom, które spędzili latami próbując budować z gigantycznymi chińskimi firmami, takimi jak Alibaba Group Holding Ltd., która posiada jedną trzecią udziałów w Ant.US PartnerstwaMarki, w tym hotele Marriott i restauracje KFC w Chinach, korzystają z superaplikacji Ant's Alipay, tworząc własne aplikacje Lite, które mogą pomóc użytkownikom rezerwować pokoje i zamawiać jedzenie. Zarządzający aktywami Vanguard Group utworzył spółkę joint venture z firmą Ant w celu świadczenia zautomatyzowanych usług doradztwa finansowego w Chinach. Według stanu na czerwiec robot-doradca zwabił do kraju ponad 100,000 XNUMX osób. Ant współpracuje także ze spółkami joint venture operatorów funduszy wspólnego inwestowania, takimi jak Invesco Ltd. Mimo to wytyczne administracji Trumpa dotyczące komunikatora internetowego WeChat firmy Tencent mogą dostarczyć wskazówek, w jaki sposób USA może obsługiwać platformy płatnicze. Pozwoliło to USA firmom kontynuowanie współpracy z WeChat poza Stanami Zjednoczonymi Akcje Alibaba odzwierciedlają optymizm, że działalność Anta pozostanie w większości izolowana, rosnąc w USA o 1.4%
,